Diskussion: Moto G5s och G5s Plus

Diskussion i 'Moto G (1-5:e generationen)' startad av Lias08, 31 aug 2017.

  1. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 089
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Jag beställde Xiaomi Mi Max 2 från Aliexpress men det drog på tiden men leverans och idag åkte jag till webhallen och köpte en Moto G5s Plus för 2990kr :)

    Den verkar vara riktigt snabb och stabil dessutom perfekt storlek.

    Såg att Moto G5s Plus saknade egen tråd därför skapar jag denna tråd.

    Vilka har köpt denna modell? Tips på bra tillbehör?
     
    Last edited: 31 aug 2017
    thexps gillar detta.
  2. Frollsson

    Frollsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2017
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    10
    Hämtade min på Webhallen idag, använt under dagen och allt flyter på smidigt. Gillar verkligen motos android och batteriet verkar riktigt bra. Lite tunnt med tillbehör än så länge men det kommer nog. Blir väl Aliexpress för skal och skinomi för nått schysst skin.
     
    Lias08 gillar detta.
  3. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Hade en Moto G5 plus över sommaren som jag gillade skarpt. Sålde den och återgick till iPhone men överväger att skaffa en Moto G5S plus istället. Moton va riktigt trevlig och jag saknar den. Larvigt bra för dom pengarna.
     
    Last edited: 1 sept 2017
  4. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Visste inte att den hade släppts redan. Min Redmi Note 3 Pro fuckade ur här om dagen och jag har letat efter en ny telefon att införskaffa. Kollade på Moto G5s Plus på netonnet, men dom skulle inte få in den innan måndag sa dom. Fick för mig det var release dagen. Anyway, vad säger ni. Ska jag skaffa mig denna lilla lur eller ska jag fortsätta plöja internet efter en ny Redmi Note 3 Pro?
     
  5. m0hamed

    m0hamed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra
    Hur är batteriet på g5s +? Är det lika bra som g5+ när det gäller sot? Har själv en g5+ får ungefär 6 till 7 timmar sot.
     
  6. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 089
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Jag har haft min 5S plus sen i fredags och är riktigt nöjd, batteriet är riktigt bra laddat en gång sen i fredags fast jag använder den 24/7 för att hämta mina appar och fixar och trixar och av den laddningen har jag fortfarande 58% kvar :)

    Förstår inte folk som köper pixel lurar för flera tusen...köp denna lur som är ren android och riktigt snabb med bra kamera om man inte heter Bingo Rimer.
    Förstår fortfarande inte att denna lur kostar bara 2990kr!! Haha
     
    Last edited: 2 sept 2017
    Zappline och m0hamed gillar detta.
  7. m0hamed

    m0hamed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra
    Får bli en sån för mig med. Byta ut min g5plus till den nyare.
     
    Lias08 gillar detta.
  8. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Fick min g5s idag. Är nöjd än så länge. En hel del omställning från min RMN3P men det löser sig snart nog. Jag undrar vad dubbla kameror egentligen är bra för. Tar typ aldrig bilder så förstår mig inte på sådant. Sen undrar jag hur lång tid ni tror det kommer ta innan root access finns tillgänglig. En hel del appar på romen som är för mig helt menlösa och vill helst bara få bort dom. Och en sak till som retade mig lite nu när jag letade runt. Det finns nästan inga tillbehör. Inga screen protectors eller plånboks cases. Inte vad jag kunde hitta iallafall. Hoppas det dyker upp inom snar framtid :)
     
  9. m0hamed

    m0hamed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra
    Finns skal och screen protectors på Tradera för g5s.
     
    Zappline gillar detta.
  10. Frollsson

    Frollsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2017
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    10
    Zappline gillar detta.
  11. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Får bli aliexpress där priserna är rimliga :)
     
  12. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 089
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Vi får vänta ett par veckor innan det dyker upp bättre tillbehör med kvalité hos eBay/Aliexpress, jag har kollat genom båda sidorna plus Amazon men hittade inget som var "wow" känsla.

    Jag gillar verkligen batteritiden på denna lur, hoppas att det håller sig såhär och batteriet är inte bra för att luren är ny.
    Har ni förslag på app att ha koll på vilka appar drar mest batteri och optimera batteriet. Jag laddade ner Greenify men fattade nada och avinstallerade den igen :D
     
    m0hamed gillar detta.
  13. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Greenify är troligen det bästa alternativet om du inte har root och än så länge har jag inte hittat något sätt att roota denna lur :P

    Hittade ett wallet case på aliexpress som verkar fylla mina behov så beställde ett sådant och hoppas få det om ca 30 dagar :)

    Batteritiden vet jag inte riktigt vad jag ska säga om så här långt. Min RMN3P hade större batteri och batteritiden var out of this world. G5s luren har varit igång sedan 9 i morse och har nu 54% kvar. Jag har använt den sporadiskt under dagen och lyssnat en del på ljudbok. Så på ca 8h har jag tappat 46% och det är helt klart skärmen i sig som tjuvar batteri med 24% användning. Definitivt bra batteritid men jag var bortskämd med min RMN3P :P måste också säga att jag är lite besviken vad det gäller inställningar, känner att dom är aningen begränsade. Men igen var bortskämd med min RMN3P :P
     
    Lias08 gillar detta.
  14. m0hamed

    m0hamed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra
    Hur är kameran på g5s+?
     
  15. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 089
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Jag har letat efter lineageos för att roota luren eftersom det finns vissa appar jag knappt använder och att avaktivera löser inte huvudproblemet direkt.
    För 2990kr är den bra och vi ska inte ha så höga förväntningar tycker jag :)

    Jag får ge Greenify en ny chans och denna gång med hjälp av youtube för att ställa in den rätt.
     
  16. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 089
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    m0hamed gillar detta.
  17. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Letar också efter något vettigt sätt att roota buy no luck so far. Men det kommer förr eller senare vill också ta bort en drös appar som bara ligger och drygar. Men jo 2990kr är ett bra pris för Sverige. Men hade jag inte varit i så stort behov av telefonen på kort varsel hade jag nog ändå skaffat mig en Redmi telefon. Ungefär halva priset och ungefär samma prestanda :P och självklart för familijäriteten med MIUI.

    Men jo, prova greenify igen och luska i en guide så blir det nog finfint :)
     
    Lias08 gillar detta.
  18. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 089
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Det va samma sak för mig, har en Mi Max 2 svart som är hos posten i snart en vecka nu därför var jag tvungen att åka förbi Webhallen och köpa denna lur. Från Kina till Sverige kom på en vecka med Kina post, från Stockholm till Stockholm med Posten en vecka nu och ser inte röken av mobilen :D

    Det lär dröja ett tag tills det dyker upp bra roms :)
     
    Zappline gillar detta.
  19. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Är det PostMord som inte kan göra sitt jobb som vanligt? Men hoppas du blir nöjd med din Mi Max2 när den väl dyker upp. Jag är som sagt väldigt nöjd med min G5s men det är en del småsaker som retar en :P en av grejerna som jag inte fattar varför telefoner gör. Varför i helvete lägger man home, back och vad nu den sista knappen kallas, på själva skärmen istället för till höger och vänster om, i det här fallet, fingerprint scannern? det tar onödigt utrymme på skärmen och det retar mig. Och varför sätter man back knappen på vänster sida? finns det något sätt att flytta över den till höger sida? jag hatar att ha den på vänster :P Slutligen skulle jag vilja se fingerprinter scanners på baksidan på samma ställe som redmi note 3 har, sjukt mycket smidigare och som sag, gör det lättare att sätta back, home och den där sista knappen, nere på telefonen isället för på skärmen :P
     
  20. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    använd enhandsnavigering i moto-appan så kan du använda fingerscanners till allt.. helt sjukt jävla smidigt när man vant sig. onscreen buttons är android standard så därför följer dom det konceptet.