Root, ROM-flashning, unbranding - Komplett servicepaket

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av AVR4000, 17 jun 2015.

  1. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Komplett mjukvaruservice

    Tycker du att det är svårt att få mobilen rootad och omflashad med en ny ROM?

    Irriteras du av att tillverkaren släppt en uppdatering men märker att den inte dyker upp för din produktkod/version?

    Har du problem med mobilens mjukvara?

    Har du uppdaterat mobilen men upplever problem, t.ex kort batteritid, hög värmeutveckling etc?


    Jag hjälper gärna till att få ordning på mobilen. Allting som rör mjukvara, felsökning på mjukvarunivå, uppdateringar etc hjälper jag till med.

    De tjänster jag erbjuder är följande:

    I. Lilla ROM-flashningen och unbrandingen


    Detta paket inkluderar flashning av mobilen med senaste stock ROM och är avsedd för dig som inte kan ladda ner en uppdatering eftersom den inte släppts för t.ex Sverige eller din operatör ännu. Denna tjänst är även avsedd för dig som har en mobil med operatörsmjukvara (t.ex 3) och vill ha den unbrandad.

    Pris: 200 kronor

    II. Stora ROM-flashningen och unbrandingen

    Samma paket som 1 men inkluderar backup av mobilen och återställning av densamma till föregående konfiguration inkl samtalslistor och SMS.

    Pris: 300 kronor

    III. Rootning

    Behöver du hjälp med att få mobilen rootad? Detta är tjänsten för dig och avser grundläggande rootning.

    Pris: 100 kronor

    IV. Rootning med custom recovery

    Detta förbereder mobilen för flash av stockbaserad custom ROM (för de mobiler som har låst bootloader men kan flashas med stockbaserade ROMar) och inkluderar root samt flashning av custom recovery (PhilZ/CWM/TWRP).

    Pris: 200 kronor

    V. Rootning, custom recovery och bootloaderupplåsning

    Detta paket är samma som IV men inkluderar upplåsning av bootloadern samt flash av custom recovery för upplåst bootloader. Mobilen är sedan förberedd för flashning av AOSP/CM-baserade ROMar. För Sony-enheter som kan låsas upp tas TA-backup för återställning till fabriksskick skall vara möjlig om garantiservice skulle behövas.

    Pris: 250 kronor

    VI. Kompletta custom ROM-paketet

    Detta paket inkluderar allt från V men innebär även flash av önskad ROM, t.ex CM och återställning av backup etc.

    Pris: 500 kronor

    VII. Återställning av mobilen till fabriksskick för garantiservice

    Detta inkluderar återställning av TA-partitionen (Sony) samt flashning av senaste stock ROM för att få mobilen i fabriksskick i de fall den behöver skickas in på service för hårdvarurelaterade problem.

    Pris: 150 kronor (100 kronor för de som fått mobilen omflashad av mig).

    Jag befinner mig för tillfället i Malmö och sköter flashandet hemifrån. Betalning sker i samband med överlämnandet av mobilen till mig. Tidsåtgång är ungefär 1-2 dagar beroende på hur många mobiler som behöver flashas. Generellt kan jag lämna tillbaka mobilen i flashat skick nästa dag, skulle det ta längre tid av någon anledning meddelar jag detta.

    Inte nöjd? Pengarna tillbaka direkt.

    Intresserad?

    Hör av dig via email: [email protected]

    PM går också bra.

    Matts Lindmark
    Telefonnummer (Hangouts/Dialer:( (+1) 716-562-8871
    Svenskt tel. nummer: (+46) 735-051414


    För närvarande finns jag i Malmö.

    Betalning: Jag tar emot kontant betalning för närvarande (planerar att skaffa iZettle för kortbetalning). Paypal kan ordnas om intresse finns (har konto där).

    Mobilen överlämnas till mig direkt med laddare - det är möjligt att skicka in den till mig också om detta önskas.
     
    Last edited: 17 jun 2015
    Grauior, Micke_A, kalleboston och 1 annan gillar detta.
  2. Micke_A

    Micke_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus
    Telefon 2:
    Sony Xperia XA2 Ultra
    Telefon 3:
    WileyFox Swift
    Jag kan verkligen rekommendera Matts tjänster! Han har, vad jag kan bedöma, en oerhört bra koll på lämpliga ROM:ar och appar. Mycket noggrann. Mycket väl dokumenterat också! Jag, som newbie, hade en massa frågor både före och efter operationen, och Matts har haft en mycket hög servicenivå. Och ett stort tålamod.
     
    Grauior, easyrider och bernard gillar detta.
  3. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Jag skulle behöva hjälp med min Oneplus! Skickar dig ett pm
     
    Micke_A gillar detta.