Telefonen sover inte med en bluetooth enhet parad

Diskussion i 'Galaxy S4+ - Allmänt' startad av nybom, 9 dec 2014.

  1. nybom

    nybom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    På min telefon får jag ett långt blått streck i "Vaken" fältet så fort jag har telefonen kopplad till en BT enhet. Vare det en bil eller ett headset... Jag behöver inte streama något det räcker att den är uppkopplad.
    Jag har väldigt dålig batteritid, att den skulle hålla en hel dag är uteslutet. Laddar den övernatten, på väg till jobbet , på jobbet och på väg hem från jobbet, vid 22 tiden så klagar den på att batteriet är slut... Har beställt ett nytt batteri för att se om det är batteriet det är fel på, i kombination med att den inte sover som den skall...
    Googlade en del och det verkar finnas en del problem med S4 och BT wakelock. Har även testat olika sorters headset med samma resultat. Har också fabriksåterställt utan att det hjälpte.

    Några idéer?

    Edit:
    Ser nu att den faktiskt sover med BT headsetet parat... Måste ha löst sig de senaste dagarna... Men fortfarande drar den mycket batteri, verkar vara Android System och Android OS.
     
    Last edited: 9 dec 2014
  2. ZiMMeN

    ZiMMeN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    865
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Vad mer har du kollat som drar batteri då ?
    Eftersom du kan ju köra Better Battery Stats å se
     
  3. nybom

    nybom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Ja, det är ibland BT och ibland Android system. Men jag kan inte avgöra i vilka sammanhang. Ofta är det när jag haft mitt BT headset kopplat till telefonen. Då kan den höga förbrukningen fortsätta efter att jag stängt av headsetet. Och efter att jag startat om telefonen så blir förbrukningen normal igen...