Tappar slumpmässigt täckning

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Droid116, 23 nov 2014.

  1. Droid116

    Droid116 Guest

    Samtidigt som jag köpte min LG G3 bytte jag till Halebop (Telias nät), tidigare hade jag Hallon(3s nät).
    Med min gamla telefon hade jag aldrig problem med täckningen, men min G3 tappar täckningen helt slumpmässigt ibland och kommer tillbaka av sig själv efter ca 30 sekunder varje gång.
    När täckningen väl kommer igång kan jag ha full täckning igen även fast jag är på samma ställe.
    Har beställt ett nytt Simkort från Halebop som kommer i veckan för att se om det kan ändra något.

    Det konstiga är att den inte bara tappar täckningen utan mottagning helt och hållet, se bild nedan.
    Kan det va mjukvaru/hårdvarufel på telefonen eller är det mer troligt att det är mobiloperatören som har dålig täckning?

    Mvh
    Daniel
     

    Bifogade filer:

  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Är det ett gammalt SIM-kort? Det borde vara hårdvara, nätet eller mjukvara, men stor chans att det är nät/SIM-kort.
     
  3. Droid116

    Droid116 Guest

    Både Simkortet och telefonen är ny sedan i somras, så hoppas att det är fel på sim eller nätet så jag slipper skicka in telefonen på lagning, hade varit drygt att va utan den i två veckor eller vad det brukar ta :/
     
  4. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Min tappar också mottagning lite då och då har jag sett. Vet inte om det har med platsen jag bor på men täckning är väldigt ostabil här, staplarna hoppar upp och ner.

    Har Halebop jag också...
     
  5. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 399
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Exakt så här är det på min lg g2 har bytt simkort och haft inne den på servie dom ser att den tappar täckning men vet inte vad felet är.
     
  6. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 082
    Mottagna gillanden:
    1 213
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Detta problem har även jag med min G3 meeeeen, har även haft en G2 en Samsung Galaxy S4, en Zony Xperia Z1 Compact men exakt samma problem och jag har bytt simkort och varit i kontakt med telenor 2 gånger utan framgång så jag får tyvärr leva med detta.