Någon som haft liknande problem?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av spirry, 13 okt 2011.

  1. spirry

    spirry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej alla!

    Efter att jag spräckte skärmen på min Liquid och insåg att reparationskostnaden skulle vara densamma som vad mobilen kostade så åkte den in i lådan och blev bortglömd. Köpte mig en Desire och gick vidare med livet.

    Igår så hittade jag en skärm på Ebay för 20$ och tänkte, "Äh vafan, kan vara ett kul projekt att ge sig på att byta" och beställde en, plockade fram min gamla Liquid ur lådan och stoppade i laddaren.

    Nu till problemet;
    Mobilen startar inte. Den ger ingen laddningsindikation (LED), skärmen blinkar bara vitt ungefär var 10:e sekund. Går inte att starta med någon som helst knappkombination. Datorn känner inte igen den. Jag förstår att batteriet kan vara dött, den har trots allt legat i över ett år utan laddning eller kärlek. Men borde inte mobilen starta med laddaren i trots det?

    Ska låta den ligga på laddning ett par dagar och se vad som händer. Ville bara veta om någon vet något som inte jag vet och kan dela med sig.
     
  2. Tisu

    Tisu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ladda några dagar på ett ställen där den "får" bli för varm om det är något sådant problem.
     
    spirry gillar detta.
  3. spirry

    spirry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för tipset!

    Med risk för att låta dum, men hur menar du med "där den får bli för varm"? Jag kan lägga den på elementet om det är det du menar?
     
  4. Tisu

    Tisu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ah, nej jag menade om den blir överhettad så du inte lagt den på något lättantändligt, tvärt om. Luddiga jag :)

    Lägg den alltså helst på något som inte kan fatta eld... nu skrämmer jag dig i onödan tror jag ;)
     
  5. spirry

    spirry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ah du menar så.

    Well, är inte särskilt orolig att den ska bli överhettad. Batteriet är kallt fortfarande efter 24 timmars laddning.. Underdelen av telefonen är varm däremot, men det är standard.
     
  6. Tisu

    Tisu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Är underdelen varm? Trots att telefonen inte är påslagen...? Har jag inte märkt på min, den är kall under laddning (tror jag iaf). Men ladda på under någrta dygn och se vad som händer....
     
  7. spirry

    spirry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja, baksidan av underdelen är varm och ja, mobilen är avstängd. Jag kan ju inte ens få liv i den :P. Jag vill minnas att underdelen blev varm under laddning även när den var avstängd när jag använde min. Men jag har ju den gamla Acer Liquid, ingen E.
     
  8. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Nu var det visserligen ett tag sedan jag hade min liquid, men undre delen blev endast varm för mig när jag surfade mycket eller hade gps på längre stunder (dvs. antennerna jobbade), aldrig när den laddade, dock så brukade batteriet bli varm istället då.
     
  9. spirry

    spirry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så uppdatering.

    Efter att ha laddat 24 timmar utan något som helst resultat, eller livstecken så tröttnade jag.

    Jag hade för mig att mobilen sedan tidigare var flashad med någon annan ROM. Så jag kopplade in mobilen till datorn, startade upp den med vol-up, kamera och power. Den vibrerade 3 gånger och Acer download tools kände igen den. Efter ett gäng misslyckade flashningar så lyckades jag tillslut få in senaste officiella ROMen och nu så ser jag både laddning-indikationsleden och laddningsskärmen, dessutom så har batteriet fått sig lite värme nu. Så förhoppningsvis så startar den upp imorgon!

    För den intresserade startar nu mobilen som den ska. Fungerar som en klocka! Trevligt. Bara hoppas skärmbytet går bra också :))
     
    Last edited: 14 okt 2011
  10. Lokso

    Lokso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade en kompis som hade liknande problem, kan se ifall han löste de
     
  11. klaus123

    klaus123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    glapp/skit vid laddaren? Försök att pressa upp laddaren hårt och håll kvar och se om det bli någon skillnad.
     
  12. widdeSGS

    widdeSGS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Låter verkligen som glapp, provat öppna den och se om anslutningarna kanske glappar eller så?
     
  13. baetis

    baetis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Varit med om samma. Var glapp.
     
  14. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Med risk för att skada min X10Mini..
    Jag hade ochså glapp i laddaren, provade att trycka ihop den så mycket som det gick med tång men det fungerade inte.
    Till slut tog jag väldigt försiktigt och sprejade med lite 5-56 (smörjmedel, tunn olja) och då tog den laddning igen.
    Var försiktig om du provar..
     
  15. lucygp

    lucygp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    provade att trycka ihop den så mycket som det gick med tång men det fungerade inte.






    _______________________________
    cheap fifa 15 coins