Diskussion: Strul/problem eller fördelar med/efter ICS-uppdatering

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av teal, 13 mar 2012.

  1. fenuril

    fenuril Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jätteproblem efter ICS uppgradering

    Jag uppgraderade tiill ICS igår OTA. Efter uppgraderingen så kan jag inte ringa eller ta emot samtal, kommer inte åt 3G. Får meddelandet "Ej registrerad på nätverk" när jag försöker ringa.

    Har köpt mobilen på Telia och kör Tele2 men den är inte operatörslåst, då allt funkade perfekt innan ICS.

    Nu sitter jag här i helgen med en telefon som är totalt värdelös. Den går inte att använda, och alla kundtjänster har stängt.

    Har någon råkat ut för samma problem, och har en lösning på det.

    Jag har gjort fabriksåterställning, men det hjälpte inte. Utan har bara fler timmar av konfiguration och installation med telefonjäveln att se fram emot.

    Jag hade ingen aning om att Samsung släppte sådant skit utan att testa det ordentligt. 3 timmar av min lördag har gått åt det här. Vem kommer ersätta mig för det ?
     
  2. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Jadu! Min funkar klockrent.... Hårdvarufel eller skit bakom tangentbordet kanske! :o

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. Ravestream

    Ravestream Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur kan nått sånt här skit få släppas ?? Jag har inte hittat något som har varit bra sen uppdateringen, men jag har en jäkla massa låsningar, appar som inte funkar, dubbla sms, Go locker funkar inte vettigt mm mm mm ..

    För att inte tala om sämre batteritid helt plötsligt, hört att det kan ha med det förbannade påtvingade Google+ att göra,att det tar både trafik & ström.
    hatar när man blir påtvingad appar.

    kan man gå tillbaka smidigt ? Hade iphone innan och svor när saker blev sämre med tiden, ska samsung göra samma skit?
     
    Last edited: 24 mar 2012
  4. fenuril

    fenuril Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det säger du... tycker du att du är en bättre "användare" än alla de som har haft problem med denna uppgradering? Eller kanske smartare också ?

    Ska vi göra så här, vi kan ju byta telefoner du och jag. Borde inte vara några problem för dig att fixa min telefon ? Skicka mig ett PM i så fall.

    För övrigt vet jag redan att det finns folk som har haft problem, och folk som inte haft problem. Om du inte har någon vettig info att bidra med så är det bättre att bespara oss från självklara kommentarer.
     
  5. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    lugn och fin nu...
    Gör en factory reset så ska du se att allt löser sig.. (all din data kommer försvinna så gör backup på det du vill spara)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. Ravestream

    Ravestream Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft problem med en sån ladare som säger att den får för hög strömstyrka eller dyl och stoppar laddningen, så nått har dom pillat med där.

    Surt när man gör en bra pryl sämre.
     
    Zorro gillar detta.
  7. Ravestream

    Ravestream Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm surt man ska behöva göra det :(

    hur gör jag det ? läste nått om rensa Cachen, hur gör man det ?
     
  8. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    inställningar > säkerhetskopiera och återställ

    För att rensa cashe så får du starta mob i recovery läge (volym upp+mittknapp+power)

    Klart det kan bli konflikter när ett nytt system installeras, och alla appar är inte heller optimerade för ICS

    Vill du gå tillbaka till gb så finns det fina guider hur du gör här på forumet..


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    Last edited: 24 mar 2012
  9. Ravestream

    Ravestream Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Blir jag även av med mina appar ? får jag hämta dom helt på nytt eller löser backupen den delen ? Backupen är endast appar,bilder & dyl ? inställningar mm rensar den alltså ?
     
  10. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en återställning, det blev väldigt mkt bättre!

    Det jag framför allt märker är att batteritiden är bättre än innan återställning, samt att hemskärmarna inte laddar om stup i kvarten (Apex-launcher).

    Jag bockade INTE i "Formatera USB-lagring", vilket då gjorde att det mesta fanns kvar gällande backuper, foton m.m. m.m. Gick mkt smärtfritt och rekommenderas starkt även om det är lite drygt!

    Tilläggas ska att jag lagt in exakt samma appar (de installeras automatiskt igen efter återställning), och kör samma launcher, inställningar m.m.
     
    Zorro gillar detta.
  11. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    var, när och hur antydde h*n att h*n är bättre än dig eller någon annan person. Personen ifråga skrev bara att den inte hade haft några problem. Det är väl inget fel med det, finns ingen som helst anledning till att hetsa upp sig så där.

    Jag förstår dock inte vad personen mande med skit bakom tangentbordet ?
     
  12. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Skit bakom tangentbordet brukar förkortas med SBTB.... Fel beror ju ofta på oss bakom knapparna liksom! Som sagts och bevisats så fungerar ics bättre om man gör en återställning innan. Det gjorde jag ofrivilligt då min telefon var på service för byte av moderkort. Men som sagt fungerar min telefon bättre än med GB! Synd att vissa har problem dock. Visst finns det appar som inte fungerar längre men det beror säkert på apptillverkaren.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  13. Bartolomeus

    Bartolomeus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Prova att återställa APN. Inställningar/mobila nätverk/åtkomstpunktsnamn. Där trycker du meny, och återställ till standard.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  14. fenuril

    fenuril Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Personen i fråga tyckte det var viktigt att dela med sig av att han inte hade haft problem och menar därför att de som har haft problem måste ha gjort något fel. Varför ska han yttra sig överhuvudtaget med sådana här idiotiska kommentarer. Ganska tydligt att han är en jävla besserwisser.
     
  15. Zorro

    Zorro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jo det var onödigt och taskigt skrivet.
    Dock blir vi som gillar ICS ledsna när någon skriver att ICS är skit men när man får sådana problem som du fick så blir man ju less på det.

    Hoppas du får igång den igen snart
     
  16. fenuril

    fenuril Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack, jag har försökt med att rensa cachen och återställt i recovery mode, och resettat APN. Verkar som att jag måste åka och lämna in skiten på service på mån, och får säkert vänta flera dagar innan de har fixat felet. I fredags innan ICS uppdatering funkade telefonen utmärkt. Det ska inte behöva vara så här, så enkelt är det. Om det är någon som tycker annorlunda, kom gärna förbi mig så kan vi göra ett byte av telefoner.

    För övrigt, om folk blir ledsna och tar det personligt när man pratar illa om teknologier som de tycker är bra, så tycker jag att det kan vara läge att få lite perspektiv på saker och ting och livet i allmänhet. Jag har pratat med en del människor som blir upprörda om man pratar dåligt om ex. Iphone eller ios, och jag tycker sånt är så otroligt patetiskt. Det är inte vilken telefon man äger eller vilket operativsystem man använder som gör en till den person man är, det är liksom annat som avgör om man är en bra eller dålig människa. Försök vara objektiv och se på saker och ting ur ett realistiskt perspektiv.
     
    Ravestream gillar detta.
  17. Jek

    Jek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter uppdateringen så fungerar ingen kontakt-widget. Nån som har tips på någon som fungerar till Nova launcher?
     
  18. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Jag har förvånandevis lite buggar. Jag återställde dock allt till factory innan uppdateringen. Ville få bort alla skäpfiler som skapats pga intensivt app-testande sedan man köpte telefonen. Dessutom så räknade jag med att en uppgradering som 2.3.5->4.0.3 innebär en hel del förändringar. Större förändringar i min värld är nästintil en synonym med problem, åtminstone i programvaru-världen.
    För er som funderar på att uppdatera. Fundera på vilka program ni inte kan vara utan och läs på om just dessa program har problem med ICS. Allt som inte är standard, laucher, batteri sparare, sms appar osv kan ha problem om de inte har hängt med och är väl förberedda för ICS.
     
  19. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Kan lägga till en detalj om min uppdatering... Hade 2.3.5 standard, rootad (CF-root). Allt fabriksåterställt innan uppdatering. Uppdaterade med Kies. Inga problem. Hämtade hem allt jag behövde manuellt efter uppgradering. Kanske receptet för minst risk för problem?
     
  20. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Jag valde bort Google voice typing och Swype. Samsung IME är standard och enda alternativet. Inga ikoner kommer upp då man ska skriva. Lösningen är alltså att att bara ha ett alternativ.
     
    jasifil gillar detta.