Uppdatering om mitt ärende:
Det har tagit sin lilla tid. Verkstaden som
Tre använder (Telecare Service) har ett statusverktyg som möjliggör att man kan följa ärendet. I mitt fall innebar det att min telefon genomgick ett "utvidgat test" i åtta dagar, sedan fått displayen utbytt och mjukvaran uppdaterad, för att nu legat i transport från verkstad i tre dagar. Om andra som råkar ut för samma sak har
Tre som operatör så skulle jag rekommendera er att gå direkt till Sony med liknande reparationsärenden, då verkstaden
Tre använder inte riktigt verkar veta vad dom sysslar med om de behöver göra ett "utvidgat test" i åtta dagar för att ta reda på hur man byter en skärm.
Sista meningen var lite väl skarp och sarkastiskt, de hade förhoppningsvis god anledning att utföra testet, men jag hade haft större förståelse om det hade stått "inväntar reservdelar från huvudleverantör" eller något liknande.
Sammanfattningsvis måste jag säga att jag verkligen hoppas att någon på Sonys designavdelning läser den här tråden, eftersom det verkar varit ett riktigt dumt val att ha den typen/tjockleken av glas de valt som display och bakstycke.
OT uppdatering: Verkstaden lyckades förstöra WiFi antennen på telefonen under reparationen, något de själva inte kontrollerar, så det blev en tråkig för tidig julklapp till mig när jag kom hem med den igår. Det blir en till vända förbi en tre butik för att lämna in den på ytterligare reparation. Väldigt surt.
Click to expand...