Spotify

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Sweetleaf, 10 nov 2014.

  1. Sweetleaf

    Sweetleaf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Upptäckte i dag en en sak som inte funkade innan 4.4.4 uppdateringen spelade lite musik på köks laptopen och kom åt spotify widgeten på telefonen å laptopen bytte låt vart genast lite funderad å testade med min tablet z2 och tydligen funkar appen som remote åt den spelande källan . nån fler som märkt samma eller?
     
  2. Brask

    Brask Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Det har fungerat lite av och till, Har inte testat så mycket efter uppdateringen men kunde byta låt på en spelande iphone innan iallafall. Störande funktion för övrigt. Råkade logga in på mitt spotify hos en kompis på Malta och sen började han byta låtar åt mig i sverige till saker han tyckte jag borde lyssna på :)
     
  3. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Japp, spotify lanserade det för några dagar sedan. Kan byta låt på datorn med mobilen, funkar med allt som har spotify connect.
     
  4. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Väldigt irriterande eftersom jag inte har någon som helst användning för det. Går inte att stänga av och är antagligen anledningen till att Spotify alltid ligger igång och kör i bakgrunden, tar iofs bara runt 10mb ram men stör ändå. Om inte annat för att många bäckar små och till slut har man tillräckligt många appar installerade som tycker de är viktigast av alla och sen har man hamnat i process trashing hell vilket inte är så bra för prestanda och batteritid.
     
  5. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Jo det går enkelt att stänga av! När sporify spelar i telefonen, klicka på den lilla högtalarikonen nere till höger och välj spela på denna enheten.
     
  6. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Va? Det stänger väl varken av Spotifys bakgrunds services, wifi pollningen eller att det dyker upp en notifiering så fort någon dator på nätverket spelar musik via Spotify?
     
  7. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Notifieringen stängs av om man gör så, men få spotify att sluta gå i bakgrunden vet jag ej om det går få det till att göra.
     
  8. EdgeX

    EdgeX Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker också att det skapligt irriterande att den startar spotify på telefonen när jag inte vill... Jag har letat efter en möjlighet att stänga av detta, men inte heller hittat hur man gör? Har provat googla lite, men jag vet inte riktigt vad den featuren kallas för något?
     
  9. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Det verkar inte gå.

    Det är väldigt synd att Android är designat för att låta utvecklare göra lite som de vill, det förutsätts att de gör rätt och gör det som är bäst för deras användare. Tyvärr är det ju ganska långt från verkligheten. Googles lösning att skriva i dokumentation att man inte bör göra fel för då avinstallerar användarna ens app stämmer ju uppenbarligen inte, de flesta skiter tydligen i om deras mobiler går långsammare.