Problem: Problem med facebook messenger och skype

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av dragontrumpetare, 10 maj 2014.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, undrar om det är fler som har detta problem med facebook messenger. Använder jag appen helt vanligt, alltså skriver meddelanden och sådant. Funkar det precis som det ska. Men så fort jag vill skicka ett röstmeddelande, så verka drivrutiner till mikrofonen krascha, vilket även i sin tur gör att mikrofonen inte funkar någonstans i luren. Detta får då även kameran att krascha vid videoinspelning. Vilket jag misstänker ha med att den känner av att mikrofonen saknas. Startar jag om luren, så fungerar allt igen. Men så fort jag försöker att skicka röstmeddelande igen via facebook messenger. Så händer samma sak igen.

    Jag har testat att radera cache i både facebook appen och deras messenger app, vilket inte löst problemet. Jag har installerat om mobilen, utan att problemet försvunnit. Så visst kan det vara något med Kitkat-romen, men jag tror inte det, eftersom alla andra appar funkar precis som de ska, förutom då Skype som har problem att skicka meddelande om man chattar med någon. Däremot går det bra att skicka via skype om man gör det utanför skype-appen. Att det är 2-3 appar som funkar lite konstigt kan ju alltså bero på Sonys kitkatversion. Men jag tror nog mera på problem med själva apparna.

    SÅ undrar, är det någon annan som har detta problem, eller är jag återigen helt ensam med dessa problem. Jag har felanmält till både skype och Facebook. Får se om de kan lösa problemet.
     
  2. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    Japp jag har samma problem som du beskriver med Messenger.. Jag vet inte om det beror på telefonen eller på appen.. Skype på mobilen använder jag inte
     
  3. rastamanne

    rastamanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Avinstallerade diverse appar jag inte använde. Bla MP3 cutter, nu har allt funkat ett dygn iallafall. Får se då.
     
  4. rastamanne

    rastamanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nähäpp...det gjorde det inte alls. Testade att köra en inspelning med messengerappen. Direkt så blev det problem. Hänger sig och sedan uppstår "internt programfel". Om jag startar om så funkar både viber o whatsapp med samma funktion men inte messenger. Verkar vara messenger som jävlas.
     
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mm verkar onekligen så att Sonys Mjukvara inte gillar messenger :-( har inte funnit samma problem hos de övriga tillverkarna. Så det verka vara ett Sony problem. Men det verka vara 4.3 och 4.4.2 som har problemet. Min gamla Xperia V har samma problem

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  6. rastamanne

    rastamanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Som sagt. Inspelning funkar bra med alla andra appar med inspelningsfunktion. Nånting händer med just messenger. Typiskt då den används konstant dygnet runt. Blir små avstickare till viber o whatsapp när ljudmedeelanden ska skickas. Mutter mutter....
     
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Så det funkar utan problem

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  8. matte03

    matte03 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    279
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har samma problem

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  9. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nu funkar Messenger iallafall igen. Men skype problematiken kvarstår. Ni som använder skype, kan ni skicka filer via skype delar funktion?

    Skickat från min D5503 via Tapatalk
     
  10. shma666

    shma666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nej skype är rent allmänt helt värdelöst för filskickande. Ofta kan det ha med mottagarens skype att göra dessutom
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Aha.... jaså. Men det tråkiga är att jag varit i kontakt med skype flera gånger, och de verka inte ens vilja fixa felet. För felet är så gammalt nu att man börja undra om de ens bryr sig. Detta problem har ju funnits i över 1 år
     
  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Det verka som både buggarna i massenger och skype är fixade. Facebook var kvickare men Microsoft tog över 1 år på sig att fixa buggen. Om en administratör ser detta så kan ni därmed låsa tråden :-) Eftersom problemen är lösta.

    Skickat från min D5503 via Tapatalk