TivoToGo (ComHem)

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Spooky, 15 dec 2014.

  1. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Hej.

    Skaffade en Tivo-box ifrån ComHem, mest för att testa appen TivoToGo.

    Till en början fungerar allt perfekt och jag kan strömma alla kanaler vi abonnerar på, även via mobilnätet.

    Sedan någon vecka fungerar det inte längre att strömma till Android, men på vår iPad fungerar det utmärkt. Oavsett vad jag försöker strömma så får jag bara upp följande felmeddelande:

    [​IMG]

    Någon som känner igen detta?

    Jag har gjort en felanmälan till ComHem, men det tar tid att få det åtgärdat.

    (Har letat efter en liknande tråd men hittade inget)
     
    Last edited: 15 dec 2014
    bernard gillar detta.
  2. David Nilsson

    David Nilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    exakt samma för mig på nexus 5 med android 5.0, nexus 7 2013 med android 5.0.1, men har provat diverse andra enheter i felsökningssyfte, galaxy nexus och lite samsung och sonytelefoner. där funkar det. först ville dom inte ens ta imot ärendet, "det fungerar här för mig" var det jag fick höra, efter mycket om och men har dom hållt på och fläpprat runt och jag hoppas dom fixar till det här snart.
     
  3. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Alla mina enheter är rootade, så jag har inte kunnat testa på någon orotdad enhet.

    Har du någon enhet som saknar root och som du kan testa på?
     
  4. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Ladda ner Xposed framework och modulen Rootcloak så kan du "gömma" root för enskilda appar.
     
  5. David Nilsson

    David Nilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    xposed på android 5? är det klart? annars blir det inte något bra.
    annars är det juh plättlätt att roota av telefonen. provar det. eller vänta nu, galaxy nexus jag provade på är rootad, dock inte android 5 på den... så, jag testar och återkommer med resultat.
     
  6. David Nilsson

    David Nilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    provade utan root på android5, samma lika, "problem att streama kanal"
     
    Biopower gillar detta.
  7. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Tack, då blir det till att ligga på ComHem.

    Har för övrigt testat RootCloak utan framgång

    Ingen som har den föregående versionen av appen som man kan få testa med?
     
  8. David Nilsson

    David Nilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    jag är åxå ny på tivo, men tydligen skulle förra versionen inte fungera alls på android 5, av nyheter på nätet verkar det som comhem missade den lanseringen helt och blev tagna på sängen när appen inte funkade.
     
  9. Bathyon

    Bathyon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    3
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Pie Beta 3
    Telefon 2:
    Galaxy S8
    Hej!
    Jag har en Nexus Player som har android 5. Jag tolkar det som att appen inte kommer fungera där ännu då. Jag var lite sugen på att testa om Tivo togo-appen skulle funka att sideloada på Nexus Player och styra med fjärren. Det vore i så fall en rätt smidig lösning för att få live TV in i mediaspelaren.

    Någon som har testat TivoToGo-appen med fjärr på någon android-box eller liknande?
     
  10. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Jodå, det fungerar fint. Kan till och med styra boxen utifrån då jag har satt upp en VPN-tunnel i routern. Rätt kul när sambon ringer och "inte vet hur man ska göra". Bar att ansluta via VPN, starta TivoToGo och ställa in det hon vill se.

    Pratade med ComHem tidigare idag angående problem med att kunna strömma till Android och de lovade återkomma... Ingen har ringt.
     
  11. Bathyon

    Bathyon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    3
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Pie Beta 3
    Telefon 2:
    Galaxy S8
    Det låter ju fantastiskt att det går. Vilken android tv-box kör du TivoToGo-appen på och vilken ir-fjärr har du? Den till android-boxen eller någon universalvariant?
     
  12. David Nilsson

    David Nilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    funkar inte med 5.0.1 på nexus 5 heller. och ingen återkommer...
     
  13. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Jag körde TivoToGo på min OnePlus One.

    Efter tre veckor lämnade jag dock tillbaks boxen. Det var alldeles för krångligt för övriga familjen och när både MagineTV och SVT play fick stöd för Chromecast så var det ett enkelt beslut.

    Dessutom fick jag aldrig igång funktionen att kunna strömma live tv till någon av mina Androidenheter.
     
  14. Bathyon

    Bathyon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    3
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Pie Beta 3
    Telefon 2:
    Galaxy S8
    Du använda du alltså aldrig fjärrkontroll till din tivotogo-app om jag förstår saken rätt utan du använde appen som fjärrkontroll. Det jag var nyfiken på var ifall någon haft t.ex en android-platta eller box kopplad till tvn via hdmi och sedan styrt den via en vanlig fjärrkontroll (ir eller bluetooth t.ex). Vissa appar svarar ju bra på fjärrkontrollskommandon, men andra inte alls. Det jag önskade veta var ifall TvioToGo-appen kunde navigeras med en fjärrkontroll :) på samma sätt som t.ex xbmc eller plex. ComHem kan inte svara på det, men det förstår jag verkligen. Troligen inte ett så vanligt scenario.

    Det är ett lite rörigt koncept :)
     
  15. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Jag är osäker på om jag har förstått Hur du menar.

    Boxen styrde jag med fjärrkontrollen eller appen i mobilen när jag var hemma, och med appen i mobilen via VPN när jag var någon annanstans.

    Mitt huvudsyfte med appen var annars att titta på live-TV, något som aldrig fungerade.

    Jag testade aldrig att lägga in appen TivoToGo i min MK808 eftersom jag inte såg något syfte med den lösningen. Jag tror dock att det skulle fungera lika bra som att styra någon annan app.
     
  16. David Nilsson

    David Nilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    nu har jag en nexus 6 åxå. helt orörd så försöker jag installera tivotogo. inte kompatibelt med min enhet. har spenderat en bra stund tidigare med min nexus 5 och comhems support. dom tycker det är min enhet som skickar skräptecken till dom. tror snarare att deras apputvecklare inte har så stor koll. det fanns inte någon nexus5 eller ens en telefon med android 5 till comhems teknikers förfogande.
     
  17. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Som sagt, Tivo är något jag direkt vill avråda ifrån.
     
  18. David Nilsson

    David Nilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    har forskat mer på det här. tivo i usa tillåter INTE rootade enheter. comhem därimot säger inte ett ord om detta, bara att det inte fungerar på jailbraikade iphones. jag gissar att detta har att göra med att man vill säkra upp avkrypteringsnycklarna... Det är mer vanligt i andra länder att "säkra" appar för tex bankärenden inte tillåter root. Och vad jag har sett så duger det inte med rootcloak, hide my root eller liknande. man måste bort med su helt för att tivo ska funka. dammade av en gammal galaxy nexus som kör 4.3 utan root. körde in tivo, funkade. rootade, funkade inte...

    kan vara lite bra om comhem upplyser om sånahär konstigheter. Sen borde väl supporten vid det här laget rimligtvis känna till detta kan man tycka, inte så att jag kan vara ensam bland alla deras kunder om att köra en rootad telefon, det är juh fasen det första man gör när man packar upp en ny enhet.
     
  19. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Jag frågade om appen fungerade på rootade enheter och var noga med att detta var avgörande för om jag skulle slå till. Säljaren kollade och det skulle fungera, vilket det alltså även gjorde vid leverans och några dagar därefter.

    I övrigt så tycker jag att rädslan för root är överdriven. Såväl Storytel, MagineTV, Dagens nyheter som Spotify har löst problemet så varför inte läsa på lite istället för att begränsa appen till att bara fungera på enheter som saknar root.

    Ja just det, tack för att du testade TivoToGo på en enhet med och utan root.
     
  20. fredamn76

    fredamn76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Xperia Z2 Tablett
    ROM:
    Stock
    Lyckades ni inte "gömma" root?