Batteri & kamera jämfört med S3?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av anderssonx, 24 nov 2014.

  1. anderssonx

    anderssonx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag skall köpa en ny mobil och är lite kluven. Gillade min gamla S3 tills skärmen gick i tusen bitar.
    Hade gärna tagit någon annan android med ett ui som flyter bättre än samsungs men har ett så bra erbjudande
    på just s5 så börjar tvivla på om jag kan tacka nej till det.

    Ni som haft s3:an hur tycker ni batteriet och kameran står sig i jämförelse?
     
  2. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Jag hade S3an med och däremellan HTC one och nu S5. S5an slår båda dom, inga tvivel där inte. Batteriet räcker längre än någon smartphone jag haft. Kameran är bra, men jag kommer ärligt inte ihåg hur den var på S3an. Har svårt att tänka mig att den är sämre iaf. Det börjar komma bra priser på S5an nu och den är en av de vassare mobilerna som finns... än. Så jag hade slagit till. Vad gäller ui... installera Nova istället för att använda touchwiz.
     
  3. anderssonx

    anderssonx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det blir nog så. Kommer betala 2400 kr för telefonen. Binder mig visserligen på 24 mån abonnemang men ett bra sådant och telefonen är obunden så kan inte klaga på det!
     
  4. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Jag gick direkt från S3 till S5 och ångrar det inte även om det kanske inte var nödvändigt då S3 var väldigt bra med rätt ROM. Kopierade direkt över Nova så Touchwiz använde jag aldrig.
    Kameran tycker jag är grym och batteritiden är ungefär som med 3000 mAh-batteri på S3 dvs väldigt bra.
     
  5. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Tycker kameran bara på s5 är något segare och med färre funktioner annars är den bättre på alla sätt.