Kontaktboken, vad är den bra för?

Diskussion i 'Applikationer' startad av stoff, 20 nov 2014.

  1. stoff

    stoff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2014
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Jag har nog inte använt kontaktboken-appen på 3 år. Jag har nu en Z3C, men innan hade jag iPhone i 2 år. Då låg kontaktboken i en mapp som jag döpte till "oanvändbart" tillsammans med 10-12 andra appar som jag aldrig öppnade. Med android kan man inaktivera det mesta så man iaf slipper se de oanvändbara apparna i menyn. Å jag skulle vilja inaktivera kontakter-appen också, vet dock inte om det går utan att nåt händer.

    Men, finns det folk här som använder appen? Telefon-appen innehåller exakt samma grej, så jag hajar inte vitsen med båda två, men nån kanske har en grym förklaring?
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Telefonappen använder Kontaktboken (Nexus 5 default dialer). På Android så arbetar apparna tillsammans och det är inte alltid helt solklart vilken app man använder. Man kan vara i en annan app även fast det ser ut som att du är i den du öppnade.
    Testa att göra disable på kontaktboken och se om allt fungerar som tidigare.

    Vilken app jag startar beror på vad jag ska göra. Om jag ska ringa så startar jag i regel Dialer, men om jag ska ändra på kontakter så startar jag Contacts. Att gå via Dialer är 1-2 extra steg för att komma till en kontakt och känns bakvänt om jag faktiskt inte tänkt ringa någon.
     
  3. stoff

    stoff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2014
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Apple iPad 2
    Iofs, men personligen så föredrar jag bara en app för kontakter/ringa. Och hellre att man får gå 1-2 extra steg för att pilla med kontakterna än att gå 1-2 extra steg för att ringa.

    Vet inte om jag vågar. Tänk om alla kontakter raderas :D Kommer vara hyfsat onöjd med mig själv då. Så jobbigt är det inte att den ligger där i menyn trots allt. Använder den bara aldrig.
     
  4. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Jag använder kontaktappen när jag söker efter en person. Använder den också när jag ska ta fram kontaktinfo till en person som jag ska ge till någon annan under pågående samtal. Har också några kontakter som heter likadant och då tycker jag det är enklare att se vem som är vem i kontaktappen. Använder den också när jag ska ta fram adress, portkod etc till någon.