Lenovo A806 - reset

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Michael Sandström, 13 nov 2014.

  1. Michael Sandström

    Michael Sandström Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Mitt första inlägg, så Hej på er..

    och nu till mitt problem.

    Gjorde bort mig med min Lenovo A806. Fick upp ett skumt "felmeddelande" längst ner till vänster på skärmen - "Security Problem" - som det inte gick att göra något med. Det gick inte att klicka på det för att få mer info eller dra meddelandet åt något håll heller för att få info om vad det kunde vara.

    Dum som jag är så valde jag att göra en reset på telefonen och med det försvann i stort sett allt som gör att telefonen fungerar på våra breddgrader.. och nej, jag hade inte backat upp några appar. Nämnde jag att jag är korkad?

    Min fråga är helt enkelt om någon sitter på en länk, med tillhörande begripbar guide, till en multi language rom med gapps etc
    som fungerar till denna lur? Har tittat på ett par men dom är i regel på dålig engelska eller saknar förståelig guide.

    Tack på förhand.

    /Mike
     
  2. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
  3. Michael Sandström

    Michael Sandström Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack, har redan testat multilang versionen som ligger där men som novis fick jag det inte att fungera. Om det nu inte är så att den inte funkar. Videon är begriplig men ser inte att spflash hittar luren tyvärr. Blir väl att testa igen och en av dom andra.
     
  4. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Då är ju problemet att du inte får SPFlash att funka, det har ju inget med själva ROMen att göra. Det är inte helt lätt att få till alla gånger... Leta efter någon bättre guide för just SPFlash, det är ju lika för alla telefoner och ROMar.
     
    Michael Sandström gillar detta.
  5. Michael Sandström

    Michael Sandström Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Det skall jag göra då.

    Tack.
     
  6. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Hur var telefonen annars? Om du hann prova något... Fick du igång 4G?
     
  7. Michael Sandström

    Michael Sandström Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Helnöjd med det jag hann med innan det väldigt konstiga felmeddelandet kom upp som det inte gick att göra något med, vilket ledde till en högst ogenomtänkt reset. En gedigen lur som ligger kanon i handen trots att jag upplever den som stor mot vad jag hade innan, som var en Blade I. En del kinesiska skräpappar på den och en säkertsapp som inte verkar vara vidare bra eller särskikt poppis om man läser runt på lite bloggar. Det kan jag hålla med om.

    Snygg, snabb, bra skärm, bra med ram och internminne - särskilt om jag jämför med min sunkiga Blade I :) - helt ok kameror. Med tanke på priset på 1350 kronor så måste jag säga att jag var positivt överraskad av den.

    4g har jag inte fått igång på den. Sitter med Telia som den inte hittar. Den hittar alla andra 4g nät, 3, Tele 2 och Telenor. Dock inte Telia. Skitskumt.
     
  8. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag tycker LeSafe är rätt så bra...

    Den klarar 4G på TD-LTE band 41 FDD-LTE band 1 och band 3. Telia använder inget av dessa. Tele2/Telenor stödjer band 3 men på väldigt få ställen.
     
  9. Michael Sandström

    Michael Sandström Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Så nu var luren återställd. Fick en rom från Geekbuying efter att ha rådfrågat dom.

    Sen var det bara att ta ditt råd att hitta en bättre guide till spflash, vilket jag gjorde, och en bättre guide till preloadern och att installera utan cert i windows.

    Tack igen.
     
  10. Qvalla

    Qvalla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Så man kan inte använda Telia som 4g leverantör :( ? De var ju en miss, har beställt 2st.
    Hur ändra man Launcher på A806? lyckas inte fast jag laddad hem Google Now
     
  11. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Du kan oftast inte använda 4G alls med någon svensk operatör med kinesiska telefoner. Man måste alltid ha koll på banden innan man köper, det gäller även om man köper på elgiganten eller mediamarkt...

    Telia har 4G på 1800 MHz på väldigt få ställen i Sverige.