Spotify i nyare Toyota(Android relaterad fråga)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Miltonbull, 13 sept 2017.

  1. Miltonbull

    Miltonbull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hej! Har en nyare Toyota bil med Bluetooth stöd, den har även touchskärm. Med en iPhone inkopplad så går det att söka spellistor, album, artister direkt i bilens touchskärm. Den söker då i Apple Musics bibliotek & spelar upp därifrån, väldigt smidigt behöver ej röra luren. Även albumets bild visas.

    Frågan gäller då tex en Galaxy S8 med Spotify som "standard musiktjänst" fungerar det på samma sätt? Jag förstår att vilken blåtandslur som helst kan spela upp sig i en modern bils system. det jag söker är om Androiden kopplas ihop på samma sätt med touchskärmen för att då kunna välja mellan spellistor, album etc. Är orolig att den endast kopplas ihop med i detta exempel Samsungs egna standard musikspelare.

    frågan gäller inte android auto eller carplay då Toyota kör sitt egna system.
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Om bilen ska kunna prata direkt med Spotify:s API på det vis du beskriver så måste bilen vara så pass ny (2017 och framåt) att den har Google Auto, vilket jag inte tror att din Toyota stödjer (finns inte på min 2016 års Volvo V60).

    Men du kan troligen få din bil att visa alla mp3/aac filer i mobiltelefonen och söka bland dessa iaf.
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Stämmer fint, men tyvärr har Toyota valt att stå utanför Android Auto: https://www.android.com/auto/#supported-vehicles-models

    Utan Android Auto fungerar det inte lika smidigt, så i sådana fall är det nog bäst att hålla sig till iOS.