Android-projekt sökes för träning (billigt eller gratis)

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av Technodromatic, 12 nov 2014.

  1. Technodromatic

    Technodromatic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag är trainee på ett mellanstort konsultbolag och letar efter projekt för att sätta mig in i Android. Har du en idé eller ett mer konkret projekt du vill ha utvecklat, så tar jag för närvarande på mig mindre projekt billigt eller gratis.
     
  2. Trucker

    Trucker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELE2 , Telavox
    Telefon:
    Fold 4
    Telefon 2:
    Oneplus 7 PRO
    Telefon 3:
    Samsung NOTE 9
    Platta:
    ASUS Padfone 1
    Info:
    Smartphone+läsplatta+tangentbord
    Övrigt:
    Galaxy Watch E-sim
    tjao....

    Skapa en virtuell COM port (seriell rs232)
    så att man kan via en androidenhet upprätta kommunikation via en virtuell comport till usb?




    http://www.jula.se/catalog/hem-och-...kablar-och-adaptrar/usb-rs232-adapter-980885/


    Det här är ex från PC-världen.
    1.Man kopplar in usbsladden och installerar drivrutiner för ex Windows.
    2.Windows skapar då en COMport virtuellt
    3.Som sedan vissa program/applikationer behöver för att kommunicera med vissa enheter.

    (Jag skulle alltså vilja kunna sköta detta PC-jobb via min android istället för att ha en PC)

    Mvh
     
  3. Technodromatic

    Technodromatic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Om jag förstår dig rätt så har du någon hårvaru-pryl med en RS-232 port, som du i dagsläget ansluter via USB till en PC med en RS232>USB-adapter. Den prylen skulle du istället vilja ansluta till en android. I så fall skulle man använda en USB>micro-USB-adapter för att ansluta till mobilen. Rätt uppfattat?

    Måste säga att det låter rätt omständigt. Tog ett tag innan jag kände igen com-porten. Har inte sett en sån på år och dag. Vad gäller det för hårdvara som är så viktig att den inte bytts ut? :)