Meizu M6 Note

Diskussion i 'Meizu' startad av flipp, 23 aug 2017.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag avbröt min beställning nyss, kände att det blivit lite väl många inköp på sistone. Fick hem Meizu M3x igår. Nu står jag med tre bra telefoner och känner inte för att sälja av någon i dagsläget.
    Hade iofs varit kul att jämföra den med M6 Note men det får bli en ev. senare historia.
     
  2. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
  3. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Fick min M6 note idag. Det blev initialt en besvikelse! Skärmen är under all kritik, så grå och färgfattig och låg kontrast. Jag jämför rakt av med M5 note. Jag undrar nästan om det är original. Hittar ingen recension som säger att den skulle ha en dålig skärm
     
    Gurex och Droid82 gillar detta.
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    Om du jämför med Xiaomi Redmi Note 4X skärm, hur står den sig då vad gäller svärta, betraktningsvinklar, ljusstyrka och läsbarhet utomhus?
     
  5. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    M5 vs M6

    Som man kan se är färgerna mindre mättade, sämre svärta och sämre betraktningsvinklar på M6an jämfört med M5an.

    IMG_20170913_203905_2.jpg IMG_20170913_203513_1.jpg IMG_20170913_203938_1.jpg
     
    Last edited: 13 sept 2017
    Gurex och Droid82 gillar detta.
  6. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Hur är ljudet på telefonen via hörlursuttaget?
    Har du några stora tungdrivna lurar som du kan testa med.vore jag väldigt tacksam då jag är jätteintresserad av luren även om det verkar som att du måste ha fått något fel på din skärm?

    Jag har en mx4 pro där man kunde gå in under ljud, hi-fi sound så kan man välja om man behöver mycket eller lite kräm. Low gain, high gain och Line out har jag.
     
  7. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Har inte testat telefonen alls, förutom granskat skärmen. Ska reklamera telefonen, men ska gå igenom den noggrannare i helgen
     
    Gurex gillar detta.
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    M3 Note hade också en undermålig skärm. Den var sämre än M2 Note. Tyvärr kan det mycket väl vara så att de snålat på skärmen för att kunna erbjuda en dyrare kamerasensor. Hur presterar kameran?
    Jag tror M3X är ett bättre köp än denna. Skärmen på den luren är en nivå bättre än M5 Note som jag tycker har en hyfsad skärm.
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Var beställde du den? Om det är kopia borde det kännas i byggkvalitet och märkas vid användning.
     
  10. Droid82

    Droid82 Guest

    Ah vad deppigt, hoppas allt går bra med reklameringen. Jättetack för all info du postat. Jag som hade tänkt köpa Meizu M6 Note, men med den där displayen så är det nu uteslutet. :(
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Vi får väl se om det är ett måndagsex. eller inte. Har funderat lite och det känns ändå orimligt att Meizu satsat på en så dålig skärm på M6 Note (även om det hänt förut). En dålig skärm är ju något presumtiva kunder kommer lägga märke till direkt i butik så det vore ju ett rejält självmål. Det kan också vara så att handlaren gjort en fuling och bytt skärm.
     
    Gurex gillar detta.
  12. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Jag tror kanske inte att det är en kopia rakt av, men kanske att skärmen är utbytt till en icke-original. Har också extremt svårt att tro att den skulle ha sämre skärm än M5.
     
    flipp gillar detta.
  13. Droid82

    Droid82 Guest

    Redan Meizu M5 Notes display hade markant sämre svärta och kontrast än tex Xiaomi Redmi Note 4, så det är ju inte alldeles otroligt att Meizu inte prioriterat detta på deras nya Note 6 heller. Det blir nog en Xiaomi Mi A1 nu istället. Självklart skulle jag bli glad om det vore så att andra Meizu M6 Note skulle ha en markant bättre display än detta exemplar, men det är ju tyvärr ingenting jag kan räkna med, än så länge är den där jämförelsen den information jag har. Och som sagt, Meizu M5 Note var ju rätt kass redan den som jag förstår det av GSMArenas mätningar.

    http://www.gsmarena.com/meizu_m5_note-review-1565.php
     
    flipp gillar detta.
  14. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kass skulle jag inte säga, klart bättre än M3 Note och M5. Tycker inte den kändes direkt sämre än Note 4 (MTK) men jag har inte haft SD-versionen av Note 4 den kanske har en bättre skärm. Men GSM-arena har såklart bra koll på detta. :) M3 Note däremot, där såg man direkt att skärmen var sämre än konkurrenterna.
     
  15. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Man tycker att någon revieware borde ha sagt något om skärmens brister för skärmen du har ser ju verkligen inte bra ut och borde vara det första man reagerar på? Det är svårt för en annan att säga genom några bilder förstås. Det finns ingen inställning någonstans angående skärmens färger?
     
  16. Droid82

    Droid82 Guest

    Markant sämre än Redmi Note 4 får väl vara den mer korrekta formuleringen då, kass är naturligtvis ett subjektivt begrepp i detta fall. :)
     
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Finns det några riktiga reviews av M6 Note?
     
  18. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Gsmarena skriver i sin sammanfattning att"
    The Meizu M5 Note is a decent mid-ranger with an attractive design, a nice and crisp 1080p display, capable camera, and a feature-rich Flyme launcher. It has just one issue - everything about the phone is average, while the competition goes above and beyond the understanding of the term average."

    Vid full ljusstyrka verkar den dock bleka ut det svarta om jag förstår rätt?
     
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, absolut. Måste dock säga att jag inte alls känner igen att M5 Note har en dålig skärm. Minns att jag skrev om den och M5 Note på forumet när jag hade båda och skärmen på M5 Note upplevdes som en typisk midrange-lur. M6 Note verkar inte finnas i lager ännu på flera av de mer tillförlitliga handlarna på Ali så jag lutar nog mer åt att det är en kopia eller en tidig batch som inte var tänkt att säljas.
     
    Last edited: 14 sept 2017
    ambassaden gillar detta.
  20. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag hoppas att du har rätt. :)