Mimic Browser Första Anti-Fingerprint webbläsaren baserad på Chromium

Diskussion i 'Off Topic' startad av Oceanic, 13 jan 2018.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag har använt Slimjet för PC under en längre tid Iridium Browser är mitt andra alternativ, det handlar mest om vilka som är mest snabba med uppdateringar, så jag håller koll på båda.

    Mimic Browser väntas bli den Ultimata Privacy browsern, Idag så räcker det ej med att använda sig av VPN för att bli anonymiserad, förutom kakor är också så kallade fingerprinting en metod som används.

    Ni kan läsa mer om hela iden i deras senaste blogg inlägg, men för att sumera, är att webblässar tillägg/addons inte räcker längre därför tvingas dom nu att släppa en egen browser för att kunna skydda oss mot fingerprinting.

    Firefox har också anti-fingerprint teknik deras filosofi är dock lite annorlunda, där kan man i inställningarna välja att "opt out" från fingerprinting, men i och med att du gör det kommer du bli fingerprintad som en webbläsare som är opt out, vilket inte är default inställningen, kort och gott kommer du sticka ut ännu mera nästan. Det är här den stora skillnaden mellan Mimic Browser och firefox kommer in, Mimix kommer konsekvent skicka "falsk" data och hela tiden olika data detta gör dig imun mot fingerpriting då du hela tiden skickar falsk info.

    ska bli spännade och se vad dom hittar på men jag tror att dom kommer ta ett helhetsgrepp... jag hoppas det blir fokus på kakhanteringen också... alltså någotlinande verktyg som ghostery inbyggt..

    https://multiloginapp.com/advanced-browser-fingerprinting-protection-ever-created-enter-mimic/

    Ni kan anmäla er till en öppen beta som väntas släppas inom kort.

    https://multiloginapp.com/mimic-beta/
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 708
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Är källkoden tillgänglig någonstans så man kan se vad man installerar? Jag är inte förtjust i appar som påstås värna om integriteten men där källkoden inte är publik.
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag har ingen aning faktiskt... Betan har inte ens släppt ännu, Det går ju alltid ställa frågan till dom.
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA