Zenithink C91 ZT-280

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av botze, 30 sept 2011.

  1. krillelund77

    krillelund77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Tycker samma sak, 2.3 funkar bra på telefonen men 4.0 bätte på plattan. Nä svtplay har nog inte med plattqan att göra efter som youtube funkar bra med högupplöst, och har läst att många har problem med svtplay på galaxy tab oxå, måste vara nått med android men det borde ju inte vara så svårt att fixa till för dom som kan sånt. Men det är konstigt att det funkar på både min Neo och sambons galaxy.
     
  2. krillelund77

    krillelund77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat att lägga in 4.0 igen efter att bytt till 2.3, det funkar bra att uppdatera men när man kommer till set up wizard så börjar problemen, den hoppar vilt mellan alla olika menyer, byter språk själv och massa sånt, när jag kommit igenom set up och kommer till home screen och inte rör nåt så är allt bra, men öppmar jag settings igen för att tex byta språk börjar den hoppa vilt i dom olika menyeren, jag har rätt ROM 3a från zt hemmsida, har provar att flash om 2 gånger nu men samma fel varje gång, ska man test att ladda hem 3n och prova den? men då ska ju skärm eller kamera sluta fungera står det. får väl lägga in 2.3 så länge igen. Nån som vet vad det kan vara för fel? när jag köpte den kom den med 4.0
     
  3. bpahe

    bpahe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Intressant det där med SVT Play, för det har alltid strular för mig, men när jag nu för första gången gick till mobilsajten (m.svtplay.se) i standardwebbläsaren så funkar det fint! Ingen hög upplösning men fullt användbart och med bra ljud. Även livesändningen av rapport fungerade. Kul! Har en Galaxy 10.1 hemma för att testa, den spelar upp svtplay precis lika dåligt... o_O

    /h
     
  4. krillelund77

    krillelund77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    La in 2.3 nu igen och det är samma sak där, uppdateringen går bra och den bootar om men sen samma sak i inställningarna, den hoppar som en dåre och det går inte att ändra nån inställning och öppnar man tex file browser så hoppar det lika där mellan olika mappar och filer och försöker man välja en så hoppar den till en anna och en annan och så fortsätter det.
     
  5. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Låter helskumt. Antingen har du flashat in fel version, eller så är din platta defekt. :(
     
  6. krillelund77

    krillelund77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det är skumt men det kan inte vara fel version eftersom den heter samma
    som plattan, 3a. om dom inte ZT gjort nått fel i filerna då vill säga men det tror jag inte, det måste vara nått annat fel för det blir samma sak när jag flasha in 2.3 igen som fungera klockrent innan. Får prova ladda ner en annan version och kolla om det finns nån 3a mapp där i.
     
  7. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hur vet du vilken version på plattan du har? På min barcode står det inget om 2n eller 3n eller 3a, men i min "version.txt" -fil står det 2n... prova med någon annan version, det värsta som kan hända är att du får flasha om den (förutsatt att du har en minneskortsläsare så du kan lägga in saker på sd -kortet även om plattan inte startar...).
     
  8. Danne_jmk

    Danne_jmk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 feb 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    halloj är det någon här som vet exakt hur man får lös bakstycket på denna padda?
     
  9. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Finns beskrivet i den här tråden.

    Fick hem ett case idag som jag beställt, detta:

    [​IMG]

    http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAP...&ssPageName=ADME:L:OU:US:1123#ht_11849wt_1018

    Verkar helt ok, plattan sitter VÄLDIGT hårt fast i denna, nästan oroväckande hårt.

    Det sitter två små remsor med kardborrband på långsidan av caset, som håller stället i läge när det är uppfällt, smart! Det går lätt att hitta en bekväm vinkel oavsett situation. När det är helt uppfällt (platt) blir själva caset lite bredare än själva plattan, lite irriterande. Annars verkar det schysst! Ingen jätteimponerande känsla i material o.dyl. men helt ok.
     
  10. Alderian

    Alderian Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg att man fick med 1GB ddr3 från aliexpress från och med igår.
     
  11. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hmm vad betyder detta? Menar du inte microSDHC -kort?
     
  12. Alderian

    Alderian Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ram.
     
  13. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hmm har inte denna platta alltid haft 1 gb ram..? Min har det iaf....
     
  14. rawen

    rawen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER


    Du skulle inte kunna ta några bilder med plattan i? Skulle behöva något liknande men det skulle vara kul att se hur passformen verkar?
     
  15. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Självklart kömpis ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Så här blir det maximalt uppfällt d.v.s. "platt":

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    Kardborrbandet på baksidan som gör att stället sitter fast i olika vinklar:

    [​IMG]
     
    Last edited: 12 mar 2012
  16. krillelund77

    krillelund77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej

    fattar inte det här med svtplay, testade en galaxy tab 8.9 förra veckan på mediamarkt och gick in på svtplay, många plattor och mobiler uppe på samma nätverk men det funkade fint på lägst och näst lägsta kvalite, fattar inte varför det inte kan funka på denna platta när man sitter hemma själv med 10 mbit lina, dålig bild på lägsta kvalite och den funkar intepå näst sämsta kvalite, det måste ju helt enketl vara plattan som gör att det inte funkar när det funkar på en galaxy på mediamarkt.
     
  17. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag fattar inte heller det, framför allt inte med tanke på att plattan klarar av att spela upp hd-film och youtube hd... skitskumt. Jag hoppas det blir bättre med ICS och flash 11 som kommer snart.
     
  18. krillelund77

    krillelund77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Fan det är synd att man inte får till det, skulle vara skönt att slippa slå på datorn varje gång man vill kolla nått där, kan det kanske ha nått att göra med att svt har bytt till HTML5? har för mig att dom gjort det men det kanske inte spelar någon roll, det funkar bäst i dolphin browser tycker jag.
    Den klarar väl flash 11 redan, jag har testat både 10 och 11 och det funka för mig.
     
  19. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag fattar inte riktigt detta. Enligt deras hemsida finns det en "C91" med 512 Mb minne, och en "C91 upgrade" med 1 Gb minne, som är ny. Så här ser det ut på min platta under "lagring". Är det inte detta minne som avses??

    [​IMG]
     
  20. krillelund77

    krillelund77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag förstår det är det väl 1gb ram minne den ska komma med, den jag har ska det vara 512mb på står det men om man kollar via tex android system info appen så stär det att den har nått kring 350mb ram minne, är på jobbet så jag kan inte kolla exakt vad hur mycket det är nu men konstigt tycker jag.