Angående de arabiska GNex:arna

Diskussion i 'Off Topic' startad av Talvathir, 2 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Det var väl ändå ganska onödigt att låsa tråden? Ni kunde väl plockat bort de värsta inläggen och sedan påmint alla inblandade om att det finns regler att följa angående off-topic osv. Det ni åstadkom nu var att det blir svårare för era medlemmar att hålla koll på utvecklingen, och därigenom få klarhet i problemet.

    Stilen här med att moderera en gång i veckan känns ganska ineffektiv....

    Och för att inte bryta allt för många regler på en gång:

    WTS: Putsduk, Copter original. Budgivning gäller!

    Edit: Svenix påpekade att forumet automagiskt kan ha stängt tråden pga 14-dagarsregeln och det är ju inte otänkbart, så om jag sågade en moderator på helt fel grunder - I'm sorry!

    Isf får den moderatorn som läser detta gärna öppna den andra tråden och avliva denna.

    Den som vill köpa copter-duken kan pm:a ;).
     
    Last edited: 2 nov 2012
    fossilrony gillar detta.
  2. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Att flytta tråden hade varit bättre...
     
  3. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    6 999
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Trådarna under Köp och Sälj stängs automatiskt efter 14 dagar. Jag tror inte det är någon som har stängt tråden med avsikt.
     
    Talvathir gillar detta.
  4. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Det känns som att Playstation visste om det och det va därför han inte la upp några bilder på något bevis. Nu kan han skylla på att han ville lägga upp men att tråden låstes.
     
  5. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Jag har fått tillbaka mina pengar av honom. Om de andra som har en fordran vill tala om hur det går så är väl denna tråden bra till det.
     
  6. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Alltså hela situationen med bevisningen har ju faktiskt blivit helt bakvänd egentligen. Om någon är helt oskyldig och blir anklagad för massa saker som kan påverka ens ev. framtida affärer på ett forum inte fan sitter man och är helt iskall och påpekar att det finns viktigare grejer än att komma med bevis.

    Han under-prioriterade en sak som bara skulle ta några minuter (flygbiljett? bekräftelse? shit, nästan ett vykort hade funkat!), de flesta av mina försök att faktiskt ge honom tips om hur han kunde visa att han var oskyldig ignorerade han totalt.

    Men, som jag sa från början, det är ju lite bakvänt. Vi försöker hetsa fram bevis när vi egentligen inte behöver det, JAG behöver inte se det längre.

    Oavsett om han är skyldig eller oskyldig, jag kommer ALDRIG (edit: försöka) köpa något från Playstation med tanke på hans beteende, hans tidigare deals med samma problem men just att han är en s.k "snackare", han snackar bort allt och när man märker det försöker han snacka bort ännu mer.

    Vissa nya användare kan ju inte skriva så länge en tråd ligger under "Köp/Sälj" förrens efter x antal inlägg eller en viss tid registrerade.
     
    Derix gillar detta.
  7. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Den här sortens historier gagnar ju ingen, forumet i sig kommer bli en plats med fler misstänksamma användare. Jag vill fortfarande ha en GNex, men kommer nu bara köpa en om jag antingen får den skickad först, eller kan möta säljaren och får kolla leg. Det är naturligtvis så man borde göra oavsett, men det är synd att detta ska hända överhuvudtaget. För min del lutar jag åt att han behövde ett snabblån. Får väl hoppas att oberoende av vad han tar sig till framöver så behöver inte detta ske igen.
     
  8. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Ja det var ju exakt det jag skrev i tråden, jag ser inte riktigt vilka andra anledningar som finns annars.

    Men utöver detta, man kommer aldrig ifrån att det finns folk som kommer luras. Till affärer som handlar om en summa över 1000:- och med människor jag inte känner igen / har gjort affärer med tidigare använder jag ALLTID Payson med Payson garanti. Det kostar en liten avgift, visst, men det ÄR värt det och man känner sig fan säker på att man inte kommer bli lurad.
     
  9. mahainternationalab

    mahainternationalab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag är faktiskt glad att jag aldrig fick chansen att beställa en, jag pmade honom och skrev på förra inlägget men fick aldrig ett svar...det va tecken antar jag...

    Som jag ser det så har han varit behov av pengarna...varför just 900 kr skulle folk skicka?Varför just 9 st kunde han köpa? Jag tror att han har räknat ut allt...han har först fått sig själv att se bra ut då folk hade rekommenderat honom men sen kom han ut från garderoben, jag hoppas att alla får sina pengar tbx...

    hade varit kul om alla personer som har betalat honom skriver här så man vet antalet..och sen hur många som har fått sina pengar...så får man se ifall det är mer än 9 som har kanske blivit blåsta?
     
  10. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Jag skrev tre inlägg upp

    Men de kan TACKA däremot. Så vi kan göra som så att ALLA som har betalat för en GNEX till Playstation och som inte kan skriva under Köp/Sälj - TACKA detta inlägg!

    Edit: Förövrigt, har någon fått svar från en moderator? Har inte sett röken av en moderator på länge!
     
    Last edited: 2 nov 2012
    Derix gillar detta.
  11. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Det var kanske bara tur att det inte blev av. Nu kan du köpa den nyare Nexus 4 istället ;)
     
  12. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Det går ju att bli lurad via Payson-garanti och liknande också, eller det kan åtminstone ta lååång tid att få tillbaks pengarna.

    Jag har handlat massor via privatpersoner på internet genom åren och peppar peppar aldrig blivit lurad. Även om det kommer ske någon gång i framtiden, så hade det definitivt blivit dyrare att använda Payson-garanti varje gång.

    Har man vettig magkänsla och försöker hålla sig till personer med ett bra track record (kända forummedlemmar, Traderamedlemar med gamla konton och många positiva omdömen etc) så anser jag att risken ändå är låg även vid förskottsbetalning.

    Just my 2 cents.


    Ang. trådens huvudämne så verkar det onekligen som att Playstation på något sätt dragit en semi-scam, men jag förstår verkligen inte hur man orkar lägga ner så mycket tid och jobb för att låna 8000kr. Skönt att ni verkar ha fått tillbaks era pengar, och sjukt trist om det verkligen är som Playstation säger. (Även om jag har svårt att tro det)
     
  13. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Kostar ju apa :cry:.

    Talvathir, först med det näst senaste!
     
  14. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Det verkar synnerligen underligt att han skulle lägga ett halvår på ett forum bara för att sen kunna "låna" 9k av oss i ett par veckor så jag tror det är något mer än en scam bakom detta. Han kanske bara är en mer än normalt kreativ människa som har lite svårt att inte spela nätpoker? Vi vet inte. Jag tycker vi lägger ner spekulationerna nu och håller tråden till att ha reda på hur många som betalade, och hur många som fick tillbaka.
     
    fossilrony gillar detta.
  15. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag tror inte att han hade för avsikt att iscensätta en scam från början. Han ville ha en chans att kunna fortsätta kränga telefoner efter förra banningen. Men återigen spårade det ur för honom.

    Jag är också väldigt intresserad av att se hur många som fått tillbaka sin insats... och hur angelägen Playstation är. Han har ju alla chanser att visa forumet att händelsen är legitim. Det måste ligga i hans bästa intresse att få slut på spekulationerna. Hans prioriteringar borde vara annorlunda, speciellt efter det som komma skall.

    Till er som är en av de har/haft en fordran mot Playstation och INTE kan skriva i forumet pga 50-post regeln... PM:a någon och be att få framfört ett meddelande i tråden.
     
  16. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag fick PM från "Derix" som är en av dem som inte kan skriva i denna forumdelen. Han PMade visst någon igår också i förra tråden. Han bad mig skriva å hans vägnar och det gör jag gärna:

     
  17. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Jag är en av de som betalade Playstation för en Gnex. Jag väntar med spänning på fortsättningen. Har gjort massor med affärer på olika forum och det har alltid gått bra, så det var väl därför jag var oförsiktig. Dock första gången jag gör en affär på Swedroid.
     
  18. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Som sagt - jag jobbar efter rådande förutsättningar. Att Derix inte fått sina pengar beror på att andra betalats då jag och Derix hade en överenskommelse som han nu ändrat och jag får försöka anpassa mig efter det så gott det går. Ett vettigt underlag kommer även det presenteras vad det lider.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  19. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Huh?

    Posted with Board Express
     
  20. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Flyttar denna tråd till off topic då det inte är en sälj tråd. Kan inte öppna den gamla då den kommer låsas direkt igen.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.