Problem: Trasig chromecast

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Baxtex, 27 nov 2014.

  1. Baxtex

    Baxtex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har haft min CC i snart ett år och har för det mesta fungerat smärtfritt men min tv pajade för en månad sedan och använder nu en 3 år gammal phillips tv istället. Dock så är det svårt att få min CC att fungera i den "nya" tvn. När man startar tvn så startar ju CC:n men man hinner bara se bakgrunden i ca 1 sekund sedan startar den om och detta gör den i all evighet tills man stängt av allt och flyttat den till ett annat hdmi uttag. tvn är knappt använd så uttagen är inte direkt "slitna" och det är inte min CCs heller vad jag kan se. Det känns som en glappande vga kabel, men signalen är ju digital så antinen funkar det eller inte.

    Fattar ingenting.
     
  2. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT

    Tar du ström från TV:s USB-uttag? Testa i så fall att ta ström från vägguttaget via adaptern i stället. Tror jag läst någonstans att somliga USB-uttag i tv-apparater inte ger tillräckligt med ström, och det skulle kanske kunna ge sådana symptom som du har...?

    Om inte det hjälper kan du testa med en annan usb-kabel. Kolla också om det finns någon nyare firmware till din tv att ladda hem. Det kanske är nåt lurt med tv:ns hantering av hdmi-uttagen?