Tråden om Samsung Galaxy Note

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av behedwin, 29 sept 2011.

  1. Shooto Great

    Shooto Great Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG V10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG V10
    Telefon 2:
    One plus One
    Har nu beställt en Note med Tres deal.Fem veckor känns väl sisådär men det kan ju gå snabbare med lite flax
     
  2. ClowneN

    ClowneN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Någon som har koll på vad den kostar på mediamarkt kontant?
     
  3. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Grattis! Väntan brukar vara olidlig. :)

    Jag var tidig med att skaffa min Note, min superkorta sammanfattning är:

    Grym skärm, ok batteritid, Grymt bra ljud vid samtal och även bra ljud från högtalaren. Rykande kvick är den också. Kamera och videoinspelning är även de riktigt bra.

    Men du har väl redan läst "allt" innan köp... :D

    Jag tror även att den kommer att "hålla" ett tag, pga vass spec och stor skärm! Jag känner att jag INTE kommer att sukta efter en ännu större skärm. Den är redan i största laget! ;)
     
  4. Shooto Great

    Shooto Great Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG V10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG V10
    Telefon 2:
    One plus One
    Tack!Jag har ju en SGS 2 om jag tycker att den blir för stor vissa dagar.Har klämt och känt lite på den och den känns helt rätt.Nu införskaffas ett micro SD kort (32Gb) och ett flipcover..saknas bara Noten..;)
     
  5. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Noten är trevlig men ibland för stor. Men de vägs upp med att man nyttja den för mycke surf och videos. Använder man primärt att ringa så hade jag nog tagit en mindre.

    Men min note klara nog en runt 5 timmar med skärmen på och surfa.. så jag klara lätt en vanlig dag till jag lägger mig cirka 16 timmar sedan man tog den ur laddarn. Bruka alltid kolla ett eller två avsnitt serier oxå.

    Jag boka en htc one x med 3 men jag tro inte jag kommer klara en telefon med sämre batteritid.
     
  6. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Samma här, ska bli spännande att prova One X trots att jag älskar min Note. Den behöver ju faktiskt inte ha sämre batteritid än Noten bara för att batteriet är mindre. Enligt Nvidia så ska ju tegra3 vara batterisnålt, återstår att se :)
     
  7. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER


    De ska till mycket för att jag ska ta HTC one X över Noten, Man vet inte hur batteriet är och de enda jag jämför med är Galaxy Nexus som är väldigt dåligt.

    Kameran och video funktionen är de som jag lockas till mest, Kör mycke i skogen med fyrhjulingar och filma samtidigt som man ta kort kan vara tufft.
    Inte alltid man orka dra fram systemkameran i leran :)

    Mindre skärm kan man nog vänja sig vid igen. Men tycker de borde dyka upp någon review snart för de börja ju närma sig release.
     
  8. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Och jag är helt förvånad över hur folk köper nya lurar nu, när sgs 3 är runt hörnet. Jag klarar mig gott med min Note och sgs2 tills s3an kommer inom nån/några månader.
    Fattar inte alls faktiskt..



    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Alla kanske inte gillar Samsung lurar. Jag har haft Galaxy S, Galaxy S II och nu Noten. Visst jag älskar min Note men det är ju mest för storleken på skärmen och till viss del S-pen. Annars är det ju bara en förvuxen SGS II.

    Kvailtetskänslan på Samsung lurar lämnar mycket kvar att önska. Jag är tex inne på min tredje Note, den första var skärmen totalt förstörd på, den andra knarrade och knakade överallt. Den nyaste var tyst ett tag men nu knarrar både batterilucka och kromkanten. Sen har ju alla lidit av taskig skärm som alla Note och Nexus verkar lida av med svarta blocks i vissa filmer och "smutsiga fläckar" på vita och gråa bakgrunder. Inte ens Supercurio verkar ju lyckas lösa det på ett bra sätt. Så när Paul Obrien från Modaco säger att One X får skärmen på hans Galaxy Nexus att se pinsam ut så man blir man ju iaf nyfiken. Säga vad man vill om HTC, även om deras lurar varit trista sista tiden fram till One X och S så brukar de iaf ha en betydligt högre kvalitetskänsla än Samsung. Och är den inget att ha så är det ju bara att sälja den och köpa en SGS3 om den nu blir så enormt mycket bättre
     
    Last edited: 20 mar 2012
  10. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Funderar ni redan på att byta lurar?
    Noten är ju inte mer än ett par månader gammal.
    Känns konstigt att ha inställningen "ett köp per vecka/månad".
     
  11. brodiniozo

    brodiniozo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Handlar väll om intresse och prioriteringar.
    Själv spar jag hellre pengar och köper telefoner än att tillex lägga pengar på andra saker / nöjen :-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    Tangz gillar detta.
  12. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Jag håller med, för mig har det blivit lite av en hobby att testa olika telefoner och byta telefon regelbundet. Noten är min 12:e på lite drygt ett år.

    Jag har två intressen i mitt liv just nu, mina 2 små underbara killar och androidtelefoner. Så jag prioriterar dessa framför att tex gå ut och festa eller pimpa bilen eller vad det nu kan vara. I första hand mina barn givetvis, och se till att det står mat på bordet, sen om jag ser en möjlighet att byta till något annat intressant så gör jag det, det betyder inte att jag är missnöjd alla gånger, jag vill bara prova på något nytt.

    Alla har vi olika sett att se på saker och ting, och ser olika användningsområden. Men jag kan avsluta den här romanen med att säga, Noten kommer bli svår att ersätta, det krävs ju nästan 5"-skärm.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
    Tangz gillar detta.
  13. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER


    Köper inte HTC one X utan den följer med abbonemanget.

    Noten har jag haft ett tag.

    Är sugen på Galaxy s3 men man har ju inte en anning om när den kommer. Kanske inte kommer förrens juni.
     
  14. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Samma här, förlängde abonnemanget och det var den enda lur som var intressant av alla alternativ

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  15. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Note ägare i morgon eller på fredag :-D
     
  16. behedwin

    behedwin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har nu haft min note sedan december förra året.
    Jag är väldigt nöjd och allt flyter fint.

    Jag har tidigare bara haft sgs och sony ericsson mini.

    Sgs var en grym telefon och höll bra i ett år. Men i slutet kändes det att den inte riktigt hängde med mjukvaran.

    Noten är rapp och fungerar kanon. Nästa telefon blir nog vid jul. Hoppas på en note2 och då har ics hunnit mogna och är vanlig på alla nya nallar.

    Tjejen skaffa sig en iphone och Jösses vad liten den är. Kommer få väldigt svårt att byta till en mindre skärm.

    Jag hoppas utvecklingen av batterier går framåt, det vore nice att kunna maxa telefonens predtanda med animationer, funktioner och bara köra max ljusstyrka utan att va orolig om man hinner hem innan den dör


    Jag hade stora problem med batteriet i början, men nu har det fungerat mycket bra trotts allt.



    Sent from Santas bat phone
     
  17. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    skärmen m.m

    Tja. Har en note och är i nöjd med den. Men det finns vissa saker som stör mig ngt så in i.

    -Skärmen blir "pixlig" vid mörka delar av en bild eller film. As jobbigt när skärmen för.övrigt slår det mesta. Förstör hela upplevelsen.

    -Det funkar inte att multitaska för då stängs programmen ner innan jag hinner blinka. Som ett ex var jag tvungen att skriva om detta inlägget 3 ggr för brodern stängdes av när jag tryckte på homeknappen för att svara på sms.

    -Tangentbord och ordlistan tar pris i att vara sämst att förutspå vad man försöker skriva. Men gamla Htc slår den trots att skärmen är 4 tum. Jag trodde att det skulle.bli enklare att skriva med en större skärm. Men.knappast. Händer ofta att jag måste sudda o försöka 4-5 innan.den får till.rätt ord.

    -sen det jobbigare av allt är när.jag skriver ett mejl eller vad som. Så kan.jag inte hoppa runt i texten för markören anges inte där jag trycker.

    Annars är.jag sjukt nöjd med allt.annat. Memoarer dessa punkterna förstör så onödigt mycket. (sista meningen kunde jag inte skriva bättre med detta stans tangentbord och markören problem)
     
  18. jlarsson1978

    jlarsson1978 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2010
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    TMH - skaffa SwiftKey! Det har underlättat enormt när det gäller ordlistan och att skriva snabbt för mig.
     
  19. awillfor

    awillfor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  20. pojanviikari

    pojanviikari Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det enda jag stör mig på när det gäller tangentbordet är att man måste trycka på "specialtecken" för att infoga ett kommatecken. Det är åt helvete när man tänker efter. Ofta skriver man mer kommatecken än punkter.

    Finns det något fix till detta, förutom att köpa annat tangentbord? Har inga pengar för tillfället.