Diskussion: Den stora ryktestråden - Apple

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av SHM, 12 apr 2017.

  1. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Här diskuteras rykten och annat som hör till framtida Apple-produkter.
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Bestämt mig för invänta iPhone 8. Kommer ändå inte ha pengarna innan dess tror jag. Riktigt nyfiken på hur iPhone 8 kommer bli också. iPhone 7 är ju rent designmässigt samma som 6 och 6s. :)
     
    Hunter78 gillar detta.
  3. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ja iphone 8 bör (måste i min bok) bli något nytt designmässigt. Var och kände på en galaxy s8 idag. Säger bara wow, vilket bygge. Den var extremt mycket mindre än min tegelsten (iphone 7+) trots sina 5.8".

    Det går inte fortsätta med iphone om de inte ändrar sin design. Trots att jag gillar ios.
     
  4. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 114
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Är benägen och hålla med. Det skulle ta emot och lämna iOS men blir Iphone 8 inte en fullträff designmässigt så blir det att släppa Iphone o_O
     
    mange76 gillar detta.
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Allt tyder ju på en ny design. Sen hur lik den blir en S8 vet jag inte. Personligen efterfrågar jag inte edge-skärm men absolut mindre döyta. Just nu är Plus-modellen väldigt bred och topheavy. Samtidigt vill jag inte gå miste om grym batteritid, mer kamera och större skärm. Hoppas på 8an helt enkelt. De fyller ju 10 år i år eller vad det är så man kan ju inte annat än hoppas på mycket. :)
     
  6. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Well tyvärr tror jag inte att designen ändras speciellt mycket. Utan det blir samma design men materialet ändras från alu till glas som i iPhone 4s på back och framsidan. Den stora skillnaden som egentligen kommer är att iPhone 8/ iPhone edition kommer få ny form av skärm från lcd till amoled som Samsung har samt att iPhones knapp försvinner in i skärmen! Sedan kommer trådlös laddning att komma och för allt detta kommer Apple ligga runt 12000-13000kr vilket jag tycker är dyrt (enligt underleverantörer som producerar delar till iPhone) att iPhone kommer kosta minst 1000$. Det blir för mig tack och ajö Apple även om jag tycker om iOS så tänker jag inte betala 12-13K plus Apples egen garanti 1.5K totalt 14.5K för en telefon aldrig i livet jag ger så mycket för en telefon sorry inte ens Apple!
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    "tyvärr tror jag inte att designen ändras speciellt mycket" och sen fortsätter du "det blir samma design men materialet ändras från alu till glas... få ny form av skärm från LCD till AMOLED... iPhones knapp försvinner in i skärmen... Sedan kommer trådlös laddning..."

    Enligt mig låter det som ganska mycket. Vilka större förändringar gjorde S8 från S7 menar du? Allt i S8 handlar om hur stor skärmen är trots att måtten inte är större än telefoner med mindre skärm osv.

    Att byta från alu till glas + en metallram ger ju en helt "ny" look (iPhone 4 inspiration). Sen får vi se hur de maximerar skärmen på framsidan liksom enheternas mått.

    Fortfarande ganska oklart hur många modeller de kommer släppa. Kommer det två modeller som nu plus en "special edition" eller vad blir det? Det lär tiden utvisa. Jag tror dock inte att de bara kommer ha EN modell för 12-13k. Är rätt säker det kommer finnas billigare som nu. iPhone 7 Plus 256GB kostar ju faktiskt 11k redan så det blir inte särskilt mycket mer för en ev. "special edition". De allra flesta känner dock inte behovet av 256GB eller ens 7 Plus.
     
  8. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Ja inte betalar jag ca 3-4000kr mer för en iPhone än en high end android. Då pratar jag om galaxy S8/note 8.

    Blir prislappen på en iPhone med annan design över 10.000kr byter jag plattform till android igen. Helt stört om så blir fallet.

    Vi ska heller inte glömma huwei som kommer bli stora. Apple kommer inte länge till kunna köra sina sjukt överprisade produkter.
     
    Hunter78 gillar detta.
  9. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Har en tanke till....

    Vem kommer vilja köpa en iPhone 7s/7s+ med samma design som funnits i 3-4 år för 7-10.000kr? Det är ju 8an folk kommer vilja ha, men aldrig för ett pris på kanske 12-13.000kr. Det är ju 8an som får kosta 7-10.000kr. Allt annat är i min värld otänkbart.
     
    Hunter78 gillar detta.
  10. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Håller med men redan idag kostar iPhone 7+ 256GB 10995kr plus Apples garanti 1495kr ca 12495kr för en iPhone såklart den nya blir dyrare än dagens
     
    Last edited: 12 apr 2017
  11. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Att den skulle kosta minst 1000$ har ju dementeras om man nu ens kan dementera ett rykte.
    Får helt enkelt se om ett par månader hur den ser ut att den kommer få helt ny design räknar jag med.
    Ska bli spännande iaf
     
  12. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Tyvärr tycker jag att S8+ är rätt stor skillnad jämfört med S7
    Sedan
    Redan idag kostar en iPhone 7+ 10995kr sedan vill man ha Apples garanti om inget annat så för batteriet kostar 1496kr totalt 12495kr redan idag vilket jag tyvärr tror att nya iPhone special edition kommer börja på 12000-13000kr sedan går det upp med 1000 - 2000kr beroende på modell sedan ska du ha Apples garanti annars är det sjukt dyrt att reparera en iPhone för minst 1495kr men det kan mycket väl bli dyrare med special iPhone kanske 1799 eller 1995kr
    Så tro att nya iPhone special kan hamna runt 14-15000kr med Apples garanti är inte orimligt
     
    Last edited: 12 apr 2017
  13. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Så borde det vara för jag köper inte 7a+ för 7-10K när jag kan få Samsung 8+ för 7-8000 Om man tecknar eller förlänger sitt abonnemang. Eller student obundet för 8500kr det är rimligt
     
    Last edited: 12 apr 2017
    mange76 gillar detta.
  14. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Förvisso. Men då har man gjort ett val på att ha extremt stort minne. Själv har jag 128gb som jag inte i närheten använder. Tänkte mer på priset på en "normal minnesmängd".
     
    Hunter78 gillar detta.
  15. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Det är skillnad på 1000kr det är inte tillräckligt tycker jag! Sedan mindre än 128GB är ett krav! Jag tar en del foto samt video på min söta dotter så är 128GB i minsta lagret helst 256GB så man inte behöver allt för ofta springa till datorn och unload mobilen m.m. Jag har själv iPhone 6S+ 128GB
     
  16. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Ny design absolut dock har flera tillverkare som gör delar till iPhone går ut med info om att delarna blir mycket dyrare än till dagens iPhone! Bara googla, Likaså har dom som bäst har insyn i Apple också sagt att det blir minst 1000$ plus svenska moms så grovt 12000kr start sedan går set upp i pris!
    Så helt taget ur luften är det inte! Men bli inte skockade när priset börjar på 12-13k
     
  17. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Okej källa på det? Senast jag läste på nån Apple sida så var de iaf under 1000$ .
    Men som sagt ärlig talat så tror jag ingenting förens Apple själva har presenterat den. Ingen idé och spekulera :).
    De enda jag vet att jag förmodligen kommer köpa den iaf :)
     
  18. Droid55

    Droid55 Guest

    Här var det livat. Jag är personligen inte orolig över priset men så tror jag på flera modeller och jag har aldrig för avsikt att köpa 256GB eller någon extra garanti. Köper 128GB med vanliga garantin. Är försiktig med mina telefoner och har aldrig känt behov av någon extra försäkring.

    Önskar mig en mindre Plus-modell eller så önskar jag likadan kamera på den mindre modellen och bättre batteritid (större batteri). Hade gärna sett att båda kameralinserna fick OIS också (zoom saknar OIS).

    Skulle iPhone 8 inte leva upp till priset så är det bara att köpa iPhone 7 billigare än idag. :)
     
  19. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Håller jag vill ha en mindre plus modell fast med större skärm och hemknappen inbyggd i skärmen :)
     
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Ja, nått sånt låter ju trevligt. :)