Incredible S: Ny 4" från HTC

Diskussion i 'Incredible S' startad av fireon, 15 feb 2011.

  1. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Här kommer info om nya Incredible S som släpptes under MWC i Barcelona idag :)

    HTC's officiella Incredible S sida

    Specifikationer

    Engadgets sida med info, bilder mm

    [​IMG]
    [​IMG]

    HTC Incredible S
    The alluring HTC Incredible S smartphone combines cutting-edge design with a premium mobile experience for those who dare to be different. Showing what can be achieved when engineers and designers work together to raise the bar for mobile phone design, the HTC Incredible S smartphone features a stunning, contoured body that highlights the internal hardware components of the device. Capturing and viewing video in crystal clear High-Definition has never been so easy and a bright 4-inch WVGA Super LCD display and stereo surround sound bring a vibrant cinematic experience to the palm of your hand.

    HTC Incredible S also takes high quality pictures with its 8-megapixel camera with dual flash, and it easily enables videos, photos and music to be shared from the handset direct to a TV using DLNA® technology. Thanks to the HTC Incredible S's front facing camera and video call functionality, users will constantly be able to chat with their friends face-to-face.

    Availability
    The HTC Desire S, HTC Wildfire S and HTC Incredible S smartphones, will be broadly available to customers across major European and Asian markets during Q2 2011.

    HTC Incredible S Specs

    Android 2.2
    HTC Sense
    1GHz processor
    1.1 GB internal storage
    768MB RAM
    microSD card slot
    3.5mm headphone jack
    Standard micro-USB
    1450 mAh battery
    Network: Europe/Asia: 900/AWS/2100 MHz, MHz, 850/900/1800/1900 MHz
    Camera: 8 megapixel color camera with auto focus and dual LED flash, 720p HD video recording, 1.3 megapixel front camera
    Sensors: G-Sensor, Digital Compass, Proximity sensor, Ambient light sensor
    Bluetooth 2.1
    GPS
    Wi-Fi 802.11 b/g/n

    -----------------------------------

    En cool feature är att de kapacitiva knapparna är osynliga när telefonen inte är tänd. Dessutom så skiftar dem riktning när man vrider på enheten!
     
    Last edited: 15 feb 2011
  2. erlend

    erlend Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    gillar denna skarpt, sjukt snygg!
     
  3. Droid75

    Droid75 Guest

    Vad är skillnaden mellan den här och HTC Desire HD?
     
  4. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Mycket "S" nu från HTC.. Tråkigt att de inte kanna komma på egna namn.

    Inte mycket, skärmen är lite mindre 4" istället för 4.3, lite mindre minne.
    http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3468&idPhone2=3788
    Verkar som de kört lite samma tänk som med Desire och Desire S.
     
    Last edited: 22 feb 2011
  5. maxa

    maxa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Det blir spännande att bygga en bildocka för den, eller någon docka öht.. Varför i hela friden sitter laddningen på sidan? Och 3.5mm uttaget är tillbaks i toppen *doh*

    Den verkar go att hålla i med baksides-formen men det känns ju som en klen anledning att byta upp sig hehe.
    Hoppas de presenterar något roligare annars får min hd stanna ett bra tag till.
     
    Last edited: 15 feb 2011
  6. Droid75

    Droid75 Guest

    Förstår verkligen inte poängen med att släppa en telefon som är så lik HTC Desire HD.
    Vad kan de vinna på det? Blir riktigt besviken på HTC:s nya mobiler.
     
  7. hdroid

    hdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Finns många lättlurade personer som byter mobil varje halvår och "måste ha" den nya som kommer.
     
  8. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 975
    Mottagna gillanden:
    1 932
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Ja, denna kommer väl också att sälja bra.

    Synd att det börjar bli så många versioner av nästan samma modell så man inte kan hålla reda på specs mellan de olika.

    Nä, en låg, mellan och högprestandamodell per år, och satsa rejält på dom istället.

    Eller varför inte samma hårdvara (förutom skärm) och bara olika storlekar, och sedan 3st olika serier. DVS 9st modeller, i 3 olika storlekar
     
  9. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Vad förväntar sig folk av HTC? Måste varenda telefon som släpps ha de bästa specifikationerna? Är Samsung bättre?

    Samsung härmar Iphone på mer än ett sätt. Inte bara att Galaxy-serien är en uppenbar rippoff av Iphonen designmässigt, utan också att de har en enda modell de satsar på (okej, några undermodeller finns det, men jag har nog aldrig sett någon live). En enda top-of-the-line-produkt som ska klara allt.

    HTC kör en helt annan taktik. De gör telefoner för användaren, "you". Visst, på många områden är deras 8 senaste telefoner nästan precis likadana. Men väldigt få av dem är menade att vara försök att ensamma nå mobiltronen.

    En av poängerna med Android är ju just valmöjligheten. Det finns inte bara en enda Iphone att välja på utan ett stort urval av modeller. Bland de modellerna har var och en en möjlighet att hitta telefonen som passar just dem. Vill du ha bra kamera? Vill du ha ett fysiskt tangentbord? Vill du ha ett stenlyxigt helgjutet aluminiumskal? Vill du ha en bra mediaspelare? Vill du ha en riktigt vass skärm? Vill du ha en extremt kompakt telefon? Med Android kan du få precis det du vill ha!

    Det har HTC fattat. Och det är ingen enorm skillnad mellan deras senaste modeller. Men några skillnader är det - precis de skillnaderna jag nämnde ovan. Det är HTCs poäng! De har en telefon för just DIG!

    Förresten så är jag sugen på denhär Incredible S. Ska byta min gamla Hero i sommar. Kanske blir det en sån, eller har HTC släppt en ny telefon som passar mig ännu bättre, då?
     
    Last edited: 15 feb 2011
    flippzii gillar detta.
  10. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Sa du inte emot dig själv där?!

    Dem har ju tre modeller av samma mobil nu, med olika stor skärm... DHD 4,3", Incredible S 4" och Desire S 3,7"... alla med ungefär samma hårdvara. Där har du dina 3...
     
  11. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Bra sagt! Håller med!
     
  12. ynischa

    ynischa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det står att denna filmar 720p@30fps medans på dhd står de endast 720p. Dom har samma processor och grafikchip så om dom inte ändrat kameran så verkar dom ha fixat de på mjukvarunivå. De hoppas jag på eftersom de suger att filma med min dhd nu :(
     
  13. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 641
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Ja denna fattar jag inte vitsen med, det är ju som en desire hd fast lite mindre skärm lär ju säkert förvirra folk bara.
     
  14. Grantroll

    Grantroll Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tycker HTC har en klok och vettig strategi kring sina modeller.
    Som en stor tillverkare som dessutom även tillverkar OEM produkter samt levererar telefoner med flera olika operativsystem så vill man få maximala skalfördelar.

    Det innebär att man använder samma produkter för att bygga flera olika telefoner.
    Exempelvis Gratian man släppte i höstas som ju i princip är identisk med en telefon man tidigare sålde med Windows OS.
    Inte så kul för oss konsumenter kanske men säkert en lönsam strategi.
    Man kan givetvis ha synpunkter på om denna telefon är så mycket bättre än Desire HD så att den egentligen fyller ett syfte, men jag är övertygad om att det är en bedömning som man redan gjort hos HTC, och svaret kommer väl om en par månader då vi ser hur lång väntetiden blir hos exempelvis Katsching.

    Sedan tror jag vi skall vara aktsamma en tid med att jämföra tekniska specar innan telefonen finns ute i handeln. Den första informationen som sprids är ofta mycket "mellan tummen och pekfingret"
     
  15. Ult

    Ult Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    1 147
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Själv hade jag nog förväntat mig lite mer än vad som har presenterats men vill inte gnälla.

    Dock så skall jag inte köpa nån ny lur på ett tag men HTC för mig har varit dom som var på hugget och levererade bra prestanda och snygg design.
    Kan inte riktigt säga att dom infriade det jag hoppades på.
     
  16. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    En liten uppfattning jag har är att HTC gärna släpper en eller några riktiga värstingar snart. Men då pratar vi om nästa generations android-telefoner.

    Kanske lägger de redan en del resurser på det. Och jag kan tänka mig att de väntar på att Qualcomm ska lära sig bygga bra flerkärniga processorer. Kanske är Qualcomm lite långsammare än HTC egentligen vill, men de värderar samarbetet högt och håller sig lojala. Men när de nu alltså är lite fördröjda i utvecklingen av nästa generations android-telefon, blev de tvugna att släppa en liten mellan-generation - S-generationen av sina gamla modeller.

    Det är bara gissningar och spekulationer, men som marknaden ser ut just nu så fanns det inte så mycket annat att göra än att släppa en sånhär halv-uppdatering.

    ---------------------
    Edit:
    Märker, när jag läser i andra trådar, att jag inte precis är först med den idén. Hoppas som sagt på att Qualcomm är klara så att nästa generation kan få komma lagom tills min bindningstid går ut i sommar :)
     
    Last edited: 17 feb 2011
  17. Tiger79

    Tiger79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förstår inte riktigt hur du menar att marknaden ser ut? Android är ju mitt inne i en tillväxtboom, så om man ska hänga med på det tåget och ta marknadsandelar måste man erbjuda bättre produkter än konkurrenterna. Jag hade inte värderat samarbetet med en leverantör som inte hänger med i den tekniska utveckligen speciellt högt. Dom hade jag bytt ut direkt. Hamnar man efter i produktutvecklingen och gör sämre produkter än konkurrenterna kommer man tappa marknadsandelar. Det är vad HTC nu kommer råka ut för då de har tappat sitt försprång som de hade mot de andra tillverkarna, som alla har nu erbjuder tydliga förbättringar och uppdateringar i årets nya mobiler.
    • LG har nu mobiler med dual-core och 3D skärm
    • SonyEricsson har ny skärmteknik och ny kamerasensor
    • Samsung dual-core och SAMOLED plus

    HTC har exakt samma (dåliga) hårdvara bara i fler olika kombinationer.

    Och att HTC gör telefoner bara för "dig", konsumenten, är ju ganska självklart, vem skulle de annars göra telefoner för? Deras många kombinationer kommer säkert locka en del Android-nybörjare, men det kommer inte vara de bästa alternativen rent tekniskt.

    Själv är jag besviken på dom då jag ville byta ut min gamle Hero mot nya Desire, som jag trodde skulle bli en "killer", men oj så fel man hade. Nu får det bli en SonyEricsson Neo istället, som kommer bli en bestseller. Hoppas bara inte den 80tals-inspirerade designen skrämmer iväg för många bara...
     
  18. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Tycker att tråden har kommit lite ifrån topic...

    Glöm inte att Qualcomms kommande dual core processorer enligt utsago ska spöa skiten ur Tegra 2 plattformen! Dem ska komma i sommar... Så när HTC släpper sin nästa laddning runt september så kommer alla Tegra 2 mobiler titta avundsjukt. Då har dem bara funnits på marknaden ett halvår... Utvecklingen går snabbt nu!
     
  19. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Ett halvår i mobilvärlden är som 6 år om du köpte en bil så HTC har skjutit sig själva i foten
     
  20. flippzii

    flippzii Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    412
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    nåting som kanske är självklart för er men.....kommer incredible s till sverige ?? O.o