Vi förstår varför du blockerar annonser, men överväg gärna att visa dem om du vill stödja Swedroid. De behövs för att sajten ska gå runt. Tack! Dölj meddelandet.

Android TV-ägare: vilka är era synpunkter på plattformen?

Vilka alternativ är era favoriter?

Postat:
20:41 - 2017-11-19
Skribent:
Hugo
Kommentarer:
Vi frågar med ojämna mellanrum er läsare vilka synpunkter ni har på olika telefonmodeller ett antal månader efter att de har lanserats på marknaden, helt enkelt för att bilda oss en uppfattning om vad som är bra, vad som är dåligt och vad era generella önskemål är för kommande modeller.
Den här gången är det dock mer mjukvarurelaterat än en frågeställning kring en specifik modell. Vi är nyfikna på hur många av er som äger eller har ägt en TV med Android TV som operativsystem, samt vilka era synpunkter på dessa är. Vår egen upplevelse är att det på det hela fungerar bra, men att vi känner oss väldigt begränsade vad gäller tillgängliga appar – även sådana som borde finnas på en TV saknas av olika skäl – samt att utvecklingen av Android TV rent allmänt tycks gå mycket långsamt.

Kanske beror avsaknaden på vissa appar på konflikter mellan Google och andra giganter, såsom Amazon, vilket leder till att appar som Prime Video inte finns att tillgå på Android TV (Nvidia Shield tycks vara ett undantag), och kanske beror avsaknaden av uppdateringar på att Google inte vill riskera att konsumenternas TV-apparater plötsligt slutar fungera. Oavsett vilket har plattformen som sådan en hel del brister.

Vi vill nu höra från er läsare vilka synpunkter ni har på Android TV. Är det att föredra före andra alternativ som LG:s WebOS, eller är fristående externa alternativ som Roku, Apple TV eller Amazon Fire TV det bättre valet? Har ni rekommendationer, tips eller varningar att dela med er av? Kommentarerna är era.
 

  • Martin Karlsson

    Mer bättre stöd för appar

  • Hans Jones

    En plattform kan väl alltid bli bättre? Jag har inte testat så mycket annat än Tizen och Kina-enheter med en variant av vanliga Android på. Det sämsta med Android TV är väl att det är ostruktuerat i Play Store och ganska ont om appar (vissa är tyvärr även regionalt låsta). Jag har haft ett par Nvidia Shield TV sedan de kom ut och de är trots allt ett av de bättre köpen jag gjort. Spelen passar bra för mindre barn och vuxna som inte har så mycket tid över. Vissa av TV-spelen är dessutom riktigt välgjorda.

  • Thomas

    Det är konstigt att inte utbudet av appar är större, eftersom det ska vara relativt smärtfritt att anpassa en vanlig Android-app till Android-TV om jag fattat rätt. Det är onte ett dåligt utbud, men borde vara större. Tur att alla enheter har inbyggd Google Cast som täcker upp för bristen på dedikerade appar för en del streamingtjänster. Spotify, Kodi, SVT-play och andra måsten finns ju där i alla fall.
    Sedan har väl ett gäng konsumenter blivit avskräckta från Android-TV som ägt en Sony eller Philips TV med en Tidig implementation av plattformen, dessutom på en redan från början för klen processor med lite minne som gör det segt och laggigt. Är själv ägare av nya och äldre enheter med Android-TV , och det är stor skillnad.
    Däremot så tror jag att Android-TV blir vinnaren i längden tack vare öppenheten och communityn, precis som det blev på mobilsidan.

  • SweHD

    Avsaknaden av HBO Nordic är bland det sämsta med Android TV.

  • Emil Oskarsson

    Har en Sony android TV av modellen 55XD8005 och kan bara säga att i det stora hela är jag relativt nöjd, men operativsystemet känns inte riktigt moget och det är små buggar här och där. Sen att titta på bilder och videos ifrån en extern enhet (usb minne eller bärbar hårddisk) är en ren mardröm, tar riktigt lång tid att visa bilder så blir oftast att man kopplar upp en dator istället något jag hade hoppats på att slippa…. Appar såsom Netflix fungerar dock riktigt bra men kan krångla ibland och inte hitta innehållet direkt när TV:n varit i standby läge en längre tid. Däremot så verkar Android TV vara ett säkrare alternativ än tex Samsungs Tizen som är öppen mot många former av skadlig mjukvara :p Så i stort sett så är jag hyfsat nöjd men det finns mycket rum för förbättring! Hoppas Google lägger lite krut på utvecklingen av Android TV framöver

  • Emil Oskarsson

    Spotify har dock en app för Android TV :p

  • Thomas

    Förresten så ökar ju ständigt de olika enheterna med Android-TV som plattform vilket på sikt borde innebära fler appar. Just nu verkar det vara mest set-top boxar som släpps, men det dök även upp ett nytt märke på TV-apparater som verkar intressant och säljs i Sverige, TCL, måste kolla på det.

  • Thomas

    Har också XD serien, men du kanske har nya soc på 8005:an? Jag har den gamla, som delas med XC serien. Testade en XE på elgiganten i dag, och det var skillnad i respons i gränssnittet må jag säga! Gör stor skillnad att hårdvaran orkar med.

  • Johan Areskoug

    Jag kör med Shield TV och är supernöjd. Plex media server fungerar klockrent. Överlag tycker jag att ATV är helt ok men bristen på appar lider jag av. HBO Nordic och D play borde kunna lansera snart tycker jag. På något sätt känns det som att Google inte riktigt prioriterar ATV heller då deras egna appar antingen inte existerar på ATV eller så är kvalitén mycket sämre.

  • mannybianco

    Jag köpte mig en billig Roku-TV från TCL nyligen. Överlag är jag väldigt nöjd, även om bildkvaliteten av naturliga skäl inte kan matcha dyrare konkurrenter. Roku fungerar fantastiskt väl i apparaten, men fjärrkontrollen tar tid att vänja sig vid. Inga nummerknappar eller sådant som man annars är van vid på en fjärrkontroll.

  • Thomas

    Aha, så de har inte bara Android-TV? Det verkar vara paneler från Samsung i TCLs TV om jag förstod säljaren rätt.
    Precis, prismässigt låg de väldigt bra!

  • mannybianco

    De kör sedan en tid tillbaka även Roku som OS, stämmer. Jag vet inte vilken panel de använder i just min modell, men enligt deras egen webbsajt köpte de nyligen (2016 tror jag) en egen fabrik där de tillverkar sina egna paneler.

  • blue mike

    Jag har en sony 43w805c, alltså en 2015 års modell. Nöjd med apparaten, funkar fint. Mycket praktiskt med Netflix och YouTube. Vad jag är väldigt missnöjd med är främst två saker.
    1. Uppdateringar… Hur jäkla svårt skall det vara att uppdatera ??? Jag trodde i min enfald att detta skulle gå snabbt och att det skulle komma regelbundna uppdateringar genom Google. Men icke sa Nicke. Mycket krasst.

    En tv borde rimligtvis få uppdateringar i mer än 2 år… På en telefon kan jag i princip gå med på att den får 2 års uppdateringar i och med att många använder 2 års abonnemang. Men det har man ju inte på en TV…

    2. Relativt få appar

  • Thomas

    Ja sorry, blev syftningsfel, menade att de apparna nag radade uop finns till Android-TV, och inte bara via Cast.

  • Thomas

    Håller helt med. Är det tänkt att man ska byta TV vartannat år framöver tro? Snarare så borde en TV bli uppdaterad i tio år. Egentligen borde panelen och själva smart-tv-delen vara separerade så man kunde byta upp sig i hårdvara gällande den senare då det egentligen säkert kommer att passera ett par tre generationer hårdvara på processor, minnne och sånt under panelens livslängd.

  • DmBzls

    Räcker det inte med en chromecast? Eller erbjuder Android TV något mer än cc?

  • Jonas Petersson

    nVidia Shield rockar – har två olika och dessutom en Nexus Player, som fick Android 8 härom dagen – vem klagar på uteblivna uppdateringar? Använder den mest för streaming av filmer från Netflix etc och musik. Integrationen med Google Home är inte dum alls. Vissa appar (jag tittar på dig SVT) kunde rycka upp sig, men det är ganska godkänt för pengarna. Game:ar inte så det kan jag inte uttala mig om. Skulle dock knappast vilja ha det inbyggt i TVn, detta är något jag vill kunna uppgradera separat.

  • Magnus Olsson

    Du kan installera apk filer på shielden, de löste canaldigital to go för mig t.ex :)
    Har inte sökt efter HBO och dplay själv men de borde finnas som apk.

  • muskorv

    Har en 55w809c, borde väl vara rätt likvärdig. Relativt nöjd. Plattformen känns lite styvmoderligt behandlad både från Google och tillverkarna.

    Smidigt med inbyggd Cast och de appar som finns. Gränssnittet är lite segt (antagligen pga klen hårdvara) och ibland har jag problem med att tvn startar sig själv, oftast direkt efter att jag stängt av den.

    Tittar nästan aldrig på linjär tv, men stoppade in ett minneskort på 64 GB för att kunna pausa sändningar en kort stund om jag väl ser på något. Men det funktionen finns inte (!), utan endast schemalagd inspelning.

    Vad jag vet kommer Sonys 2015-modeller få Nougat i alla fall. Räknade inte med så mycket mer när jag köpte tvn, man är ju luttrad Android-användare.

  • Jonas Petersson

    För övrigt har jag testat att skriva några appar och mycket riktigt är det inte speciellt svårt om man redan kan telefon-android. Riktigt smidigt att debugga trådlöst etc.

  • HBO Nordic och deras app-utveckling är det sämsta överhuvudtaget.

  • Emil

    Har en Nvidia Shield som jag använder främst till att köra diverse emulatorer på kolla på Youtube och streama en del filmer samt tycker det är smidigt att koppla in hårddisken och kolla på film osv från den. De flesta viktigare appar finns men det borde komma lite fler tycker jag ändå.

    Tycker ändå Android är bäst att satsa på jämfört med andra OS som bara finns på ett märke av TV då stödet för appar osv borde bli mycket bättre med tiden.

  • Patrick

    Gillar min Mi box skarpt. Största bristen är att Google foto saknas. Mycket märkligt. Sen förstås en del övriga appar, SFKids t ex.

  • Patrick

    Så tänkte jag med tills jag köpte en billig box (Mi) – det är rätt najs när man sitter mer än en person och skrollar efter något sevärt på Svt play eller Netflix.

  • blue mike

    vart har du hört att dom får 7.0?

  • Thoast

    Går att extrahera apk:s själv :) Dock så är det ju en riktig nödlösning då vissa appar inte funkar överdrivet bra…

  • Blackstar

    Ja märkligt att Google photos saknas på bild och video gör sig bra på tv i vår familj brukar vi kolla på rese bilder osv på tv. Nu måste man Casta hade varit mer elegant med en Android TV app för Google photos

  • muskorv
  • Ulrik Borg

    En aning off-topic, men efter att ha plågats i snart två år med en Samsung ”smart” TV känner jag själv just att en smart box till en dum TV med bra bild är min go-to nästa gång. Tyvärr råder det ju dock ett kraftigt monopol på bredband/TV nästan överallt. Själv tvingas jag in i Telias värld den här månaden och då är det slut på ”egen” box. Vore mycket välkommet med en industristandard som de alla kunde enas än så man kunde köra/köpa sin egen box utifrån egna preferenser.
    Annars är väl just Androids uppdateringsbrist det mest bekymmersamma, inte för att jag tycker andra märken/system verkar så mycket bättre. Tvärtom har den ena appen efter en andra försvunnit från både min gamla smart-blueray/HD och TV:n.

  • TheKarateCat

    Jag går i köpa-ny-tv-tankar och har funderat på en Sony Android-TV. Frågan är ju hur långt de kommer uppdateras…

  • Daz Fasta

    Vackert

  • Brian Samuel

    Samsung dominerar tv marknaden och har med detta skäl valt att använda deras egna operativsystem i deras tv apparater. Samma med konkurrenten LG. Dock så är det Sony och Philips som valt att använda Googles plattform men de är inte lika etablerade som de sydkoreanska jättarna. Detta gör Googles plattform mindre attraktivt för apputvecklare tyvärr

  • Linus

    Har också en Sony från 2015, kom precis nu en uppdatering.

  • Alexander Diez Gonzalez

    Hade gärna lämnat synpunkter om det inte vore för att ChromeCast räcker gott och väl. ;)

  • Karl Troll Rosenqvist

    Nvidia shield 2017 sen ett halvår och mycket nöjd. Hittills inte saknat något men är iofs inte en stor TV-tittare. Mest gillar jag att det går att se på filmer i diverse appar och att det finns lagom casual spel.
    På musik sidan saknar jag en mp3-spelare, Spotify finns ju men enda sättet att spela upp ljudfiler från server är VLC och Kodi och de är allt annat än smidiga på det. Visserligen pga bristande taggar i filer men ändå . . onödigt meckigt.
    Interfacet är oki .. okomplicerat och intuitivt till skillnad från de gånger jag haft att göra med vänners Apple-TV och digital-TV.
    Haft lite problem med assistenten sista månaden, den verkar inte längre kunna se min kalender eller svara på frågor, påskäggen är också borta. Klarar bara enkla sökningar i appar och verkar mest då upp YouTube videor.

  • Daviid

    Har en Philips och den funkar väldigt bra ändå, mycket rappare i UI än min fetare Samsung. Önskar dock att det var lättare att installera och veta vilket hårdvara man har och vad det räcker till. Tex vilka spel går faktiskt att lira, sådana som har bättre grafik än tetris. Plex funkar sådär som app, man måste ofta välja att encodea till annan kvalitet för att uppspelningen inte ska sluta efter någon minut, dock kalrar den inbyggda chromecasten av att köra direkt. Gillar att ha det som system men nästa gång blir det nog någon form av stand alone enhet istället

  • Ryan Eliasson

    Android-TV är med långa vägar framför Samsung och alla de andra om man jämför med appar. Inte ens nära. Sen kan man installera vilken apk som helst. Jag saknar inte HBO Nordic eller nån annan av de värdelös streaming tjänsterna. Kodi är klart överlägsen.

    Dock så kunde gränssnittet vara snabbare och mer vänligt för multitasking.

  • Danne

    Synd bara att Philips har gjort helt sjuka ingrepp i Android TV och lagt sitt eget GUI som en våt, stinkande filt över Googles vision av Android TV. Jag vet inte hur mycket funktioner de tagit bort. Du kan inte ens installera Daydreamer-skärmsläckarna på Philips version av Android TV! Jämför man med Sonys Android TV-apparater framstår det som ett helt annat operativsystem.

    Suck, sjukt besviken själv efter att ha köpt en tv från Philips för 25 000 SEK…

  • Daviid

    Ofan där ser man tänkte att det inte var så mycket som skiljde på AndroidTV men antar som att det är som mobiler, vissa fabrikat gör sitt egna gränssnitt osv. Ska kolla in Sony nästa gång jag är i en butik

  • blue mike

    Lysande!

  • DroidMe

    Samsung börjar tappa TV marknaden i premium siktet. För dom insisterar på satsa på QLED istället för OLED. https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1507720613

    Viktigast med AndroidTV är att göra den stabil, fungerande och säkert. Appar bryr inte många om, folk kör ändå med androidboxar/AppleTV till TVn ändå. Många appar installerade kan sega ner TVn och krasher.

  • Stefan Pettersson

    Talar från egna erfarenheter och mitt slutgiltiga svar är

    Android TV inbyggt i TV = Värdelöst
    Android TV på dedikerad enhet = Det bästa som hänt

    Anledning till mina svar är att jag köpte en Philips TV med inbyggt Android TV och det funkar väl sådär måste jag säga. På pappret ska TV:n klara tunga 4K filer med HDR etc, men i praktiken funkar det inte alls. Slöa uppdateringar, massor av bloatware som ingen använder vilket i sin tur leder till slött operativsystem. Hade en Nexus Player innan det och den funkade hur bra som helst. Den klarade allt det stod på pappret att den skulle klara. Efter att jag tröttnat på min Philips TV så införskaffade jag mig en Nvidia Shield TV 2017 och jag är frälst. Den spelar allt man kastar på den (Stor 4K filer med HDR på över 50GB).

    Så vad tycker jag är framtiden för Android TV eller Smart TV överlag?
    Sluta bygg in smarta funktioner direkt i TV:n och satsa bara på det nödvändigaste. Det vill säga bildkvalitèn. Och bygg upp en marknad där en TV är bara en dum skärm och du gör den smart med en dedikerad enhet. Förmodligen får det också ner priserna på TV apparater. Har haft flera olika Smart TV genom åren och slutsatsen är alltid den samma att det är skit p.g.a. segt operativsystem och slöa uppdateringar. Skulle kunna sträcka mig till att man bara lägger in Google Cast funktion för såna familjer/personer som inte kräver mer.

  • k g gripson

    Jag köpte också en Philips Android när det var nytt för några år sedan. Jäkla skit som jag knappast använder mer än som vanlig TV. Har även problem med Routers och wi-fi där störningarna ev kommer från Philips TV.

  • mannybianco

    Bra inlägg, Stefan. Och jag är böjd att hålla med. Även om tanken på att ha allt man behöver inbyggt i en smart TV lockar så fungerar det i praktiken aldrig så bra som man tänker sig, och därtill är hårdvaran som driver TV-apparatens operativsystem inom ett par år hopplöst föråldrad och kan inte uppgraderas. Därtill är det osannolikt att operativsystemet uppgraderas speciellt ofta, om alls.

    En extern smart enhet kan däremot bytas vartannat eller var tredje år till en minimal kostnad, med fräsch och aktuell hårdvara och den senaste mjukvaran, vilket gör att en TV (som i praktiken bara är en bildskärm) kan kännas fräsch i minst fem år, kanske 10.

    Det är nog bättre för alla om man skippar allt annat än en bra panel med bra bildkvalitet och gott om HDMI-portar, och kör sina smarta enheter externt.

  • Stefan Pettersson

    Kul att andra delar samma uppfattning som jag. Som du säger finns det ju inga sätt att uppgradera sin hårdvara på en TV vilket gör den föråldrad mycket snabbt. Skulle hellre vilja se att tillverkare gör dedikerade enheter själva, som du kan köpa i samband med ditt TV köp. Om dom nu promt ska inrikta sig på Smart TV så ser jag det som ett bättre alternativ.

  • Emil Oskarsson

    Har modellen från 2016 tror jag, köpte i år i våras :) Okej där ser man :)

  • Andreas Karlsson

    Det verkar återkommande att de som klagar inte kör årets modeller. Förvisso tråkigt att det ska behövas men verkar vara stor skillnad.

  • muskorv

    Fick en uppdatering för någon vecka sedan, men det var inte Nougat utan bara en mindre uppdatering med nyare säkerhetspatch.

  • Sebastian Nilsson

    Den största nackdelen som jag har upplevt med plattformen är leverantörs stora ovilja att porterar sina appar till plattformen. De är väldigt snabba till Apple tv men android skiter de i. Och alla ni som säger att man istället kan använda Google cast. Det är inte den anledningen som jag har köpt en tv med med inbyggd smart funktion utan allt ska köras på enheten utan att använda behöva använda detta

  • TM

    Har en Philips 4k android tv från 2016. Deras 6000- någonting modell. Så den är väl i mellansegmentet och den är trög som sirap måste jag säga. Och app-utbudet är ju under all kritik.

    Skulle vara sjysst att ha android assistent i TVn tex eller kunna se väder och så vidare på startskärmen. Men det har jag inte lyckats få till.

    Gillar verkligen idén bakom android tv men utförandet är riktigt dåligt.

  • Micke

    Hur är Kodi på en Android TV?

  • Michael Ördög

    Lite det som är grejen… man ska inte behöva köpa en ny TV varje år bara för att smartfunktionen inte hänger med! Jag hade hellre köpt en riktigt bra skärm utan några smarta funktioner alls och kopplat in en ny, billigare pryl till TVn som går att uppgradera.

  • Andreas Karlsson

    Håller med, köper också hellre egna smartlösningar.

  • Alexander Atkinson

    Håller med, jag vill ha en dumpanel och egen lösning.

  • blue mike

    UI har väl aldrig varit Philips grej? Sonyn har bra UI, vet inte hur nära vanilj det är, men där är problemet uppdateringar. det kommer väldigt lite. Fast det gäller antagligen alla AndroidTV utom Nexus Playern skulle jag tro

  • blue mike

    ytterst oklart… tyvärr

    Min Sony från 2015 står och stampar med Android 6

  • muskorv

    Jag kör det på min Sony från 2015 och tycker generellt att det fungerar bra och kunde utan problem ersätta min gamla HTPC. Har hänt ett par gånger att jag inte kunnat spela upp vissa filer som fungerat bra på en dator.

    Ljudet har det varit en del problem med för de som har hemmabioanläggningar, men för mig som kör ett enklare system (H/K SB35) fungerar det bra.

  • Stefan Pettersson

    Jag kör 2016 års modell av Philips TV och det bör väl vara relativt nytt. Tillverkarna lägger inga stora resurser på att uppdatera mjukvaran efter ett halvår ungefär.

  • blue mike

    ja, den fick jag med. Jag misstänker att problemet är som du säger. ett totalt ointresse från både Google och TV tillverkarna.

  • Andreas Karlsson

    Har en 8102a som kommer idag eller imorgon, kan berätta hur Android funkar på den :)

  • Per Wigren

    På Nvidia Shield TV funkar Kodi otroligt bra eftersom Nvidia aktivt samarbetar med Kodi och andra för att fixa buggar i drivrutiner/firmware som triggas av avancerade programvaror. Har hört att det är blandad kompott på andra enheter eftersom vissa leverantörer har dåliga drivrutiner för sin egen hårdvara och inte bryr sig om att släppa buggfixar.

  • Vidde

    Såg du att The Verge pissade på Sonys senaste lurar? Riktigt roande läsning med många härliga sågningar.

    https://www.theverge.com/2017/11/7/16612168/sony-xperia-xz1-compact-phone-review

  • bladenr1

    Kör olika appar på min android tv Philips då. Slö är den men inget klydd ännu. Det går o ladda in appar i tvn så ni vet. Kör es file manager som ingick i tv och sedan i telefon mellan dom.

  • Mr__Z

    Hur funkar alla dessa relativt billiga tv boxar med Android som finns på Geekbuying mfl?
    Rätta mig om jag har fel men de flesta av dessa kör väl inte Android TV utan vanliga Android…? Bra eller dåligt?

  • mistery

    Måste säga att jag håller med, dock har jag inte Android TV utan en LG Smart TV. Jag är inte alls nöjd med TV:ns smarta funktioner så jag köpte en Nexus Player, en otrolig skillnad måste jag säga. Snabbare, användarvänligare och sist men inte minst tillgång Google Play.

  • KC

    En PC och Chromecast ersätter min LG tv slöa smartgunktioner. Netflix funkar väldigt bra dock…men allt annat är så seeeeeeeeeeegt.

  • GladaAnkan

    Jag har Nvidia Shield. Den fungerar hur bra som helst. Har inte upptäckt något som saknas.

  • Captain Kay

    Håller också med, man borde egentligen göra det bästa dumma tven utan tuners och sådant och sedan får man välja själv funktionalitet själv. Typ om man vill ha DVB-T eller inte. En sån TV skulle sälja bra tror jag, och skulle vara sjukt tunn.

  • Trelve

    Android TV fungerar väldigt bra på min Nvidia Shield förutom:

    1) Bluetooth audio-hantering. Här finns det kvar att göra klart. Som så många andra kan jag inte få mina bt-lurar att para och fungera (Bose QC 35).

    2) Nätverkshantering. Funktionen att montera en network share är riktigt halvdan. Jag kan inte montera en simpel samba share som befinner sig på ett annat lokalt nätverk även om det är helt öppet mellan näten och routes finns.

    De flesta funktioner fungerar ypperligt, men de har en bit kvar till det är en fulländad HTPC-produkt i mitt tycke.

  • patrik

    Helt ärligt så förstår jag inte hur ett så stort företag som HBO, som gjort världens populäraste serie insisterar på att ha en så äckligt dålig app, både i Android och i TV.

  • Christian Knutsson

    Jag har haft en Sony KDL-55W805C i lite över ett år nu. Är osäker på vilken version av Android den kör, men den får i alla fall fortfarande regelbundna uppdateringar.

    Interfacet på hemskärmen är segt och laggigt, vilket är störande, men jag är ändå bara där i tre sekunder tills jag har startat den enda appen jag har laddat ner själv – Kodi. Kodi i sig fungerar ju klockrent som alltid, jag har ett Synology DS212j som mediakälla och Cat6 mellan alla enheter. Denna lösning utgör cirka 80% av mitt användande av TVn där resterande 20% är konsolspelande. Några TV-kanaler eller streamingtjänster använder jag inte.

    Det jag kan tycka är negativt är som sagt den laggiga hemskärmen och mängden bloatware-appar som kommer förinstallerade och som i vissa fall inte går att ta avinstallera. Prestandaproblemen beror troligtvis på att SoCt i TVn är potatisnivå istället för någon någorlunda vettigt Qualcomm-modell, vilket blir tydligt när man gör systemuppdateringar eller försöker spela upp 10-bit video (typ anime).

    Så jag är nöjd och det täcker mina behov, men jag kan tycka att det är tråkigt att man snålar på SoCt och att man även på TV-sidan verkar ha svårt att hålla sina enheter uppdaterade (inte något jag lider av själv ännu men något jag sett mycket diskussioner om). Eftersom livslängden på en TV generellt är bra mycket längre än en telefon så är det väldigt viktigt att hålla mjukvaran uppdaterad.

  • blue mike

    i efterhand kan man väl säga att det hade varit smartare att inte köpa en smart TV ;-) men, men…sent skall syndaren vakna som det heter. En syngg lösning från TV tillverkarna hade ju varit att ha en skärm med instickskort med ”smartheten”, så att man skulle kunna byta ut detta allt eftersom tiden går. modulärt och fint.

  • Karl Troll Rosenqvist

    Jag instämmer också. Har en Thomson HD-tv som är några år gammal med massor av inbyggda funktioner. Den har inte android men ska klara uppspelning från USB-sticka, den har marksänd digital-tv och en massa annat som är helt föråldrat trots att den är yngre än fem år. Det enda jag använder är externa spelare och sen Nvidias shield är det bara den. Har inte ens kvar fjärrkontrollen till den, shield’en gör allt.
    När jag skaffar nåt nytt kommer jag leta efter en bra skärm med bra ljud och så lite annat som möjligt.

  • MikeSpike

    Problem nr. två kan bero på version SMB-protokollet. Nvidia shiled verkar bara ha stöd för version 1.0. Då blir det omöjligt att ansluta till shares som ligger på servrar som bara stödjer 2.0/3.0

  • Karl Troll Rosenqvist

    Ja, i mitt fall har jag inte råd med 10.000+kr för en skärm och det är verkligen inte värt det om jag ändå måste uppgradera inom fem år. Jag kör ofta på skärmar som andra säljer billigt just för att de måste uppgradera.
    Sen kan det vara skönt att ha en bra integrerad lösning för sin mediaspelare men iom Nvidias Shields hantering av IR-signaler så blir det just det.
    En anledning att folk med äldre skärmar klagar kan också vara att de investerar i en dyr TV som sen inte håller måttet efter bara fem år och att det då känns väldigt meningslöst att ha lagt ut så mycket. Minns själv när jag skaffade hemmabio för snart tjugo år sedan och HD kom och gjorde min tjock-TV gammalmodig och ingenting var kompatibelt med min utrustning som då bara hade fem-sju år på nacken.

  • blue mike

    hade recentionen något med Android TV eller ens med Sonys AndroidTV att göra? Jag såg inget när jag skummade igenom artikeln…

  • Karl Troll Rosenqvist

    Gissningsvis är det därför tillverkarna för så här. Då måste det införskaffas nytt hela tiden istället för att byta en extern komponent som de kanske inte tillverkar. Built in obsolescence kallas det.

  • HoG

    Vissa modeller har både och, du startar den direkt från fjärren.

  • tack nu blir det antingen en LG eller en Samsung :D

  • Fotbollsgräs

    Jag har en Shield TV och det finns en del brister måste jag säga. Något så enkelt som att bara stänga av shield tv (+ själva tvn) borde ju pausa/avbryta det man tittar på kan man tycka men icke. Kom hem på kvällen och min tv hade hunnit igenom ett hundratal avsnitt…

    En enkel Windows PC-inkopplad till TVn är alltjämt den ohotade, och betydligt dyrare, ettan. It just works…

  • Jellyfish

    Nja, 2015-2016 modeller ska få nougat. Borde snart komma då det redan släppts till nyare.
    Här är info.
    http://sony-eur-eu-en-web–eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/143860

    Själv är jag nöjd med min Sony XD85, den är lite seg ibland men överlag sköter den sig. Kör Plex klient på den för serier, och även lite Netflix och PS-emulering.
    Sen har jag en dedikerad htpc sidan om, för mer tungdrivet material och mer valmöjligheter när det gäller bildkvalitet och ljudinställningar.

  • Oscar1980

    Det är bara starta en kickstarter kampanj på den TV:n enligt feedbacken i denna tråden så jag tog mig friheten att designa konceptet! ;) https://uploads.disquscdn.com/images/1f85a2c9d5b45943515b63048554cabfc63d80811c312b592258b05a27b40e36.png

  • Patrik

    Har en Philips med Android-TV, Tycker gränssnittet är laggigt men det verkar gälla alla Smart-TV och beror förmodligen på 4k ihop med klen processor. I övrigt fungerar den bra, skönt att ha det inbyggt istället för i en separat låda eller hålla på med Chromecast som jag gjorde innan.

  • Fred .

    Kan man få Android TV på en sticka? Finns det någon sticka som kör med vanliga vanilla Android TV?
    Roku kör ju med Roku OS. På Raspberri Pi 3 så kanske man kan ladda ner någon ROM kanske?

  • Oscar1980

    Det är bara starta en kickstarter kampanj på den TV:n enligt feedbacken i denna tråden så jag tog mig friheten att designa konceptet! ;) https://uploads.disquscdn.com/images/6a7b2998097b48db242e4e3bddc9a3186e5151c621ca3e75e0f46426ada37251.png

  • Qwerty4life

    Hur hanterar den IR signaler? Vet inget om det nämligen!

  • Qwerty4life

    Rockat Xiaomi Mi Box 4k inom 5 familjer i 2år nu. Aldrig något annat säger alla

  • GambitSWE

    Kör en Shield Pro, och måste säga att det är en alldeles underbar manick. Har alla appar jag behöver, men ja, utbudet är lite skralt. Använder den till 99% som multimedia device, och strömmar mest Netflix, sport genom Viaplay. Enda konstigheten jag har är att den ibland verkar tappa kontakten mitt under ett avsnitt när jag använder Plex. Då får jag helt enkelt starta om avsnittet från det ställe där den ”tappade” kontakten, vilket den kommer ihåg, vilket är turligt så att man slipper spola.

    Annars upplever jag den som en mycket snabb och kompetent pjäs, om än så att både handkontrollen som fjärren kan ibland ha svårt att vakna upp efter man inte använt dem ett tag, och ser på något avsnitt i tex Plex. Man får klicka lite på dem innan enheten reagerar.

    Har fått stänga av Google Assistant funktionen då jag sedan innan redan har en Google Home högtalare, och jag tycker då att Shield’en inte tillför något, om man redan hade den funktionen. Letar man efter video och bilder så kanske, men tycker då att Assistant har för stor felmarginal på svaren, så jag använder mig inte av just den funktionen.

    Även jag har problem att mount’a externa enheter. Trots ideliga försök, och trots att den ser enhterna, och allt är öppet, så verkar det inte vilja gå…

  • blue mike

    den länken är väl till senaste patchen med säkerhetsfixar som just rullats ut. Här finns det dock lite info om 7.0…http://sony-eur-eu-en-web–eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/141165/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xNTExMTgwNzA3L3NpZC9RclNGYWN5bg%3D%3D

  • blue mike

    tror inte att de alternativen är speciellt mycket bättre….

  • Emil

    Ska inte det gå att ställa in? Min Shield går alltid ner i standbyläge när jag stänger av TVn.

  • Rain_Broker

    Vidde är ett troll som blev tappad på huvudet som liten, rakt på en Sony-mobil.

  • KC

    Är det någon som har Philips 55POS901F? Enligt dessa http://www.hdtvtest.co.uk/news/55pos901f-201702274433.htm skall Chromecast vara inbyggt. Vad man ser (väldigt lite) verkar menyn med appar vara ganska smooth ändå.
    Är Chromecast inbyggt och det flyter hyffsat blir nog Philips ett alternativ när jag skall byta ut min slöa LG.

  • DeLorean75

    Jag har en Sony Android TV, som fungerar hyfsat bra. Ganska bra frekvens på uppdateringar. Apputbudet är helt okej. Sony har lagt till Amazon Prime Video, som tyvärr inte är helt buggfritt. Man har inbyggd Chromecast. Jag är inte riktigt nöjd bara. Haft kraschar, som jag inte kunnat förklara, fast det var längesen nu. När jag köpte den, var det mycket strul med Chromecast Ultra, annars hade det varit en lösning. Vet inte hur den är idag. Jag tycker, att stabilitet kommer först. När man var 20-30 år, kunde man lägga ner många timmar på att felsöka och experimentera, men med över 40 och familj, så orkar jag inte. Det ska bara fungera. Jag skulle nog köpa Android TV igen, sen komplettera med en Intel NUC, men det ska vara smidigt för alla i familjen, både stora och små.

  • Blackstar

    Vad jag saknar är djupare integration med telefonen och övriga android enheter. Tex notiser osv… ja.. känns ju konstigt när man använder samma google konto att det är mer integrerat.. och ja.. google photos app måste dom skaffa..
    Men man måste kunna göra mer inställningar också.. tex… man måste kunna få välja bakgrund själv tex.. en sådan simpel sak men som har stor påverkan…
    Assisten är riktigt bra.. och blir bara bättre.

  • blue mike

    vilken modell har du? uppdateringarna till 2015 års modeller har inte varit så otroligt frekventa…och vi står fortfarande och stampar med Android 6.

    ”2 major behind” känns inte så roligt

  • Stefan Pettersson

    Genialt!

  • Stefan Pettersson

    Do it, Jag var också nöjd i början tills man började märka alla problem. Men vem vet, det kanske mot förmodan har ändrat sig :)

  • Uffe

    Nexus media player och den är mkt smidigare än separat sticka som innan. Dock väldigt sent (tex Spotify) och klent app utbud (chrome & photos tex). Det innebär att casta relativt ofta. Dock snabba uppdateringar av OS

  • Stefan Pettersson

    Skräddarsydd TV för dina behov. Det låter ljuvt i mina öron! :)

  • Stefan Pettersson

    Vet inte om det är någon annan funktion med SMB nätverk du söker men funkar klockrent för mig i Kodi på Nvidia Shield. Det enda problemet är att du får skriva in IP:t till datorn manuellt p.g.a. någon bugg i Android och SMB. Men när du väl gjort där ligger den alltid där :) Edit: Däremot är ju Windows en jäkla soppa med SMB nätverk, blivit värre för varje version som släppts genom åren.

  • Vispen74

    Chromecast finns alltid inbyggt i en Android-TV, det är en del av konceptet.

  • Vispen74

    Jag skulle faktiskt välja Android-TV alla dar I veckan framför en PC. När jag tänker efter gjorde jag just det. Först till en Raspberry Pi med Kodi ett par år. Sedan Xiaomi Mi Box 3 samt en Sony och en Philips TV, samtliga med Android-TV. Körde PC med MediaPortal många år innan, men är så överdriven hårdvara för ändamålet.

  • Vispen74

    Se till att köpa Mi box 3 med riktiga Android-TV. De något billigare boxarna med vanliga Android är ok, men du får få elöer inga uppdateringar av mjukvaran och du kan inte köra appar gjorda för Android-TV som ju är anpassade för en TV. Däremot kan du via sideload köra vilken Android app som helst på en Android-TV.
    Talar av bitter erfarenhet.

  • Vispen74

    Android-TV må ha en bit kvar, men alternativen… Nä, finns inga alternativ som har nån framtid.

  • Lars Celander

    Nexus Player har inget sätt att styra volymen. När man kör videon till en skärm och ljudet till en högtalare har man ingenstans där man kan reglera ljudet. Hela konceptet bygger på att TVn reglerar ljudet.

  • Vispen74

    Kollade på att köpa en 65″ monitor till min Mi box 3 innan jag köpte min Sony, men det skulle bli så dyrt att det landade på Sony ändå. Men konceptet att köpa en monitor, en box samt ett ljudsystem hade varit en bättre och hållbarare lösning.

  • Vispen74

    På min Philips 2016 och Sony 2016 skiljer endast hur inställningarna ser ut. Gränssnittet är i övrigt det samma.
    Så får man direkt plocka bort rekommenderade appar från tillverkaren på båda, så blir det en bättre användarupplevelse.

  • Vispen74

    Ja SOC är så himla dålig på XD85. På XE-serien är gränssnittet betydligt snabbare än på min XD85.

  • Vispen74

    Skulle köpt den direkt!

  • Vispen74

    Kodi fungerar alldeles lysande på Android-TV.

  • OLED eller Qled,

  • DeLorean75

    Sony Bravia KD-65XD8505. Android 7 är på gång: http://sony-eur-eu-sv-web–eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/141468

  • Durra

    Jag har tyvärr inte testat Android TV. Var nära att köpa en Nexus Player men pga att den endast hade wifi så blev det en Apple TV 4 istället. Är helnöjd med den. Den har alla svenska play-tjänster men använder den mest för Netflix och Plex. Ser i stort sett aldrig på vanlig TV längre. Funderar dock på en Nvidia Shield när jag behöver en ny enhet. Den enda nackdelen med Apple TV är att jag inte kan casta från min Androidmobil.
    Har en smart TV som är värdelös. Seg som sirap i alla appar och har inte stöd för många svenska Play-tjänster. Så den fungerar bara som skärm.

  • Andreas Larsson

    Qled är ett skämt, det är helt vanlig kantbelyst lcd-led.

  • Andreas Larsson

    Instämmer, använder det med exodus dagligen utan något problem

  • Emil Oskarsson

    Vidde har du inte fått hjälp än? Använde själv en galaxy s7 edge i en vecka, sämsta mobilen jag använt min Xperia z från 2013 kändes rappare :) xz1 är en ren skit mobil men xz premium och xz1 compact är sjukt bra :) Sen så hänvisar du till The Verge vilket är som att ta fakta ifrån flashback

  • Oskar

    Har en Sony 4k Android TV från 2015. Jag tycker den det fungerar riktigt bra.
    Visst, utbudet av appar kanske inte är jättestort men jag känner heller inte att jag saknar nån (Amazon prime finns). Alla de väsentliga streamingtjänster jag använder finns.
    Hade kanske varit sjysst med HBO också men eftersom dom knappt kan bygga en bra app till nån plattform så känns det inte som en stor förlust.
    Nackdelen är väl att hälften av de inbyggda apparna är helt onödiga och irriterande att man inte kan gömma eller ta bort. Har under två års användande fått 2 stora uppdateringar som förbättrat systemet marginellt. Har även en Apple TV, men den använder jag bara iTunes på då jag tycker tvns system är smidigare att använda. Inte lika snabb dock. Jag är väldigt nöjd och har inte haft några problem med den hittills. Men det som är lite oroande är det långsiktiga, hur bra funkar den om t.ex 2 år?
    Sen har jag inte mycket att jämföra med heller då jag bara testat Android och AppleTV inom smartTV marknaden.

  • TheKarateCat

    Jag har kikat på ett par modeller som har Nougat iaf. Frågan är ju om de kommer få Oreo…

  • Fake

    NVIDIA SHIELD är överlägsen med KODI m.m

  • Railwayman

    Min erfarenhet av boxar med vanliga Android är att uppdateringar till nya versioner inte brukar inträffa MEN att det ändå kan vara en OK väg beroende på vad man siktar på.

    Kör man Kodi primärt och installerar TeamViewer (eller liknande) för skärmdelning till mobil enhet (för icke-TV-anpassade saker som är bökiga att hantera med en vanlig fjärr) fungerar det bra även med standard-Android.

    Det är dock fördelaktigt att skaffa en box med Android TV om avsikten är att köra appar anpassade för detta.

    För egen del betraktar jag boxen som en ren Kodiklient i princip.

  • Alexander Atkinson
  • Andreas Larsson

    Okej det är en helt vanlig kantbelyst LCD med en quantum-dot film över :p

  • blue mike

    dom kanske inte behöver ha en bra app just pga detta???
    skämt och sido, bra appar är bra att ha. Dom borde prioritera detta, men det är upp till dem att avgöra

  • Zlatko Schneberger

    Jag har LG webOS fast använder den inte

  • Zlatko Schneberger

    Självklart OLED , det finns väl inget bättre idag

  • Andreas Falk

    Nu finns ju iofs Prime Video på Android TV, iallafall på min Sony x85, dessutom finns det 4K material där.
    Jag tycker tycker Android TV fungerar helt ok även om man saknar vissa appar.

  • ezGenesis

    Har en Philips OLED med Android TV och har inte fått den att backa på en 4K fil ännu???
    Sett hela Planet Earth 2 i HDR 4K, Passangers, Ghost in a shell, Revenant, Alien Covenant m.fl. i 4K HDR och 7.1 DTS Atmos… Den inbygda spelaren som Philips har är nog den kraftfullaste spelaren jag sett på android, VLC kroknar helt många gånger.
    Alla som jag nämde ovan är i Matroska kontainers, codade i HRVC x264 eller 265.
    Strömmar från en server över 1Gbit nät, trådlöst är för instabilt för bandbreddskraven…
    Detta går altså kanon på min Android TV, men INTE på min PC med en Core I7 och inte på min PS4pro, eller mina 2 Chromecast.
    Därtill fungerar HBO, Viaplay,Amazon Prime HDR, Netflix HDR felfritt på min Android TV, vilket det inte gör på LG WebOS.
    Personligen föredrar jag att använda PS4 och Casting till någon av mina 5 enheter i hemmet framför ett smart tv gränssnitt. Men av de som finns så är Android TV lika öppet och medgörligt som Android för telefoner varit. Det ser ut och blir vad man gör det till. Visserligen underlättar det inte om det är ”kit” bakom rattarna…

  • Daniel Rosenkvist

    Det värsta med inbyggd chromecast ultra i Sony Android TV är att man inte kan lägga den i 50Hz läge som man kan med den externa stickan. Helt hemskt att kolla sport på.

  • Papito

    Android TV är den klart bästa OS till TVn, tyvärr verkar inte Google satsa sp mycket på det.
    Många appar är inte kompatibla.
    Det laggar en del, ibland fryser appar.

    Men det finns många andra bra saker.
    YouTube på tv är mycket bra.
    IPTV funkar superbra med endast en app.

  • Stefan Pettersson

    Förmodligen har du väl en kraftfullare processor i din, sen misstänker jag att du kör via DLNA protokollet med en Media server på din dator och inte SMB nätverk? Då gör din dator grovjobbet. Eller så är det som du säger, då har du en bra TV helt enkelt :)

  • Alexander Atkinson

    Kan inte avgöra om troll eller allvarlig. Om du menar att Samsung inte gjort ”äkta” QLED så har du nog rätt i det (enligt texten) men det är ingen kantbelysning här – det är ett lager med QD’s som ligger bakom lcd:n vilket ger otroligt mycket högre ljusstyrka. Varför skulle det vara ett skämt/kasst bara för att LCD finns inblandat?

  • Vispen74

    Körde också ATV4 några månader, men lessnade på att vara låst till de appar som Apple tycker jag ska ha. Kodi gick att köra en månad i taget med en workaround genom utvecklarkonto t ex.
    Sålde den och skaffade en Mi Box 3 med Android-TV och en Ethernet till USB adapter för att få trådar nätverk. Är nöjd med det.

  • Andreas Larsson

    Vad jag hittar så är Samsungs qled just kantbelyst, och det är ett skämt för dom försöker få det att framstå som något bättre än LCD LED. Sony z9d är dock bättre i allt skulle jag påstå

  • Alexander Atkinson

    Vad menar du med ”kantbelyst”? LCD LED är en LCD med ett lager dioder bakom som lyser upp hela klabbet. Samsungs QLED är precis det (fortfarande) men med nåt extra som möjliggör högre ljusstyrka. Inget kattskit där inte.

  • Andreas Larsson

    Så här är det, det finns kantbelyst lcd led och bakbelyst lcd led. Bakbelyst är bäst pga högre ljusstyrka och zon dimmning. Samsungs qled är kantbelyst led för att det ger mindre färgvariation i skärmen om man kollar på den från en vinkel men sämre svärta. Och nä inte skattskit, bättre än många andra kantbelysta LCD led. Men inte lika bra som bakbelyst led eller oled

  • Alexander Atkinson

    Hittade detta nu ”Most LED LCDs on the market today are edge-lit, which means the LEDs are in the sides of the TV”. Det ÄR fan ett skämt :(

  • Andreas Larsson

    Ja det är tyvärr det, marknadsföring som är till för att vilseleda

  • blue mike

    då det är en w805c, har den Android 6…tyvärr

  • KC

    Det jag kan bli riktigt less på är att Samsung medvetet gett sin fuskteknik ett namn som kunderna skall förknippa med OLED.
    Folk som inte läser på kan argumentera sig till döds över helt osanna fakta.
    QLED är en gammal förbättrad teknik som fortfarande har många av LED TVns brister.
    OLED har sina brister med…fast det viktigaste av allt har den redan, bäst bild.
    Sen jobbas det på att få ned inputlag, inbränning osv osv osv och det kommer bli riktigt riktigt bra (det är redan grymt bra).
    Samsung är dumma som inte hoppar på OLED tåget och hjälper till att få fram teknik så de blir helt överväldigande.
    Kan det vara så att Samsung försöker krama de sista stålarna ur redan investerade LEDfabrik pengar??

  • Andreas Larsson

    Håller med helt, blir lite anti Samsung bara för det.
    Förstår verkligen inte varför Samsung som är bäst på oled till mobiler inte satsar mer på oled till tv.

  • Fredric

    Grymt, kör på!

  • Fredric

    Jag har en Sony Bravia med Android.Håller med om att den är lite slö och saknar HBO Nordic appen men det är inte Androids fel. Är generellt mycket nöjd. Annars kommer man ganska långt med en Chromecast också.

  • Daniel Thursfield

    Jag är nöjd med min Sony 4K Android TV. Bland det bästa jag köpt. Visst kunde de uppdatera snabbare, men den gör allt jag vill den ska göra.

  • pacman_42

    Kör FireTV istället och är mycket nöjd med denna. Vissa appar går inte att installera då de kräver google play services, men det mesta fungerar. Det tråkiga är att man får installera apparna från webbläsaren från ett APK-repository, då Amazons butik innehåller så få appar.

  • ezGenesis

    Har både en WebOS/LG och en Philips/Android TV, och bersonligen ser jag Android TV som bättre och kraftfullare. Väldigt lite risk för att du ”hamnar fel” i WebOS, men mycket på grund av att det inte går att göra så mycket på den plattformen…
    Sedan startar opperativet om väldigt ofta på LG, och då är det ändå en årsmodell 2016…
    Har aldrigt gillat layouten på Samsungs enheter, ser ut som en smart tv från 2011, men har ganska lite erfarenhet av de denaste iterationerna…

  • blue mike

    Chomecast är trevligt… i Sony finns det inbyggt, vet inte om detta är standard för Android TV eller om bara Sony har byggt in detta. Men väldigt praktiskt att ha

  • RWR

    Har en Nvidia Shield 2017 samt en 55 tums 4k skärm från Swedx så det finns redan;)

    Shield med Plex funkar klockrent!

  • Daniel Edholm

    Du har inte testat att installera Kodi på din TV? Jag har inte installerat en mediaserver till servern ännu för att jag tänkte köra Kodi uteslutande ändå. Men tyvärr fungerar inte det särskilt bra då appen verkar få slut på videocache rätt snabbt, vilket gör att filmen efter de första 30 sekunderna laggar sönder.

    Jag har inte gett Philips spelare en chans än, mest för att jag vill ha alla filmer samlade på ett smartare sätt, men det kanske vore värt att sätta upp utifall allt annat skulle gå åt skogen. Just nu agerar min gamla RPI mediaspelare, vilket känns trist iom att Kodi ligger installerat på TVn med…

  • ezGenesis

    Har använt Kodi förr, och den ska funka bra på POS901. Men jag tycker den är ganska ful, inte hittat någon setup som inte ser ut att vara för någon tonåring som älskar matrix eller tyckte att XBMC var snyggt.

    Jag älskar PLEX, och har en server och licenser till alla plattformar. Lättskött och proffsigt utseende. Men dom har inte riktigt fått till det med HDR kodat material, annars är den min go-to för de material jag har lokalt.

    De enda jag använder Philips spelaren till är UHD HDR som ligger lokalt.

  • Ganska dryg..

    I like major behinds and I can not lie.. etc.

  • Fraz

    Nvidia Shield har lite problem med diskar som har flera partitioner. Polaren hade någon dold extra-partition på sin externa disk, efter vi plockade bort den och formaterade om disken så funkade det fint.

  • blue mike

    haha

  • Durra

    Jag kör Plex istället för Kodi och Plexappen på Apple TV är riktigt bra.

Lediga jobb inom data / IT Företag
Systemförvaltare Peab Support Publicerad 17 Dec 2017
UX/UI Designer Publicerad 17 Dec 2017
C ++ developer within artificial intelligence Publicerad 17 Dec 2017
Frontendutvecklare till Etraveli Technology Publicerad 17 Dec 2017
VEHCO SÖKER EN KUNDORIENTERAD PROJEKTLEDARE! Publicerad 17 Dec 2017
Se fler jobb

Aktuellt

Du som bytt från IOS till Android: Vad fick dig att byta och är du nöjd?

Android på Prisjakt

Samsung Galaxy Note 8
Sony Xperia XZ1 Compact
Samsung Galaxy S8 Plus
Samsung Galaxy S8
OnePlus 5
Huawei Honor 9
8.8

Test av OnePlus 5T

9.2

Minitest av Google Pixel 2

9.1

Test av Google Pixel 2 XL

8.8

Minitest av Huawei Mate 10 Pro

7.3

Minitest av Asus Zenfone 4

7.8

Test av Essential Phone PH-1

8.6

Test av Nokia 8

8.1

Minitest av Lenovo Moto G5 Plus

0

Google Pixel 2 & Pixel 2 XL: första intryck

Visa fler recensioner

Populära ämnen

Senaste nyheterna om

Allt om

Sweclockers RSS

Mest kommenterat

  1. Har din Androidmobil USB-C eller micro-USB?
  2. Så här ser Samsung Galaxy S9 ut enligt senaste ryktet
  3. Google Assistant släpps för surfplattor och för Android 5.0 Lollipop
  4. Spotify vill att Apple ska sluta missbruka sitt övertag, ber EU om hjälp
  5. Sensorn MediaTek Sensio mäter din hälsa, är avsedd för smartphones
  6. Vinterrea på Nova Launcher Prime, kostar 7kr

Mest läst

  1. Så här ser Samsung Galaxy S9 ut enligt senaste ryktet
  2. Google släpper två experimentella fotoappar för Android
  3. Korea Herald: Samsung Galaxy S9 har mer högupplöst ögonskanner
  4. Det här Googlade vi mest under 2017
  5. Nu kan du göra dina Swish-betalningar mer personliga
  6. Vi kikar på OnePlus 5T Star Wars Limited Edition – kan beställas idag

  7. Visa topplistan

Undersökningar

Har din primära Androidmobil USB-C eller micro-USB?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...

Undersökningar

Sponsrat

Annons