Droid 4 i Sverige

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av posterberg, 23 aug 2012.

  1. posterberg

    posterberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle 4G funka i Sverige om man köper en Droid 4 från exempelvis eBay?

    Spelar ingen roll om den behöver rootas först. Antar att det är ett måste oavsett om man vil få bort Verizon från den. Men frågan är om det finns någon färdig mod som kan fixa detta.

    Ett alternativ är förstås om någon känner till om den kommer att lanseras i Sverige inom en snar framtid.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag gissar bara nu då jag inte har kunskap om hjur nätet funkar men eftersom dom kör på andra frekvenser i vanliga näten och deras "4g" är annorlunda mot vårat så låter det inte troligt :(

    Jag låter mig mer än gärna ha fel dock ;)
     
  3. posterberg

    posterberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, trodde att det kanske funkade som det gör i min Galaxy Tab. Att det finns olika modem-ROM:ar som kan fixa det där.
     
  4. Johan

    Johan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har någon provat denna i Sverige än? Vore intressant att se om det gick att köra på något vis...

    Sen gällande det fysiska tangentbordet - hur matar man lättast in åäö på den amerikanska layouten?
     
  5. rikardlinde

    rikardlinde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Droid 4 min favorit hittills

    Jag har en Droid 4 och den är grym, köpt på ebay. Klart bästa smartphonen jag använt, hade tidigare iPhone och en HTC, inte i närheten.
    4G funkar, eller så är det 3G, vet inte men jag har abonnemang hos Telia och där ingår 4G, oklart om maskinen använder det. Inte lyckats få igång mms, någon inställning som blir fel antar jag. Har inte rootat.
    ÅÄÖ får man upp genom att hålla inne a och o och sen flytta med piltangenter, går väldigt snabbt när man lärt sig var de finns.
    Det här är första gången som jag kan använda Google Docs på datorn och i mobilen utan strul, otroligt skönt att arbeta i samma dokument.
     
  6. per.riiser@gmail.com

    [email protected] Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hei
    Har gjort det samme som deg kjøpt Droid4 på Ebay.
    Jeg er enig med deg at førsteinnntrykket er veldig bra. Liker tangentbord og har tidligere bla hatt HTC Desire Z.
    Fungerer bra som telefon, men har problem med å få den på 3G. 4G har jeg forstått den nok aldri fungere på, da det er ulike frekvenser USA/Europa
    Har lest en del på nettet ang. rooting/unlock sim, men er usikker. Kan du gi meg noen tips?

    Med vennlig hilsen
    Per Riiser
    +47 97799588