Xiaomi Mi6

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av Oceanic, 8 jan 2017.

  1. stn

    stn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Någon som inte vill lägga 8000 på en telefon utan 3500:- :)

    I övrigt håller jag med dig, blev rätt besviken på Mi6 faktiskt. Att jämföra den sida vid sida vid s8 som kostar mer än dubbelt så mycket är inte direkt rättvist heller.
     
    Oceanic gillar detta.
  2. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jag kommer inte lägga 8papp på en s8 tex som givetvis inte ser dålig ut men för det priset så har jag höga förväntningar om att luren ska vara nästintill perfekt och det är den inte (för min del). Det enda jag saknar i mi6 från presentationen är egentligen ett större batteri, men visst ska man krydda det lite så kan man försöka dra upp skärmytan (och ta ner dödytan) och även släppa en helt ren androidversion så kan välja om man vill köra miui eller vanilla android men då önskar man nog för möed :D

    Men ang S8an så är där lite saker som jag ser ner på
    1. Fingeravtrycksläsaren är på ett riktigt tokigt ställe och då menar jag inte för att den är på baksidan utan faktumet att den sitter bredvid kameran.
    2. Inga dubbla kameror på S8an när de flesta andra satsar på det. Se bara på LG G6 som har en häftig lösning på det och en kanonbra kameraapp för övrigt.
    3. Irisskannern känns inte riktigt hundra och där kunde man istället lagt dom pengarna på dubbla kameror (en vanlig och en vidvinkel tex)
    4. Du är låst med en del av samsungs programvaror och många av dom kan du inte ens avinstallera. Se bara på hur dom ställer sig till att själv kunna välja vad extraknappen ska vara till och samtidigt vara låst vid bixby
    5. Skyhög upplösning och övrig prestanda men inget batteriväg som är värt att nämna (mer än att den numera är grymt brandsäker om man nu även ska dra den :P ).
    6. Där va fler nackdelar (i mitt tycke) men jag förträngde dom för tillfället :)
    7. Jo, nästa grej är ju att Samsung gör kopior av många befintliga appar som Google redan gjort. Som exempelvis samsung calendar och anteckningsprogrammet och många fler ni säkert redan känner till och återigen kan man ej avinstallera dessa (jo om man har root såklart men betalar man 8papp så vill man nog att luren ska tillåta mig och välja vilka appar jag vill använda eller ej)

    Det sista är inget unikt för samsung givetvis men jag hade önskat att fler tillverkare försöker nå iaf 4000mAh i deras slutgiltiga produkt från en lur i 5" storleksklassen. Luren blir inte så mkt tjockare som många kan tro, bara se på xiaomi redmi tex som är riktigt trevliga exempel.
     
    Last edited: 19 apr 2017
    dannejanne och Englund81 gillar detta.
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    ja... Men ja.. Jag tror s8 kommer sälja helt förbannat galet bra som det ser ut nu, allt handlar nog om dom kan möta efterfrågan och lyckas producera många exemplar, dom har till september-oktoberpå sig nu att pumpa så många mobiler dom bara kan innan nya iphones kommer...
    Så hoppas samsung är redo..
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Håller med i det mesta du skriver, du har rätt på de flesta punkter...
    Framför allt fingertrycksläsaren.. skulle kännas svårt att känna sig stolt över en mobil pga av den idiotin..

    Men jag tror det är farligt enkelt att bli enormt förförd av skärmen...Nu har jag ju inte sett S8an i verkligheten men det jag sett på youtube verkligen den verkligen ha enorm wow faktor... Det känns lite som att tappa hakan.. jag fick liknande upplevelse när jag provade note 4.. herregud va nära det var att jag köpte den.. men det föll den gången på den fula baksidan samt det extrema priset... som jag vägrade betala.
    Nu vet ju jag redan nu att jag aldrig skulle köpa s8an oavsett, för jag vet att jag hellre väntar på note 8 som förmodligen har fingertrycksläsaren under skärmen som det var tänkt från början samt dubbla kameror och möjligtvis 7e generationen amoled skärm och större batteri. Jag är stort motståndare för mobiltelefoner som kostar över 8000 men om note 8 lyckas på alla punkter då kan jag möjligtvis slå till..
    Men det är alltid något som man hakar upp sig på så återstår att se om dom lyckas göra det perfekta flaggskeppet, jag vet bara att det blir svårt att få samma skärmupplevelse med något annat märke än samsung dom ligger helt enkelt 2-3 år före alla andra.


    Gällande batteritest, så klarar sig s8an förvånadsvärt bra!!!
    Det är den bästa batteritiden samsung har haft.


    View: https://www.youtube.com/watch?v=8kS3WSeHFcs
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det blir spännande att se om bezelless blir obligatoriskt nu. Egentligen är det ju inte helt nytt. SHARP var ju först för några år sedan. LG laborerade med tunna kanter redan på G2 och G3 utan någon braksucce. På den tiden trodde jag att det skulle bli tunnare och tunnare kanter för varje år men istället tog det tvärstopp. Galaxy S4 har tunnare kanter än både S5, S6 och S7. Helt otroligt märkligt...
     
  6. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Ja absolut, nu nämnde jag ju bara nackdelarna men skärmen och designen på luren är riktigt trevlig tillsammans med bonusen att den är vattentät men även bluetooth 5 känns som en riktigt bra milstople (får bara vänta på tillbehören).

    Jag föredrar nog personligen även amoled skärmar som känns behagligare för ögonen. Att samsung även valt att göra luren avlång såsom LG g6 är också positivt (enligt min mening) för när telefonerna blir för breda så är dom drygare att använda med en hand men nu diggar ja heller inte alltför stora lurar och därför sneglar jag extra mycket på exempelvis mi6 (har mi5 idag som jag egentligen är jättenöjd med men har inte lyckats dämpa det omedelbara "ha-begäret" tillräckligt så fort där är något nytt. Visst jag har ej uppgraderat till mi5s tex som ser trevligare ut men sämre 3e parts romstöd samt sämre fingeravtrycksläsare än mi5ans uppfattade jag det som men trevligare design)

    Diggar även miui på ett vis när de gäller dess utseende och inställningsmöjligheter men är inte alls glad för china apparna eller faktumet att man inte vet vad för data som delas från telefonen till xiaomi (eller övriga china apptillverkare etc) Men det är kanske bara jag :) Jag kommer mest troligen ändå skaffa mi6 om inte där kommer någon nokia eller oneplus modell som håller sig till max 70mm bredd med bra specs för övrigt. Vill helst inte ha en lur som är större än mi5ans yttermått och gärna mindre dessutom (sony z compact är out of the question, been there :P). Hade jag fått välja så skulle jag vilja ha storleken på mi5ans skärm men sen göra liknande stuk som man nu gjort med s8an att man krymper ihopa luren samt (eller alternativt) minskar döytan
     
    Pienso gillar detta.
  7. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Vad är det för prislapp på den här luren?
     
  8. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Börjar nog på ca 3500:- för den minsta modellen (6gb/64gb) men sen lägger kineserna på sin förtjänst så förmodligen närmare 4 papp vid import från de olika "affärerna" som gearbest, alibaba, ebay etc vilket kan stämma bra med när mi5s kom ut på marknaden men vi får la se i slutet på månaden antar jag :)

    Edit: Var nog i underkant men visst det kan fortfarande ändras
    https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-6
     
    bernard och 220volt gillar detta.
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    I kina kostar den $360 men importpriset blir som vanligt högre. Just nu verkar den gå loss på ca $470 och uppåt om man lägger en förbeställning: https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-6
     
  10. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Mi6 går bort för att 3,5mm-jack saknas och att kameran antagligen blir mycket sämre än på S7/S8. Bättre lycka med Mi 6 Plus när den kommer...

    Så länge S7 och S8 har bäst kameror för vardagsfotografering kommer dubbla kameror hos de andra tillverkarna bara vara en gimmick. Bezelless är nog ganska överskattat, tyckte S8 och S8+ såg fula ut och var opraktiska ut när jag testade dem i verkligheten idag. Skulle absolut inte byta någon av dem mot min S7 Edge.
     
  11. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Verkligen besviken på Xiaomi den här gången :/

    Har inga problem med att bli av med 3.5mm, men att man har större yttermått och tyngre än mi 5 utan att ens få en större skärm är en stor besvikelse. Den är större och tyngre än s8 men har en mycket mindre skärm. Fortfarande inget LTE band 20 heller. Ser inga fördelar framför Mi 5 bortsett från 6 gb ram och sd 835, däremot en del nackdelar..
     
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, Xiaomi har aldrig lyckats på kamerafronten senaste åren så man kan nog vara rätt säker på att Mi 6 inte är i närheten av S7/S8 för stillbilder i dålig belysning eller när det gäller video. Tyvärr tror jag inte 6 Plus kommer ha en bättre kamera men möjligen 3.5mm jack. Batteritiden lär däremot bli enastående på Plus-varianten då det ryktas ha ett batteri på 4500mAh och fortfarande 1080p i upplösning. En begagnad S7/S7 edge är väl billigare än en nyimporterad Mi 6. S7/S7 edge är väl det rationella men lite tråkiga valet.
     
  13. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Band 20 används ingenstans i Asien så folk ska inte förvänta sig att det finns heller. Band 8 finns så det kunde varit värre.

    Sen ser jag inte riktigt poängen med att saker tas bort utan att det ger kunden något... Blev telefonen mindre eller batteriet större av att 3,5mm togs bort? Att IR togs bort? Svar: Nej.
     
  14. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Svårt att motivera till mi6. Jag har mi5 idag och är väldigt nöjd. Största skillnaden kommer vara >IP67 klassning,
    >den borde praktisk stödja quickcharge 4.0 med snap 835
    >stereohögtalare
    > kameran vet vi inte hur den kommer vara än.

    >Tråkigt med samma bezels som mi5 och avsaknad av 3.5 mm jack. Inte mycket större batteri mot mi5 och lite högt pris på 4500 kr.

    För den summan vill man ha samma kamera som s7, bezeless som s8:an och lenovo p2:s batteri på 5100 mAh. 3.5 mm jacket kan jag bortse ifrån.
     
  15. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Lite mer genomgående info http://www.xiaomitoday.com/xiaomi-mi-6-review/
    Där va visst även BT5! Och IR sensorn är kvar samt IP68 (läste lite fort, det är "splash resistant" står det så förmodligen samma som motorola lurarna). Kör man med telenor/tele2 (eller någon av dess virtuella operatörer) så får man rätt så bra 4g täckning även utanför städerna. Klart sugen... :) Bara hoppas utvecklarstödet blir ungefär som på mi5an

    Edit
    Fler länkar: http://en.miui.com/thread-584067-1-1.html specifikationer, unboxing och en dröse bilder
    Liknande med spec återigen fast med lite ytterligare information http://en.miui.com/thread-572916-1-1.html
     
    Last edited: 21 apr 2017
    indika, flipp och bernard gillar detta.
  16. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Lite mer info jag hittade

    Q. Does the Mi 6 has a 3.5mm audio-out jack?
    A. No, it does not has one! However, a Type C to 3.5mm audio-out adaptor is supplied.


    Q. What is the Mi 6 Rear-facing camera specifications?
    A. It is equipped with a Dual camera lenses, (i) 12MP Wide-angle, (ii) 12MP Tele-photo, featuring 4-axis OIS & PDAF!
    • 12MP (Max. Aperture of f/1.8) of 1.25μm, with a FOV of 27mm, compromise of 6 pieces glass elements
    • 12MP (Max. Aperture of f/2.6) of 1.0μm, with a FOV of 52mm, compromise of 5 pieces glass elements

    Q. Does the Mi 6 has NFC? IR Blaster? Bluetooth? WiFi? GPS?
    A. Yes, It is equipped with;
    • Bluetooth (V5.0) & Bluetooh HID
    • WiFi 802.11 a/b/g/n/ac dual frequency
    • 2x2 MIMO & MU-MIMO
    • WiFi Display, WiFi Direct
    • GPS, A-GPS, GLONASS & BeiDou GPS.
    Yes, it is equipped with a IR blaster & a Fully functional NFC!


    Q. Does the Mi 6 support 4G LTE? What are the frequency bands?
    A. Yes, it is dual SIM and support up to FDD-LTE.
    • FDD-LTE (B1,B3,B5,B7,B8)
    • TD-LTE (B38,B39,B40,B41)
    • TD-SCDMA ( B34,B39)
    • WCDMA (B1,B2,B5,B8)
    • GSM (B2,B3,B5,B8)
    • CDMA1X/EVDO (BC0)

    Q. What is RRP for the Mi 6?
    A. The prices are as follows:
    • 6GB/64GB :RMB 2,499 (~USD333.89)
    • 6GB/128GB :RMB 2,899 (~USD421.03)
    • 6GB/128GB CERAMIC :RMB 2,999 (~USD435.55)

    Q. Is the Mi 6 water proof?
    A. No, it is only water-splash proof.


    Källa: http://en.miui.com/thread-582756-1-1.html & http://www.mi.com/mi6/specs/


    Hittade även en moderator från miui forumet som skrev
    "Mi 6 is Not Water Proof. Its splash resistant. It doesn't has any IP rating."
    Varför den inte har någon IP klassning kan diskuteras men det kan vara både en kostnadsfråga (då jag förmodar att det kostar att få en telefon IP klassad) men även för att göra det enkelt för sig och slippa telefoner som är på gränsen till normalt bruk där telefonen kanske fått sig en törn vilket resulterat i att den öppnat upp sig på något ställe och sipprat in vatten vilket Sony förmodligen har förlorat en massa pengar på och därför gör dom inte heller någon massiv reklam längre på att du kan bada och filma med telefonen under vatten som de tidigare slog på trumman med :) . (http://en.miui.com/thread-584652-1-1.html)
     
    Last edited: 21 apr 2017
    Englund81 gillar detta.
  17. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Många av dagens enheter är rent tekniskt tätade mot fukt men inte certifierade eftersom detta dels kostar, dels kan leda till just de problem Sony råkat ut för - nämligen kunder som använder enheterna som om de vore "vattensäkra".

    Jag är tämligen säker på att Mi6 skulle överleva ett bad men att Xiaomi skippat certifiering för att undvika hela diskussionen huruvida en fuktskadad enhet skall åtgärdas på garantin eller ej. Det är inte som den gamla goda Siemenstiden där deras enheter var hyperkänsliga och tenderade att haverera vid minsta lilla närvaro av fukt (kommer aldrig glömma Ericssonchefen som sade att han inte förstått hur fuktkänsliga telefoner var när han arbetade där men insåg detta efter att ha börjat jobba för Siemens).

    Förövrigt är det intressant att det klankas på att Mi6 inte ser ut som en Galaxy S8. Jag tycker väl tvärtom att det är bra att den inte gör det.;)

    Om "bezelless" är den absolut viktigaste egenskapen hos en enhet kan jag stillsamt fråga mig varför inte alla rusat ut och köpt Sharp Aquos X, LG G2/G3 eller Xiaomi Mi Mix. På sikt lär det bli standard med kantlöshet men då via flexibla, vikbara skärmar och dito enheter.
     
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Precis, jag har varit inne på samma tankegång. Det som ändå talar för att bezelless blir obligatoriskt på highendlurar är att Samsung hoppat på tåget. Marknaden styrs väldigt mycket av vad Apple och Samsung hittar på. Sedan är frågan varför man vill ha bezelless design, om det är av funktionella eller estetiska skäl. Rent funktionellt tycker jag inte att det är jätteviktigt om alternativet är hyfsat smala kanter och kapacitiva navigeringsknappar. Den användbara ytan blir ju ungefär likvärdig i så fall eftersom navigeringsknappar ändå tar upp en hel del yta av skärmen. På Windows Mobile kan man svepa bort knapparna så man frigör hela skärmens yta för innehållet men jag har inte sett det på någon androidtelefon (bara att de försvinner när man t.ex. kollar på video).
     
  19. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag har en konfiguration där onscreenknapparna inte syns såvida jag inte sveper fram dem. Denna variant har funnits ända sedan Google införde dem på Galaxy Nexus via Immersive Mode (vilket kan konfigureras upp och där har jag valt att dölja navbaren).

    På så vis tar knapparna inte upp någon plats när de inte används.

    För min del spelar det ingen roll vad Samsung gör eller inte gör, däremot blir det något irriterande när bezelless funnits tidigare utan att det direkt påverkat valet men sedan "plötsligt" blir ett väldigt "viktigt" krav som gör att man lika "plötsligt" börjar klanka på att X inte har det.

    Min egen uppfattning i frågan är att en design à la Mi Mix och Aquos X är utmärkt för att maximera skärmstorleken och då t.ex skapa en 7-tummare med små yttermått. Det gäller dock att det finns intelligenta algoritmer för digitizern så skärmen kan hålla isär tryckningar från fingrar som håller enheten från dito som manövrerar den. Det kan vara helt rimligt att ha kanter uppe och nere på en landscapeorienterad enhet för att undvika spöktryckningar och liknande.

    Vad jag definitivt ogillar är rundade skärmhörn, skall man ha det kantlöst bör det vara med raka diton som på Mixen och Aquos X. Det är även bra om 16:9-formatet används då väldigt smala skärmar à la Nokia Communicator snarare passar i enheter med strikt landscapeorientering och då med tangentbord. 16:9-formatet är en vettig kompromiss mellan att kunna ha tillräcklig bredd i portrait respektive landscape.

    Jag skulle inte gärna ha en enhet med väldigt smal skärm såvida den inte har fysiskt tangentbord à la Communicator. Då faller bitarna på plats med en väldigt bred liggande skärm. Man har då även goda möjligheter att hålla enheten i tangentbordsdelen vilket fungerar perfekt på t.ex en Nokia E90.

    Att t.ex ha en smalare skärm än idag tilltalar mig inte, bredden på den befintliga 1,78:1-6,44-tummaren är flexibelt och bra.

    Mi6 har helt acceptabla ramar uppe och nere. Xiaomi har ju en produkt för de som inte tolererar detta - Mix och snart Mix 2. Jag förstår att Samsunghypen är stark och att en del användare gärna bedömer alla enheter genom rosatintade Samsungglasögon men... det finns en värld utanför det Sydkoreanska märkets produkter och bara för att de kommer med någonting "måste" inte alla tillverkare haka på det. Smala skärmar med runda hörn är inte riktigt någonting som passar övriga enheter.
     
    tndb gillar detta.
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    tndb gillar detta.