Diskussion: Första intryck & omdömen Samsung Galaxy S8+

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av Swedroid, 11 mar 2017.

  1. holawarper

    holawarper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå
    Telefon 2:
    Caterpillar nått
    Telefon 3:
    Galaxy s5, lg g4
    Platta:
    Sony z4 4g
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    LG G Watch R, Chromecast. Nvidia shield Android TV
    Kommer närmast från note4, honor8 och en nexus 6p.
    Riktigt nöjd med telefonen men fingerläsaren kommer jag få totalt jäkla tokspel på. Placering på både nexus6p och honor 8 är bättre.
    Dock funkar ansiktsupplåsning så bra så kommer köra det istället.

    Edit. Den känns så sjukt liten å smidig !!
     
    Last edited: 20 apr 2017
    R3b0rn gillar detta.
  2. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    En riktigt nice telefon! Irisläsaren är fruktansvärt snabb. Fingeravtrycket är ett minus. Jag når den utan problem men även kameran ... annars låser den upp assnabbt. Jag inbillade mig själv att jag såg röd ton men vid jämförelse med en v10 och en s6 så är det bara en noja

    Första jag ska ha är swiftkey .Samsungs tangentbord kan jag inte med. Dock väntar jag med nova. Måste testa lite. (Kul selfiekamera dock)

    Edit: bixby är ett värdelöst mög. Hoppas förmågan att mappa om den kommer.
     
    Last edited: 20 apr 2017
    bernard och R3b0rn gillar detta.
  3. Fusion

    Fusion Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Har inte lekt med mobilen så mycket idag då efter jag fick mobilen så körde jag första setupen med alla konton, sms, appar osv. Däremot gillar jag infinity displayen synd att inte alla appar är riktigt optimerade ännu. Har inte heller så stor problem med Edgen heller som jag hade på S7an ibland.

    Fingeravtryck läsaren lär jag mig fortfarande försöka memorera vart man ska sätta fingret funderar mer på att låsa upp den med vänster lång finger då det var mycket smidigare att nå och låsa upp nog en fördel för vänsterhänta. Men ja den sitter på ett dåligt ställe hade hoppas mer dem hade integrerat den med hemknappen.

    På tal om hemknappen glömmer jag bort att swipea upp eller ner för att komma åt mina appar o annat då jag är fortfarande van med att det fanns snabb knapp till menyerna så blir att jag öppnar upp google chrome istället.

    Försökte lära mig på Bixby ment tyvärr så kommer "voice bixby" inte först nångång till sommaren eller nåt då den inte heller finns med US mobilerna.

    Och för att "tända" mobilen så var jag ganska van med fysiska hemknappen på S7an att trycka på hemknappen vilket jag gör på S8an så ibland blir det varför öppnas/tänds inte mobilen för?.

    Än sålänge är jag helt nöjd med mobilen. Men jag tycker när man pratar i mobilen så tycker jag det låter lite konstigt / sprakligt att det sprakar lite vet inte om det ska va så eller om det är nåt problem vi får se om de kommer nå rapporter om det.

    Angående denna "röda tinten" har jag inte lagt märke till ännu.
     
    bernard gillar detta.
  4. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    Tyckte inte ljudet var jätte bra när jag först stoppade in plupparna, men sen hittade jag lite ljudinställningar med massa pip och höjde basen, god damn vilka grejer.. imponerad!
     
    R3b0rn gillar detta.
  5. alabrand

    alabrand Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Men... AKG öronpropparna har ju redan skitmycket bas.....
     
    R3b0rn gillar detta.
  6. Bluejackme

    Bluejackme Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2017
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Efter att själv ha suttit nu ett par timmar med telefonen så tycker jag att den är otroligt bra. Har både haft s6an. S7an edge och nu s8+. Det är i te jättestor skillnad mellan s7an. Förutom att s8an känns inte lika glidig i handen utan sitter bättre än vad s7an gör i handen. Telefonen känns inte onaturligt stor att hålla i men displayen är helt underbar i storleken!

    Den där Bixby är skräp enl mig påminner mkt om den Briefing s7an har den är mest i vägen. Något man inte heller kan göra med s8anr att man kan inte få fram info i edge displayen som jag kunde på s7an.

    Prestandan är mkt bättre på s8an (när den är ny iaf) har haft den konstant igång med display sen kl 17:30 och hade 100% nu är kl 23:00 och har 61% kvar ljusstyrka på 40% har för över massa filer istallerst appar testat dolphin emulstor för gamecube i ca 2h nu (får fortfarande inte bukt med skiten då det verksr lagga lite mkt? Har inte testat så många spel än.

    Hörlurarna från Akg är riktigt bra faktiskt (är en hifi nörd) så länge du går i i equalizer o drar upp basen typ 2 snäpp och diskante typ 1 snäpp :)

    Kameran har jag bara testat lite och är typ som s7 med lite mer effekter och främre kameran är helt okej med autofokusen. Men kameran i halvbelyst rum utan blixt ger ändå lite gula nyanser och inte 100% skärpa. Ja det är vad jag kan berätta om den så länge :) och jag märkte faktiskt att telefonen laggade till en halv sekund när jag skulle återgå med hemknappen från Menyn
     
    Last edited by a moderator: 20 apr 2017
    västeråssnubben och R3b0rn gillar detta.
  7. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Precis kommit igång med min telefon nu. Jag trodde att jag skulle vara svårflörtad efter att ha haft en s7 edge som jag fullkomligt älskar men ärligt. Jösses vilken härlig telefon det här är! Storleken är perfekt, skärmen är underbar och sen är jag fascinerad över hur jäkla snabbt den scannar ögonen. Fortsätter den så så lär jag knappast sakna fingerlässren. Så min slutsats efter en timmes tryckande.. underbar telefon.. sjukt vacker
     
    R3b0rn gillar detta.
  8. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Helt jävla grym telefon! Svårt att sammanfatta mig själv bättre just nu.
     
    R3b0rn gillar detta.
  9. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Fick min igår!
    Allt är ett kliv upp sedan S7 edge.
    Inget jätte kliv, men tillräckligt för att uppgradera.
    Stor skärm som nästan helt går att köra med en hand.
     
    R3b0rn gillar detta.
  10. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 252
    Mottagna gillanden:
    8 099
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    5 timmar med S8+ jämfört med S7 Edge är det så här:

    1. Skärmen är det mest uppenbara skillnaden, JA den är avlång skärm men jag ser mycket mer av innehållet i den större skärmen vilket är bra för min smak!
    2. Att den är snabbare, nja har inte märkt så mycket av, kanske i mer krävande applikationer kommer jag att märka det.
    3. Batteritiden, laddade upp till 100%, installera massa appar, lekte lite med den, ringde ett par samtal och SMS:ade, SOT är i skrivande stund ligger på 2 timmar 20 minuter och batterimätaren pekar på 74% kvar vilket jag tycker är bättre än S7 Edge med Android 7 uppdatering och lika bra som S7 Edge med Android 6 tidigare mjukvara!
    4. IRIS funkar fint, dock är jag lite besviken på fingerskanner, dess placering är dum, riktig dum, ofta behöver jag svepa mer än en gång för att låsa upp telefonen eller för att använda det tillsammans med BANK ID för inloggning/signering.
    5. Att den är stor? Nä ..för min smak och jämfört med S7 Edge är den perfekt, jag behöver inte skrolla mycket utan den stora skärmen visar vad S7 Edge visade innan och lite till, det blir roligare med färre svep på skärmen jämfört med tidigare!
    6. Telefonen passar i mina byxor men bara om jag står. Vill jag sitta så nej, jag behöver ta upp telefonen, i vilket fall som helst har jag räknat med att det blir så, jag brukar ha den i jackan.
    7. Märker ingen "rödtonad" skärm än så länge.
    8. Fick också som vissa påpekade ny systemuppdatering precis när jag anslöt mig till Wi-Fi ..

    Så allt som allt, är min intryck är positiv. Inköp av telefonen var inte alls inräknad i min budget åtminstone för de kommande 2-3 månaderna, men jag sålde S7 Edge idag och tyckte det var bra deal jag gjorde när jag köpte hos Comviq. I princip betalade jag 2500kr i mellanskillnaden!
     
    itr888, R3b0rn och Bluejackme gillar detta.
  11. Kotd424

    Kotd424 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    ganska besviken. min har röd/rosa färgskiftning och kommer att returneras. mina intryck efter ungefär 8h med telefonen:

    - bra batteritid. ungefär 6H SOT för min del.
    - Har inget emot fingertrycksavläsarens placering. Inte optimal men absolut ingen katastrof som vissa försöker få det att verka som. efter några timmar kunde jag pricka rätt 9 gånger av 10. Mycket snabbare än båda s6 edge och Nexus 6P som jag har.
    - Snabb på att ladda hemsidor och appar, men fortfarande ganska mycket lagg i gränssnittet. Min rotade s6 edge med custom ROM känns mycket kvickare. Problemet är också att Samsung är kända för att göra sina mobiler segare genom uppdateringar, så jag tror inte detta kommer att bli så mycket bättre.
    - Gränssnittet ser äntligen modernt och fint ut. Tog samsung ett jävligt bra tag att fixa men nu är det ordnat. Tyvärr finns det några appar som ser väldigt tråkiga ut, exempelvis sms-appen. Den byts ut direkt. Tangentbord är inget vidare heller. Hjälper dock inte så mycket när det laggar till och ifrån...
    - Kanter kommer fortfarande i vägen, inte lika illa som på s6 edgen, men fortfarande inte tillräckligt bra. Min skärm känns inte heller så responsiv. trodde det berodde på smuts men det kanske är nåt fel på den.
    - Design: finns inget att säga. I en klass för sig.

    Personligen avråder jag från köp. Inte värt pengarna. Helt makalöst att ett så stort företag som Samsung inte kan skapa ett laggfritt gränssnitt efter så många år i branschen.
     
    Last edited: 21 apr 2017
  12. Bluejackme

    Bluejackme Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2017
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Den Rosa röda skärmen syns som f** när man har grundläggande inställningar. Man är helt tvungen o ha anpassande bildskärm och sen nästan dra ner det röda i färgbalans till 0 för att inte den här websidan som är vit ska bli rosa. Hoppas ju verkligen att det är som dom säger att det är mjukvaru fel... grymm telefon för övrigt
     
  13. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER


    Tråkig och höra, hur menar du med röd rosa färgskiftning. Är den hela skärmen eller en vis del av skärmen.
    Kan du vis nån bild på det?
     
  14. Kotd424

    Kotd424 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hela skärmen, men mest på kanterna. Går att ändra i inställningarna så att det ser acceptabelt ut men det ska man inte behöva göra och bara "acceptabelt" är inte acceptabelt när man betalar 9k för en telefon.

    Har återställt telefonen nu för att den ska skickas tillbaka så det är jobbigt att vissa men på xda finns en tråd om det med många bilder: https://forum.xda-developers.com/galaxy-s8/help/red-tint-screen-t3592335

    Samsung påstår att det är ett mjukvaruproblem men det tvivlar jag starkt på.
     
  15. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Absolut ska det inte var så, borde kunna gå in och byta ut en nya. Tror inom en viss dag så får man ut en ny.
     
    Kotd424 gillar detta.
  16. Kotd424

    Kotd424 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nej, jag vill nog inte ha en ny just nu. Skulle säga att jag är mer besviken på den laggig mjukvaran än vad jag är på skärmen. Går alltid att roota och installera en ROM men det är svårt att veta hur bra ROM-support det kommer att vara för en mobil med exonys-processor. Avvaktar och ser hur läget utvecklar sig.
     
  17. inact_0009

    inact_0009 Infant Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    19 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med en röd tint... otroligt störigt. Precis som @Kotd424@Kotd424 säger, så är kanterna värst. Jag har kollat med HCFR och skärmen är betydligt sämre än min S7 Edge. Omöjligt att komma till en normal vit-punkt. Idag var jag inne på Elgiganten för att jämföra och den i affären var precis som den ska vara.

    Jag har kontaktat Samsung och dom ville gärna se bilder men det är svårt att fånga problemet på bild.

    Jag tror heller inte det är ett mjukvaruproblem.
     
    Kotd424 gillar detta.
  18. Kotd424

    Kotd424 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jävligt tråkigt. Är nog bäst att ångra köpet och avvakta tills alla barnsjukdomar har botats. Själv är man väldigt frustrerad. såg verkligen fram emot denna telefon och det blev en total antiklimax...
     
  19. inact_0009

    inact_0009 Infant Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    19 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ska prata med dom på måndag.
     
  20. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Efter att ha använt min S8+ ett par dagar kan jag konstatera att Samsung fortfarande lyckas göra en telefon som laggar i gränssnittet trots fet hårdvara. Haft en mängd olika Huawei/Honor samt någon Sony sista tiden och ingen av dem uppvisar detta laggande gränssnitt. Batteriet är inte heller någon höjdare jämfört med min iPhone 7 Plus. Den är hal som en ål, fingertrycksläsaren är inte heller någon höjdare, sitter ju lite illa och är ofta opålitlig så man får försöka flera gånger. Har inga problem med någon rödaktig skärm. Trots att jag låter negativ så gillar jag ändå telefonen skarpt så för tillfället får min Sony och iPhone 7 Plus ta platsen i byrålådan ett tag :)
     
    Kotd424 och dannejanne gillar detta.