Tre Fastpris kampanj, sjuk

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av peak282, 5 mar 2012.

  1. Wetterholm

    Wetterholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Avtal är till att följas om ni frågar mig!
    :)
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Erik Hs svar var ju ganska solklart - anges inget annat gäller 20GB annars gäller det som anges för just ditt abonnemang :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Har under de senaste dagarna gjort mätningar med min telefons internet från min lägenhet, låg i snitt på 4mbit/s med mitt tele2 har testat sen i natt med mitt ny aktiverade 3 och hamnar på 1,5mbit/s WTF???
    skulle inte 3 ha bättre ?? blir ett samtal till deras kundtjänst när de öppnar fixas inte detta så ska jag använda ångerrätten för detta är ju löjligt dåligt.


    Edit: Nu har jag gjort tester lite var som i malmö. bor på värnhem och fick löjligt låg hastighet, lämnar barnen på dagis i ett område som heter kroksbäck. där fick jag 2mbit/s och på söderkulla där jag jobbar ca 2,5mbit/s . Tycker detta är katastrofalt dåligt då 3 påstår att de har de snabbaste 3g nätet. mitt tele2 med max hastighet ger minst 4mbit/s vart jag än befinner mej.
    Är malmö en dålig stad för 3´s nät eller?
    blir ett samtal till 3´s support nu.
     
    Last edited: 22 mar 2012
  4. venuspassagen

    venuspassagen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a
    Jag har precis själv bytt från Tele2 till Tre. I mitt fall har hastigheten blivit mycket snabbare, med Tele2 snittade jag 1.5 mbit/s med Tre ligger jag på 4 mbit/s. Bor i Tullinge utanför Stockholm.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Varför inkluderas inte de andra HTC-mobilerna i One-serien i 3's kampanj om de ska släppas samtidigt?
     
  6. Cliddo

    Cliddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    X och S ingår.
     
  7. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har också gjort samma resa, från Tele2 till Tre. Dom kommer porta nummret inatt, så jag ska testa lite överallt jag med.
    Bor i Mölndal menjobbar i Göteborg.

    Enligt vad försäljaren på TPH sa så ska jag ha högre hastighet med Tre, vi får väl se om han har rätt....
     
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vilken telefon har du? När jag var i malmö (Elite Hotel Residens och Elite Plaza Hotel) snittade jag på 26mbit/s under sommaren 2011 med mobilt bredband upp till 32mbit.

    Med mobilen (på den tiden en SGS) kom jag upp i 5mbit i snitt i Malmö - så det låter som att något är fel med ditt abonnemang, telefon eller simkort.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Det får vi hoppas! Från telia till tre var det en jäkla skillnad i vart fall! Bor i mölndal med :D

    Senast 2 mätningarna med speedtest har gett mig 7.85 ner och 2.4 upp. Med telia snittade.jag 2.5 ner och 1 upp ungefär.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  10. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Snittar idag med Tele2 på 1,9 ner och runt 0,7 upp, kommer inte ihåg vad jag har för hastighet, men tror den ligger på 2 eller 4. Ett gammalt abb som nog inte finns längre...:)
     
  11. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Såg att de fanns att välja via 3's hemsida. Men hade gärna beställt genom TPH, men där är One S inte väljbar.
     
  12. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER


    sgsII sprillans nytt sim. fattar inte ett skvatt är hemma nu igen och jag snuttar som bäst 2.5mbit/s

    ska grilla mej lite på balkongen sen ska jag ta ett snack med TPH det var inte alls vad jag väntade mej. går man ut med att man har sveriges snabbaste nät ska man inte ha sämre än den förra operatörens när man dessutom lockar med 32mbit/s och mitt gamla låg på 6mbit/s . bor fan mitt i stan dessutom.
     
  13. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Har du kollat APN inställningarna? När jag uppdaterade min SGSII så sjönk hastigheterna. Kollade då APN som inte riktigt stämde och numera är farten tillbaka på vanliga hastigheten.
     
  14. Jackie

    Jackie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har det gått 4 arbetsdagar (beställde i lördags) sen jag gjorde min beställning hos THP på en HOX, visst, jag köper att det är många som beställt nu med alla kampanjer som går, men 4 dagar?

    Är det någon ide att kontakta THP imorgon på eftermiddagen och se om dom kan ta tag i ordern eller ska man luta sig tillbaka och helt enkelt vänta?
     
  15. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    jepp allt stämmer med apn från wiki´n . ska ringa 3 nu. säger de att de är normalt så säger jag upp skiten. synd då man antagligen hamnar sist i kön på HOX från tele2 då TPH inte har den med tele2 erbjudandet.

    http://www.ladda-upp.com/bilder/66102/3-speed här har ni bild, sista är gjort efter nystartad telefon.
     
    Last edited: 22 mar 2012
  16. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte vad du vill att tph skall göra? Telefonen har ju inte ens släppts till försäljning ännu. Eller missuppfattar jag något? :eek:

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. Jackie

    Jackie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Helt enkelt vara säker på att den går igenom så det inte är något strul med tre.
     
  18. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Aha ok. Har du tecknat ett nytt abonnemang eller förlängt? Beställt via nätet eller butik?

    Jag beställde ett nytt abonnemang inkl hox via chatten och fick ett bekräftelsemail inom minuten och papper på avtalet med två simkort efter 2 dagar. Men då var det ju nyteckning som sagt.

    Är du osäker så ring! :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  19. Jackie

    Jackie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Förlängning via hemsidan.
     
  20. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    enligt teknikern på 3 så ska det finnas en mast på en tvärgata till där jag bor som är riktad mot min gata och jag ska kunna få MYCKET högre hastigheter än vad jag får. rådet var att dra ut simkortet och låta det vila en kvart så man loggas ut från nätet och sen testa igen, sånt här är spännande nästan jämnt.

    http://www.ladda-upp.com/bilder/66102/3-speed


    helvetes jävla 3 blev inte bättre

    http://www.ladda-upp.com/bilder/66105/3speed

    i morgon säger jag upp skiten och porterar tillbaka till tele2, köper inte ett företags premium produkt och får sämre produkt än vad de lovar, tydligen så måste man vara under 0.5mbit/s för att de ska vidta åtgärder.

    projektet blir nu att de tar en vecka innan mitt nr är tillbaka hos tele2 så jag fårgå och köpa ett kontantkort så länge.
     
    Last edited: 22 mar 2012