Missnöjd

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av Nowly, 18 dec 2014.

  1. Nowly

    Nowly Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Platta:
    iPad 9.7" (6th gen)
    Någon mer än jag som är grymt missnöjd med telefonen? Har försökt gilla den och visst har den en del saker som är bra men jag är inte nöjd med telefonen som helhet.

    Jag är grymt missnöjd med kameran, även fast man kan gå in i det manuella läget och ändra inställningar själv så tycker jag bilderna blir väldigt gryniga och att autofokusen är dålig även om jag ändrar den i inställningar.

    Kanske hade jag för höga förväntningar. Kameran presterar som sagt väldigt när ljuset är bra, men så fort de är dålig belysning utan blixt så blir det grynigt även om jag har låg iso. Är också lite trött på bildkvalitén i autoläget.. Ibland hinner man inte gå in i menyerna och ändra utan man vill kunna trycka på kameraknappen och få bra kvalité på bilderna ändå.

    Sen vet jag inte om jag fått något måndagsexemplar men jag tappar täckningen till och från, det har börjat hända oftare nu.

    Jag har haft telefonen sen release och jag vet inte om det är jag som är bra på att döda batterier fort men tycker det har börjat bli dåligt i och med att jag behöver ladda den varje dag. Och då har jag stängt av alla appar i bakgrunden osv och har batterisparläget på. Min dagliga användning är lyssna på musik, slösurfa och smsa. I början höll batteriet med samma användning i 3-4 dagar minst :(
     
  2. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag håller med. Skulle inte vilja påstå att jag är missnöjd.
    Allt med telefonen är egentligen riktigt bra - förutom, ja, just kameran.
    Jag håller med dig i allt du säger. Korten blir otroligt gryniga. Jag har tom skickat in min på service pga det, men det var inget fel.
    Jag är jättebesviken på kameran som sagt. Sällan jag får till en riktigt bra bild som aldrig var några problem med mina gamla Note 2.
    Ångrar mig att jag inte köpte en Note 4 istället.

    Jag kan också tappa täckning ibland. Får dock tillbaka den hyffsat fort igen. Några ggr har jag behövt starta om.


    Men som sagt, kameran. Besvikelse.
     
  3. Nowly

    Nowly Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Platta:
    iPad 9.7" (6th gen)
  4. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Blir det bättre då? Är sugen på Z3C
     
  5. tobbe12359

    tobbe12359 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2014
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 pro
    Platta:
    Apple Ipad 5th generation
    Angående teckning..är de ett vanligt fel på z3? Om inte så borde ni ju lämna in den på garantin. Eller ja även om de e vanligt.

    Låter inte helt rätt..:/
     
  6. Fi5hy

    Fi5hy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Jag måste säga att jag är väldigt nöjd! Gått från en Note 2.

    Dock tar jag inte så mycket bilder, men visst, kanske kan tycka dem är gryniga? Inte note(erat) det så mycket. Inga problem med batteritiden eller att den tappar täckning titt som tätt. Det enda jag stör mig på är att den är så jävla hal när man lägger ifrån sig den ;)
     
  7. tobbe12359

    tobbe12359 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2014
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 pro
    Platta:
    Apple Ipad 5th generation
    Du får nog investera i ett skal [emoji6]

    Var de ett stort "lyft" från note 2? [emoji4]
     
  8. garinge

    garinge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5 II
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 46mm LTE
    Jag är faktiskt riktigt nöjd med min Z3, bytte upp mig från en Z (tjejen hade under tiden en Z1 och Z2 nu) gillade att den var större, skönt med större skärm, tycker den har bättre ljud, ljus i skärm, samt fungerar både snabbare och bättre, kameran fungerar bättre med, och har inte haft några direkta problem med något, enda jag för tillfället stör mig på, är att jag tappade den i asfalten när jag skulle plocka ut grabben ur bilen så den landade på ett hörn och mosade in det lite, så det sticker upp en liten "vass" kant i vänster nedre hörn, som stör mig, samt att den är sjukt hal, glider alltid av byxbenet eller vad för underlägg man lägger den på haha, annars är jag toknöjd med telefonen, med en 10månaders bäbis så får dom utstå mycket stryk, dreggel och tuggande på (jag är inte överdrivet rädd om mina telefoner, finns alltid nya att köpa)

    Verkar dock som vissa fått måndagsex osv, men inte jag :)

    Var hos en mobilbutik som fixar Z telefoner i sthlm och dom ville ha 800 för att byta hörnet, då hela ramen runt måste bytas, så får se om det hinner ske innan något annat händer med den :P
     
  9. Fi5hy

    Fi5hy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OnePlus 6t
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Jag får väl anse att det var ett stort lyft faktiskt, ja! :) Men å andra sidan, Noten var ju rätt "sönderromad". Men det jag gillar mest är att jag faktiskt klarar mig gott och väl på batteriet under en dag :) Sen att den är något mindre gör mig faktiskt ingenting, snarare positivt.

    Gällande skal har jag tyvärr inte hittat något jag gillar, men funderar på att plocka hem från dbrand och sätta på fanskapet istället :)
     
  10. Nowly

    Nowly Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Platta:
    iPad 9.7" (6th gen)
    Jag är fortfarande inte nöjd med kameran, tyvärr. Har provat flera inställningar/kameralägen/kameraappar men fortfarande blir bilderna så gryniga även om jag fotar i bra belysning inomhus.. i dagsljus blir bilderna kanon! Känns skumt ändå att min gamla iPhone 5 som är flera år äldre och har sämre kamera på "pappret" presterar bättre inomhus i belysning och ger mindre brus än min Z3:a.

    Har även märkt att det här med täckningen också har börjat hända med wi-fi, tappar täckning till och från och får jättesvag signal fastän sambon sitter bredvid och det funkar prima på hans telefon. Ingen annan som fått det problemet?
     
  11. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Cruella, jag håller med dig ang kameran till hundra procent.
    Jag tog lite bilder igår, inomhus i inte jättebra belysning. Jämförde med min gamla Note 2.
    Min gamla Note 2 tog betydligt mycket bättre bilder med kameraläget "svagt ljus" aktiverat.

    Ska se om jag kan lägga upp bilderna senare under dagen.
     
  12. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Sony Z3 auto https://www.dropbox.com/s/05yo0dpnpsjouk1/2014-12-28 16.59.26.jpg?dl=0

    Sony Z3 manuell, inget scenläge, kommer inte ihåg ison men har för mig 100
    https://www.dropbox.com/s/72ze8n3qtpsh7gc/2014-12-28 17.00.37.jpg?dl=0

    Samsung Note 2 https://www.dropbox.com/s/ia5axveajuvz897/20141228_165816_LLS.jpg?dl=0

    Noten stämmer mest med hur ljuset var i rummet.
    Jag provade inte nattläge/poträtt/hand skymning då jag aldrig får till någon bra bild med dessa lägen då jag är ganska skakig på händerna. Jag upplever att slutartiden är väldigt lång under just dessa lägen. Noten har samma slutartid i alla lägen..

    Köper nog en Samsung S6 när den släpps i vår (?) :)