PW306 AWATCH Smart Watch

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Prylson, 19 okt 2014.

  1. Prylson

    Prylson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Här tänkte jag att vi kunde diskutera allt som har med smartklockan PW306 Awatch att göra.

    För er som inte vet vad det är för en klocka så finns lite info här: http://www.awatch.it

    Det är säkert inte så många som har den ännu, men jag har i alla fall fått hem min nu.

    Anledningen till att jag köpte klockan var att jag ville använda programmet "Sports Tracker" när jag är ute och springer. Tänkte att det kunde vara smidigt att kolla distansen och tid, mm, när man har klockan runt handleden istället för att kolla på mobilen som man har på överarmen. Var lite osäker på ifall programmet skulle fungera på smartkockan, men det funkade faktiskt kanon.

    Smartklockan har både GPS, Bluetooth, WIFI och plats för SIM-kort (3G).

    Batteritiden är väl ungefär som en mobiltelefon. Använder man den mycket så behöver man ladda den varje natt. Måste säga att jag är hyfsat nöjd med batteriet ändå.

    Tanken var som sagt att jag bara skulle använda den till att springa med, men har kommit på att det finns så mycket annat roligt man kan använda den till också.

    Är det fler som har denna smartklocka eller som är intresserad av att skaffa en, så får ni gärna skriva i denna tråden.

    Alla tips och tricks är välkomna. :cool:
     
  2. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Funkar den med runkeeper utan att ha telefonen med sig?
     
  3. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  4. Prylson

    Prylson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har testat klockan med Sports Tracker och Endomondo, och båda funkar utmärkt (Enda nackdelen kan vara att det är små siffror om man nu vill kolla tiden och distansen, mm). Men för min del är det inga problem. Klockan pratar ju också precis som mobilen gör, beroende på vilken inställning man nu har. Testade även nu att ladda ner RunKeeper, och den appen ser faktiskt mycket bra ut. Distansen och tiden och medeltempo syns med stora siffror. Där är det inga problem alls att se.

    Du behöver INTE ha mobilen med dig, i med klockan är en "mobil" och har inbyggd GPS.

    Det har hänt mig någon gång när jag har tagit på mig klockan och gått ut och startat igång GPS:en att det tagit tid för den att hitta rätt position.
    Ett tips kan vara att innan du ska ut tex och springa och använda GPS:en, att du lägger fram klockan på något bra ställe några minuter med RunKeeper igång tills klockan hittat sin position.

    Kan tillägga att jag aldrig har tappat GPS-signalen medans jag har varit ute och sprungit, så den verkar vara stabil.
     
    braxen11 gillar detta.
  5. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Då borde det funka att använda den till det även utan simkort i om man tar upp kartorna via wifi innan man ger sig ut, som tillexempel sony smartwatch 3 gör numera,så man slipper byta simkort från telefonen till klockan om man inte vill det. Det verkar i så fall vara ett mycket prisvärt alternativ mot sonny smartwatch 3 som kostar ca 2500 o denna strax över 1000:-!