Sandlådan 11.0/Kladdkaka – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Facemeat, 30 aug 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Så det blev så alltså (Taylor Swift). Tråkigt. Speciellt när allt tyder på att det är skivbolagen som ligger bakom det.

    Smaken är som baken, men det är alltid dåligt när utbudet blir mindre. Även om det finns musik som jag inte lyssnar på så får det gärna finnas tillgängligt för andra som kanske vill lyssna.

    Oerhört fjantigt att "hurra" över att artister försvinner från Spotify eftersom det i längden kommer minska tjänsten popularitet (minskad popularitet = sämre tjänst).

    Jag har flera gånger övervägt att använda Spotify mer seriöst (har sedan reklamen tillkom i princip slutat använda tjänsten) och skaffa premium-konto men det här får mig att helt tänka om. Tyvärr.
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 363
    Mottagna gillanden:
    17 840
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Kommer du byta ut stock CM eller räcker det för dig?
     
  3. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 143
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Att Taylor hoppade av var ju stor nyhet för någon vecka sedan, knappt en nyhet?

    Jag var inte helt seriös i mina hurrarop, men enligt min personliga smak så tar jag hellre 1 Rammstein i skogen än 100 Swift i handen, eller liknande misshandlat talesätt. Men naturligtvis finns det någon som lyssnar på Swift som blir ledsen, men då kan de lyssna på henne på Youtube där hon får ännu mindre pengar per lyssning, vilket ju känns som en rätt bra deal. Jag är rätt säker på att hon kommer tillbaks så snart försäljningen av CDn klingat av. CD - inkomst releaseveckan, Streaming - inkomst på sikt...

    Jag har betalat för premium sen 2008 någon gång, det var Kevin Borgs reklam som fick mig att betala, en oerhört effektiv kampanj för att få folk att betala för premium.
     
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Det här tänkte jag redan på när jag första gången registrerade mitt fingeravtryck på iPhone 5s. Fast som med det mesta är jag ganska lugn. Jag är säker på att de uttalat sig om att de inte spara något osv. Jag utgår dock alltid från det värsta för slippa bli besviken och har därför i åtanke att när jag använder detta så kan mitt fingeravtryck vara sparat. Samma med Samsungs fingerprint scanner. Ingen går säker. Ändå kommer jag använda det.
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag har hört att Swift twittrade om att Spotify inte var lönsamt och ville bli bortplockad. Mer har jag inte läst sen dess. Jag trodde efter Spotifys svar att hon skulle gå på sitt skivbolag...

    Inte helt oväntat: http://www.theverge.com/2014/11/25/7282495/taylor-swift-leaving-spotify-great-news-for-youtube

    Du får givetvis gilla/ogilla vilken musik du vill och jag acceptera om du bara skämtade. Faktum kvarstår dock att Spotify förlorar på det liksom dess användare.

    Antar att det är många som inte använder AdBlock (i varje fall inte en majoritet) eftersom hon inte skulle tjäna så mycket på YouTube annars. Bara views.

    Aldrig sett Kevin Borgs reklam (vem är det ens?). Jag har iofs undvikt reklam på herrans massa år... Själv använder jag både YouTube och Grooveshark. Bara haft kvar mitt konto på Spotify pga. mina spellistor och utbudet. Nu begränsades mitt utbud eftersom jag faktiskt lyssnar på Taylor Swift.
     
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    @Cupcakes@Cupcakes @Rebecka@Rebecka Spotify utmanare som streamar i høgre kvalite. Ær det bara Wimp eller?
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Apple kommer med Beats Music också.

    Edit: På andraplats i topplistan på WiMP kommer Thinking Out Loud. :D *lyssnar just nu* <3
     
  8. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 143
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Kevin Borg är en, hmm, svensk "artist", förmodligen från någon av Idol-säsongerna.
    Han skrek fram reklam för sin skiva på Spotify - "HEJ! DET ÄR JAG SOM ÄR KEVIN BORG! KÖP MIN NYA SKIVA!!!"
    Han är hela anledningen till att jag gick premium.

    Trisst att du tappade musik, jag fick 6 st nya album att lyssna på idag iochmed att Rammstein dök upp på Spotify.
     
  9. Droid55

    Droid55 Guest

    Enda reklamen jag kommer ihåg var någon med kondom... Någon stönande reklam. Lol!

    Kul med Rammstein. Självklart är det inte Spotify själva som vill ta bort någon. Trist syn artisterna har bara. Å andra sidan verkar skivbolagen ha något med problemet att göra. Inte första gången jag hör att skivbolag sabbar för sina artister.
     
  10. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Bättre med EPA ;)
     
  11. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Spotify har väldigt länge haft extremt mycket olagligt nedladdad musik. Så det kan mycket väl vara sådan musik som folk lyssnat på och som skivbolagen sedan märkt. Och nej, jag säger inte att det sker med Taylor Swift utan självklart mindre kända.
     
  12. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Nej tyvärr inte ännu men jag jobbar på det :P
     
  13. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Har hört att man kan avskaffa sig hobbys när man får barn. Och socialt umgänge. Och sömn. Men ändå så ligger det i planerna [emoji4]
     
  14. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Och sitta i en sliten 740 och guppa i 30?! Nä tack ;) Har du EPA?

    ___


    Dagens goda gärning! :P

    Stalkade någon Renualt Clio som jag har sett flera gånger i trakterna som kör på DRL. Följde efter den i ett par km. Först så blinkade med helljuset typ 20 ggr, inget som gick hem. Stängde av halvljuset och satte på i säkert en kilometer, inget som gick hem heller... Undrear om han använde sina speglar någon gång..? Stalkade iaf tills den stannade vid sin destination och så åt han att jag sett han utan ljus bla bla bla, och han ba, ah okej, jag får titta på det.

    Hoppas jag slipper reagera på att han kör på DRl igen :teeth:

    Mötte även en Hyundai ix35/Santa Fe körandes på DRL i den täta dimman idag...
     
  15. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Missbruka inte bara helljus blinkades alltför mycket så att du hamnar bakom någon irriterad som stampar på bromsen.
    Det räknas ju lite som en ljustuta som du håller på, och det bländar rätt så mycket i fel läge och speciellt när alla speglar är rätt inställda så får du ljus från tre punkter rakt in i ögonen.
     
    Last edited: 26 nov 2014
  16. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Och då kan man få en moppejävel i arslet. Har fått det en gång. En idiot som körde för nära och hängde inte med på en inbromsning. Rakt in i baken på bilen i 20-30km/h. Han föräldrar som vi mötte upp senare var dock förstående och förstod att felet helt låg på hans sida.

    Dessutom skjutsade idioten någon på moppen när det hände och han där bak satt utan hjälm. Ett under att han inte rök med.
     
  17. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Jo, kan ju vara smart... Är dock väldigt sällan jag kommer ikapp någon bil (maken till seg maskin alltså, ligger 20,25 i de flesta uppförsbackar...), och kommer jag ikapp någon så ligger jag långt bakom.
     
  18. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Haha jadu, det är biologin som tar över och pekar med hela handen :)
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    (Och sambon) ;)
     
  20. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Haha [emoji2]
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.