Diskussion: Surface Book - Är du intresserad?

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Droid55, 8 okt 2015.

Taggar:
?

Är du intresserad av en Surface Book?

  1. Ja

    8 röst(er)
    47,1%
  2. Nej

    3 röst(er)
    17,6%
  3. Kanske

    6 röst(er)
    35,3%
  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Microsoft överraskade oss på sitt event med att presentera Surface Book.





    Surface Book börjar på $1499. Surface-penna ingår.

    Surface Book finns i följande konfigurationer:

    128GB / Intel Core i5 - 8GB $1499
    256GB / Intel Core i5 - 8GB $1699
    256GB / Intel Core i5 - 8GB / dGPU $1899
    256GB / Intel Core i7 - 8GB / dGPU $2099
    512GB / Intel Core i7 - 16GB / dGPU $2699
    1TB / Intel Core i7 - 16GB / dGPU $3199

    Microsoft har inga planer på att lansera Surface Book i Sverige.
     
    Last edited by a moderator: 18 okt 2015
  2. Droid55

    Droid55 Guest

  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag hade nog köpt en om samtliga modeller inkluderat Nvidias GPU, men då de Nvidia-utrustade enheterna börjar på USD1899 blir det lite magstarkt för min del. I svenska kronor lär det handla om nära eller rentav över 20 000 SEK.
     
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Tror de flesta som vill ha en Surface Book också vill ha det. Båda i7 modellerna (som har dGPU) är slutsålda. Nu finns det bara en i5 modell kvar med dGPU.
     
    bernard gillar detta.
  5. Fraz

    Fraz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    Kommer lätt bli en topp-variant om de lanserar den i Sverige..

    Prislappen lär ju ligga strax under 30k, vilket kan tyckas omotiverat dyrt. Speciellt om man, som mig, inte är i något direkt behov av en laptop ens
     
  6. Droid55

    Droid55 Guest

  7. Droid55

    Droid55 Guest









     
    Last edited by a moderator: 27 okt 2015
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    En jämförelse mellan Surface Book och Surface Pro 4 för de som fortfarande velar.

     
  9. Droid55

    Droid55 Guest





     
    Last edited by a moderator: 28 okt 2015
  10. Droid55

    Droid55 Guest

  11. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Denna är ju hyperintressant. Frägan är väl om/när den lanseras i Sverige, någon som vet något om det?
     
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag är själv sugen, men har inte hört ett dyft om någon Norden-release. Det är rätt trist på vad som verkar vara en riktigt trevlig laptop :)

    Det går förstås att importera, men jag är rädd för att man då måste krångla med en EU-pluggadapter och så har vi förstås tangentbordslayouten. Betalar man en så saftig summa vill man nog inte kompromissa med sådana saker.
     
  13. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Den kommer nog hit så småningom, den bör rimligtvis få större genomslagskraft än Surface (den vanliga), och sedan anser jag att den är så mycket mer innovativ och säregen och helt enkelt alldeles för bra för att man skulle kunna, samt vilja, undvika vissa marknader. Jag tror den kommer sälja som fasen världen över, och jag vet ju mina vänners reaktioner när de såg min Surface, och hur impade det blev, för den var rätt mäktig där ett tag, och för ett tag sedan så nämnde jag denna Book för en av dem som visste om Surface, och han avbröt mig och visste att det kommit en ny Surface 4, typ att vad jag ska tjata om den det som han redan vet. Sedan fick jag honom att titta på några klipp på tuben om Surface Book, och han satt alldeles tyst. Att det var den jag menade :-)

    Den hade varit fantastisk i så många avseenden, jag får ringa till MS och kolla läget.
     
    bernard gillar detta.
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har blivit lite tveksam till den efter att ha läst en del av recensionerna på Amazon bland de som ägt den i ett antal månader. Det verkar vara flera barnsjukdomar med första generationen Surface Book. Tror det kan vara klokt att invänta nästa generation, så att barnsjukdomarna blir åtgärdade.


    http://www.amazon.com/Microsoft-Sur...ll_btm?ie=UTF8&showViewpoints=1&sortBy=recent
     
  15. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Det förvånar mig inte och den tanken har jag tänkt, att om vi nu skulle få hit den någon gång, så får vi iallafall inte första generationen, kanske, utan den efter, vilket nästan alltid är ett bättre exemplar, se bara på Surface, med facit i hand så hade jag inte varit så het på gröten. Så där tror jag att vi har tur i oturen sas, jag inväntar gärna en upphottad variant. På så sätt kanske man kanske ska vara glad, men sedan så är recensioner av något oftast fler av det negativa slaget, man skriver inte på forum om hur bra allt är, oftast, utan forum som dessa är ju mer problemlösare och att man lär av varandra, typ. Så man kan ju fråga sig hur många nöjda Book-ägare det finns som inte behöver skriva på nätet, för allt flyter ju. Nu kan det vara så att den är strulig, men rent generellt är det de som fått problem som skriver.

    Edit: Jag kan bara gå till mig själv, lämnar nästan bara feedback när det är något som behöver det, och här skriver jag inte lika mycket längre för jag är inte lika villrådig, men klart man tar till sig att det existerar problem, men jag ska läsa lite om det. Tack för länken.
     
    bernard gillar detta.
  16. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jäklar vad många sidor, som dessutom ska innehålla massa gnäll, det får nog vänta :)

    En annan sak man kan ha i åtanke är att ibland kan klagomål, missnöje, etc, gå hand i hand med för högt ställda förväntningar, och även en del annat kan spela in. Man kan klaga på allt, om man vill, en Lamborghini kan man bara åka två i, det är dåligt, jag har fler än en kompis, typ.

    Men, för att vara lite konstruktiv, du verkar ha tagit del av detta och då bör du fått ett hum om vad det är som de flesta klagar på, för jag antar att det finns någon gemensam nämnare bland alla där och att det inte är flera hundra helt individuella klagomål, för det hade varit skumt :)
     
  17. blueman

    blueman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2016
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Iphone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Iphone 13 mini
    ROM:
    Löjrom?
    Riktigt snygg. Tycker dock den prisar ut sig lite. Finns vettigare alternativ för de pengarna.
     
  18. perik

    perik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2016
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    One Plus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    One Plus 3
    Telefon 2:
    Iphhone 6S
    Testkör en sån på jobbet just nu. Inte alls nöjd med den. Och dyr för vad det är.
     
  19. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Vad är du inte nöjd med?