Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ang Gmail-frågorna så är svaret ja på allt utom frågan med avsändare, där TROR jag inte att det fungerar faktiskt.

    Googles kalender fungerar mycket bra och det är möjligt att synka flera kalendrar.

    Google Docs vet jag inte, jag kör bara Office.

    Bing är riktigt ok, men inte lika bra som Google. Det får man vara inställd på. Men tack vare att det är kopplat till sökknappen i WP använder jag den en del trots allt.
     
    exore gillar detta.
  2. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    ställer om min fråga då jag inte fick något svar ;)
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    För att ladda hem en bild så långtryck på den och spara då hamnar den i ett album i pictures hubben. Du kan ej ladda ner mp3 från soundcloud vad jag vet filerna streamas istället för att laddas hem.
     
  4. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    JAg har provat det så mycket det går utan simkort typ i butik i flera ggr för att försöka
    gilla det och det gör jag. Men däremot så står jag fast vid vad av det jag har kunnat
    testa inte exakt faller mig i smaken MEN jag är inte helt negativ heller.
    Helt klart en vettig kandidat.

    Däremot, liksom jag säger, så anser jag att mycket laddtider har döljts mha. animeringar.
    Har jag fel så är det väl så. Har inte nyttjat det mer än sammanagt ett par timmar.
     
  5. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Kanske. Jag har väl vant mig och ser inte det. Kanske animeras ICS på ett sätt som
    inte är lika uppenbart som i WP. Android lider av lite beslutsångest. Det är lite olika varje gång. Däremot är animeringar och annat i WP ungefär samma överallt.
    Lite för mycket för min smak.
     
  6. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Finns det inget sätt att spara saker till skydrive då? ;)
     
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag satte mig med min Lumia 800 och flickvännens SGS2:a precis. Hennes med ICS.

    Det är lika många animationer när man öppnar och stänger appar. De ser olika ut men det är lika många. Animationerna på WP7 är alltid desamma och det är de ju faktiskt också i Android-telefoner.

    I Android är animationerna aningen snabbare men apparna startar aningen snabbare på WP7. Det är alltså mer dötid emellan animationen och att appen är öppen i Android samtidigt som WP7 har en längre animation men appen är klar när den startats.

    Jag testade:
    Kontakter
    Kamera
    Gmail
    Browser
    Facebook
    Hem-knappen
    Meddelanden

    Det var ingen app som var mycket snabbare än den andra. Facebook var märkbart snabbare på WP7 men ingenting man stör sig på. När man tryckte på hemknapparna var WP7 ganska mycket snabbare. Det man märker det på är att en Android-telefon väntar några tiondelars sekunder innan den animerar och går hem. WP7 har alltid hemskärmen i bakgrunden och svarar på studs.

    Kameran var också märkbart snabbare på WP7. Inte att gå in i själva appen med att få igång själva kameran och ta kort. Detta är dock med hårdvara än mjukvara men ändå. Två toppsegmentstelefoner. Inte så att man blir förbannad men det dröjer någon halv sekund extra för kameran att kicka igång på SGS:en.

    Det som var snabbare på Android var att öppna kontakter. Vi snackar en eller två tiondelar men än dock.

    Systemen verkar fungerar på ett ungefär lika snabbt helt enkelt men de långa animationerna i WP7 jämfört med dötiden på Android gör att man upplever det både mjukare och snabbare. Det händer alltid något om man säger så. Istället för att min hjärna frågar sig "Startar den?" så tänker den ingenting då ögonen är upptagna med att titta på en lite längre animation.

    Vad man tycker är bäst spelar mig ingen roll men detta var så jag kände det när jag jämförde nu.

    Jag skulle ju kunna filma det ifall någon vill se... Ge då förslag på appar där inte privat information delas ut i filmen.
     
  8. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Som många andra va jag tvungen och åka och kolla närmare på Lumia 800:an. Blev riktigt sugen, men är ännu bara 95% övertygad ang W7 :)

    Läste någonstans att det inte går att kopiera och klistra in text från exempelvis en webbsida till ett sms..
    Att det bara går att föra över mediafiler via Zune..
    Samt att det inte går att skicka video som MMS..

    Är det så illa? Eller är det tidigare w7 versioner detta inte fungerade på?

    Har haft Android, men sitter nu på iOS så frågan är om jag blir nöjd med w7? ;)
     
  9. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Klippa och klistra in i sms går fint! Video som MMS funkar inte, men kommer i Tango-uppdateringen som släpps inom kort.

    Det är Zune som gäller, men det är inte fullt lika kasst som iTunes så du kan vara hyfsat lugn! Dock sämre än att bara dra över filerna direkt i Windows som på Android.
     
  10. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok.. Då är det inte mycket att bråka om ;) Finns det något datum för Tango?

    iTunes är rent skit. Har haft med det att göra i ett år snart och har ännu inte kommit underfund med detta sk*t program.. Hade varit skönt att slippa Zune med, men bara det funkar att föra över musik och film utan att konvertera och hålla på är jag nöjd, för det slipper man väl?
     
  11. Ztax

    Ztax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte testat en WP7 så jag är varken för eller emot det, men bara för att upmärksamma detta så har ju samsung lagt in en dubbelklicks-funktion på hemknappen (på SGS2) vilket gör att den väntar lite extra för att se om man trycker en andra gång.
    Själv märkte jag stor skillnad när jag hade rootat och tagit bort den funktionen och således även den extra väntetiden, tyckte då att den svarade direkt.

    Som sagt, en liten FYI bara. Vill inte framstå som någon Android-fanboy, speciellt då jag inte ens kan jämföra med WP7.
     
  12. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=938677#post938677
     
    resorb gillar detta.
  13. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Nja jag vet inget datum, men Lumia 900 ska ju släppas med Tango och den kommer ju snart. Så, en månad gissningsvis?
     
  14. greenjuice

    greenjuice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro
    Övrigt:
    Acer Chromebook Spin 713 (Evo)
    Varför jag prövar WP nu.

    Jag har nu haft min Samsung Omnia W i ett dygn. Precis som flera säger - det är ju mycket om "nyhetens behag" - dvs kul att allt är nytt och man är väldigt positiv. Så jag vågar inte säga så mycket om vad jag tycker om den ännu.

    Men några saker har jag observerat:

    * Flytet - tjatigt men det är sant! Inget laggande, inget hackande.
    * Kan skriva i SMS, WhatsApp utan att det laggar - då körs plötsligt bakgrundssynkning i Andriod.
    * Windows Phone är riktigt social - allting integreras i den sk sociala adressboken.
    * Facebook är snabbare än Android - iaf min mobil (Samsung Galaxy S1)
    * WP frågar ofta om jag tillåter att "min position" får tillåtas - det är viktigt. Även tex push-notifikation i vissa appar tex WordFeud. Iphone ställer också sådana viktiga frågor.
    * Animationen är snabb tycker jag. Visst har Android också det men det är alltid nån fördröjningseffekt.
    * Jag gillar startsidan - allt finns där och lätt att knacka (tap) och vips så kommer man till appen.

    Jag kan inte idag säga om det är en bra mobil för mig. Det är fortfarande nytt för mig. Men Windows Phone som OS har potential att bli framgångsrikt om Nokia och MS sköter det på ett bra sätt.

    Att komma igång med Windows Phone är lätt. Microsoft har gjort snygga och tydliga brukanvisningar på deras WP-sajt - alltså på svenska. Väldigt imponerande! Man får meddelande om det är nån uppdatering tillgänglig och då är det bara att starta Zune och plugga in mobilen.

    Precis som några här har skrivit så har jag också tröttnat på Android pga bristande uppdateringar från både Google och tillverkare. I början tyckte jag att det var spännande med nya versioner från Google. Nya idéer och mobiler. Men nu suckar jag varje gång det sker eftersom jag vet att min mobil (S1) inte kommer få det. Och inte ens senaste version av Gingerbread vilket skulle behövas för att fixa buggar och batteriproblem som har belysts i annan tråd här på Swedroid. Hur roligt är det när man har betalt för en toppmobil? Är också less på att undersöka hela tiden batteridränering - kolla appar och sånt.

    Jag har använt Android i 3 år från version 1.6 till 2.3.3 - ser inte tyvärr mycket förbättringar mer än nya funktioner. Fortfarande laggande och sånt. Jag försöker ha tålamod men orkar inte mer.

    Android har också sina fördelar såklart! Jag kan tänka mig att använda Android igen framöver men då måste Google och tillverkare fokusera mer på mjukvaran än enbart tekniska aspekter. Även på att leverera uppdateringar som fixar till buggar och förbättra mjukvaran så att användarupplevelsen inte blir lidande.

    Men idag är det Windows Phone som gäller.
     
  15. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    http://www.mobiletechworld.com/2010/11/18/use-your-windows-phone-7-device-as-a-portable-usb-drive/

    Funkar jättebra! Bara musik, bilder och film men å andra sidan är det oftast det i alla fall jag byter. Ljudböcker speciellt. Då är det gött att bara dra över som vanligt. Höll på att få psykbryt på Zune där en dag då jag hittade hur man gjorde. Går på tre min.

    Aha, så kan det absolut vara! Tänkte inte på det. Eller jag visste inte ens om det :)

    Ja det jag tycker är mest imponerande är att OS:et i sig är så välarbetat. Det går inte längre att skylla på att ett OS tillverkar för så många olika enheter och därför kan lagga på vissa enheter. WP7 finns på flertalet enheter, sådana med kraftig som sämre hårdvara, men flyter alltid på samma sätt ändå. Antagligen är det då WP7 har vissa krav på hårdvara men det kan inte per automatik sägas att ett OS som tillverkas för flera telefoner inte kan förväntas flyta som en iPhone.

    Det är imponerande helt enkelt...
     
    resorb gillar detta.
  16. greenjuice

    greenjuice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro
    Övrigt:
    Acer Chromebook Spin 713 (Evo)
    Precis! Som jag nu använder min WP-mobil så ser jag ingen skillnad gentemot Lumia och andra WP-enheter då det flyter lika fint. Det är bra att MS ställer krav på hårdvara. Jag gillar externa kamera-knappen som startar direkt kamera-appen! Upplever också OS:et väldigt genomtänkt och välarbetat.
     
  17. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ja! Det är så SKÖNT! Kameran startar sjukt snabbt när man trycker på kameraikonen men det är otroligt skönt att kunna dra upp telefonen och sedan inom 2 sekunder kunna ha ett kort taget. Underbart...
     
  18. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hur kan man få en vy på alla installerade apps i marketplace.. så man ser vad som behöver uppdateras eller inte? ;)
     
  19. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    min talar om automatiskt när det finns en uppdateringar för programmen jag har installerat.. Och då är det bara att tanka hem dem.

    Elvis the comic har kommit nu underbart! (serie).
     
  20. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Mina med. Står när man öppnat marketplace där längst ner!



    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.