Huawei Ascend Y330 - Uppdatering och root?

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av MattiasN, 29 nov 2014.

  1. MattiasN

    MattiasN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har nyss beställt en Huawei Ascend Y330 budgetmobil och undrar om någon av er har testat att uppdatera mobilen till en nyare Android-version än Jellybean? Jag antar att det krävs root för att uppdatera? Och frågan är även om/hur Y330-hårdvaran klarar att köra ett nyare Android-OS än Jellybean, dvs om gränssnittet blir segare efter uppdatering?

    /Mattias
     
  2. chyoli

    chyoli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag gjorde som dig och beställde en Huawei Ascend Y330 i fredags. Är inte direkt jättekunnig när det gäller root etc, men har i alla fall lyckats roota ett par telefoner och en platta :). När jag började googla på root och Y330 insåg jag dock ganska snart att det troligtvis kommer att bli svårt pga att CPU:n är MediaTek. Samtidigt såg jag att Elgiganten sålde Huawei Ascend Y530 för 499 kr och den har en Qualcomm CPU (och den ska gå bra att roota mha t ex Towel Root). Så då beställde jag en Y530 istället och lämnar tillbaka Y330 när den kommer. Du får väl fundera på hur du ska göra. Vill du köpa en Y530 så säljer Elgiganten dessa online även idag måndag (1/12) för 499 kr.
     
    bernard och MattiasN gillar detta.
  3. MattiasN

    MattiasN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för svaret och tipset, chyoli! Jag tror dock att jag behåller Y330 eftersom den bara ska agera extramobil vilket gör att jag prioriterar ett lågt pris. Så om du eller nån annan här ser info om rootning av Y330 så uppskattar jag om ni hojtar till.
     
    chyoli gillar detta.