Problem: Tab S 32Gb versionen, kan ej läsa minneskortet.

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av walenius, 20 nov 2014.

  1. walenius

    walenius Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Köpte en Tab S på Elgiganten och var väldigt nöjd med den men fick alltid upp ett felmeddelande vid omstart av plattan att minneskortet saknades -klicka på mina filer står det. Om man gör det så finns minneskortet där och det går att bläddra runt i kortet. I övrigt så fungerar plattan perfekt, men de appar som installeras på minneskortet tappas -ikonerna blir gråa.
    Har nu haft den inne på Elgigantens verkstad två gånger men felet kvarstår. När jag var på Elgiganten så provade personalen med ett nytt minneskort och en ny oöppnad Tab S och den har samma fel!! Alltså två Tab S med samma fel. Nu ska den in till Samsung för koll, pratade med Samsung idag och gjorde ett ärende. Men det är lite surt att den är öppnad och fixad på verkstaden två gånger och inte ett fel är fixat. Mer begagnad nu än tidigare. Finns det flera som har samma problem?
     
  2. jdesire

    jdesire Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Just det meddelandet är felaktigt på svenska har jag märkt. Han man plattan på svenska så står det något liknande med "Ingen SD-kort har sats i...". Byter man till Engelska så står det typ "An SD card have been inserted". Om man har kvar meddelandet i notifikationsfältet så kan man växla språk och se att texten ändrar betydelse. En liten översättningsmiss från Samsung. Dock så kan jag tycka att notifikationen man får att ett minneskort har stoppats i vid omstart är lite överflödig.

    De apparna som är gråa, kommer de igång efter en stund? Kan vara så att det tar lite längre tid för plattan att "hitta" dem när dem ligger på minneskortet.

    Lycka till
     
  3. walenius

    walenius Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Kommer ej ihåg riktigt, men nog klagar den på att kortet saknas. Nej apparna är förlorade, den läser ej in/hittar dem med tiden. Nu har gjort två ärenden hos Samsung ang detta och att skall fixas snarast. Jag kan liksom inte ta pengarna och köpa en ny då det är flera nya plattor som har samma fel.
     
  4. jdesire

    jdesire Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    OK, hade även det felet på min (förutom översättningsfelet). Det visade sig att Samsung har problem med vissa versioner av Sandisk Ultra 64GB. Jag bytte minneskort (ett Samsung-kort) och har inte haft något problem efter det. Min tapade kontakten med kortet efter en stunds användande och man var tvungen att starta om den för att den skulle hitta apparna igen. Jag har nu stoppat in Sandisk-kortet i min Note 4 och får samma problem att den tappar kontakten där ibland. Det får nog bli ett nytt kort även till den.

    Du kan se tråden här:

    https://swedroid.se/forum/threads/e...-sa-det-star-no-files-i-filhanteraren.116036/