Geak Watch II Pro - Klockan med 18dagars batteritid

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av hogart, 20 nov 2014.

  1. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Någon mer än jag som beställt denna?

    GEAK Watch II uses a transreflective screen which keeps its timeface always visible - no need to wake it from sleep to check the time. Instead, the Watch automatically switches from a lit LCD to a power saving E-ink display when you're not using it. Your GEAK Watch will never go dark on you.

    http://www.pozible.com/project/187576
     
  2. drewi

    drewi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Nackdelen är ju att den inte kommer kunna ta del att android wear-appar eftersom den kör vanliga (icke wear) android
     
  3. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag är osäker på hur stor roll det spelar när telefonen i sig har så pass bra specs i övrigt. Tex påminnelser är något jag verkligen vill kunna få på klockan och jag använder primärt google keep / tasks. Huruvida detta kommer fungera är väl det jag är mest osäker på.

    Batteritiden och designen är i mina ögon otroligt tilltalande. Att blanda vanlig skärm med endera e-ink eller traditionell mekanisk klocka är något jag väntat på.l
     
  4. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Jag tror att det är lätt att lova saker på papper. Om verkliga tester av den säger att den håller vad den lovar så är det dags att tro på trolleri! Även Sony Smartwatch 3 har transreflexiv skärm, men jag når enbart två dagar på den med snålt användande. Med tanke på vad den innehåller mot denna så låter det för bra för att vara sant. Jag tror inte på att utvecklingen kommit ända dit redan. Men det är ju kul att hålla ett öga på nya gadgets!
     
  5. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Låter rätt coolt, och batteritiden låter fantastisk. Designen är snygg, men tycker fortfarande att det är lite för lite skärmyta i förhållande till klockans storlek. Skulle hellre se typ en Moto 360 med lite extra metalldel upptil och nertill för att få in det som idag göms under "punkteringen". Men kombinationen av E-ink och display låter lovande.

    Se'n kan man väl tycka att det är lite fånigt att kalla upplösningen för "ledande" när den bara är 320x320 - samma som LG G Watch R (och i stort sett samma som Moto 360s 320x290, som bara droppar 30px nere vid punktering) och klart lägre än Samsung Gear S 320x480 med 300ppi. Se'n påstår de att pixeltätheten blir 254ppi, samtidigt som att den har en 1,36 tum stor skärm (större än LGs 1,3 tum) - hur räknade de där? Jag får det till 235ppi, vilket är lägre än LGs 246. Bra att de försöker få det att låta bättre än det faktiskt är (ja, jag kan känna mig skeptisk till ett företag/produkt när de hittar på egna uppgifter).

    Så ja, en snygg klocka, absolut, men ser hellre en uppföljare till Moto 360 med förbättrad prestanda och full 360-skärm.
     
    Last edited: 26 nov 2014
    bernard gillar detta.
  6. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Det känns som att det är marknadsföringsbabbel som inte uppdaterats på ett tag. Det må bara vara några pixlar som skiljer mot Moto 360 men de vill kanske få det att se bättre ut än vad det egentligen är. De skriver även"the first true round panel smart watch." vilket heller inte stämmer särskilt bra nu när G Watch R är släppt.
     
    bernard gillar detta.
  7. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Med rykten kring Motorola 360 v2 för Q1 så har jag avbokat denna. Vågar inte chansa på kompabiliteten med googles appar då tex påminnelser från keep kan vara en dealbreaker för mig.
     
    bernard gillar detta.
  8. TranQ

    TranQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    MIUI 8
    Verkar som de ändrat nu, för nu står det 3-4 dagar med "moderate use" ;)
    I övrigt... RIIIIIIIIIKTIGT stilig klocka!
     
  9. drewi

    drewi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Det har det stått hela tiden, vet inte vart 18 dagar kom från
     
  10. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    När den går ner i sparläget och har "e-ink" skärmen på så klarar pro versionen 18, den vanliga 15. Står också på sidan. Dom har två olika angivelser. En med lcd skärmen, en med e-ink skärmen.