Operatören Delight mobile, nedlagd?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av inact_0025, 19 dec 2014.

  1. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Inga livstecken alls på 4,5 månad från deras kundtjänst och nu studsar mailen med felmeddelande att mailadressen inte existerar.

    Nån som vet nåt mer?
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det var ett lite märkligt bolag.
    Enligt villkoren för Delight Mobile står Vectone Mobile Limited bakom tjänsten och är registrerad på Irland. Samma sak på http://www.vectonemobile.se/allmanna-villkor.aspx. Kollar man däremot på den här sidan: http://www.vectonemobile.se/om-oss.aspx så är bolaget Mundio Mobile AB. Det bolaget blev avregistrerad för F-skatt 2014-03-06 på grund av "Bristande redovisning/betalning".
    Går man till vectonemobile.co.uk så drivs den av bolaget Mundio Mobile Limited som är registrerat i UK.

    Det är snurrigt så det är nog inte så konstigt att det inte sköts helt snyggt.
     
    inact_0025 gillar detta.
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 926
    Mottagna gillanden:
    7 922
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Skulle tro att det inte går så bra för operatörer som är så pass små. Lycamobile är väl den operatör som leder ligan för operatörer fokuserade på utlandet, skulle jag tro.

    Men med tanke på att Vectone äger Delight så borde man ju kunna höra av sig till Vectone för support.
     
  4. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Vi har provat det också, men man får bara ett autosvar med frågan vad man vill ha hjälp med. Sen händer inget mer med de frågor man redan skickat in.

    Vectone äger inte Delight, utan det är det gamla vanliga tramset med bolag hit och dit. Mundio äger båda varumärkena. Men det hjälper ju inte den bristande kundkontakten. Jag tror helt enkelt att de inte bryr sig om kunder som har frågor. Det är för dyrt med såna. Man säljer antagligen på bara, så länge det nu går (gick).
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 926
    Mottagna gillanden:
    7 922
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jaha okej, låter ganska konstigt egentligen. Men självklart, man tjänar ju mest på nya kunder i jämförelse med gamla. Det är ju dock billigare att behålla en kund än att ordna en ny.
     
  6. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Jag vet inte om det är nån som är intresserad av en uppdatering, men det har gått över ett år nu och inte ett enda svar från varken Delights eller Vectones kundtjänst under den tiden.

    Nu har dessutom inloggning på Mitt Delight (resp Mitt Vectone) lagt av. Dessutom går det inte längre att ladda på hemsidan.
     
  7. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Företaget verkar inte ha varit aktivt sen man avregistrerade sin F-skatt.

    Och läser man på Vectones Facebooksida så är det ett flertal som klagar över bristande eller obefintlig support. Bara det att Mundio har haft ett ärende hos PTS* gör att jag aldrig hade valt företaget.

    Bor du i Stockholm kan du ju knacka på hos företagets adress och se ifall någon badar i pengar eller vad som pågår.

    *källa
     
  8. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Nej vi har inte valt varken Vectone eller Delight som leverantör att mobiltelefoni, men vi är verksamma inom området och försöker ha tillgång till alla operatörer på den nordiska och baltiska marknaden.

    Varken Delight eller Vectone fungerar heller korrekt i utlandet, trots att man utlovar det. Under de år Mundio sålt dessa två kontantkort i Sverige har roaming aldrig fungerat korrekt. Vi har påtalat det och de har aldrig svarat.
     
  9. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Lite uppdatering kanske...

    Det är nu nästan exakt TRE ÅR sedan jag började försöka få svar från Delight. De vägrar fortfarande resolut att ha med kunderna att göra. Det har blivit cirka 100-talet helt fruktlösa försök under de tre år som gått.

    Informationen på deras hemsida stämmer inte och man har då heller ingen chans att få reda på vad som gäller. I bästa fall har de information som "bara" är ett par månader gammal. När det då dessutom t.ex. står:

    Detta erbjudandet gäller till den 29/02/2016. Oanvänt saldo, försvinner där efter.

    Då undrar man ju vad som gäller nu. Det kan man alltså inte få reda på.
     
    bernard gillar detta.
  10. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Någon som använder delightmobile?
     
  11. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Se mitt svar i tråden om Vectone, där du ju ställde samma fråga.
    Delight och Vectone är samma, men med lite olika prislistor. Det är den virtuella operatören Mundio som använder två olika varunamn bara.
     
    bernard och probeb gillar detta.
  12. badabing

    badabing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    5
    Nån som har färsk erfarenhet av 4g hos Delight? Det står fortfarande inget om 4g på hemsidan. Tidigare har folk sagt att det är endast 3g. I Januari svarade de att det ska fungera men det gjorde inte det för mig då.
     
  13. badabing

    badabing Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    5
  14. andersgg

    andersgg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2016
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    47
    Undvik Delight och Vectone. Testade dem förut och det visade sig att all trafik routas via England. Du får alltså en engelsk IP-adress och väldigt låg hastighet (fick runt 1-2 Mbps) som troligen inte kommer vara bättre även om de kör LTE i Sverige.

    Det gick i princip inte att ringa heller, latensen låg på flera sekunder och man kunde inte hålla en normal konversation. Plus att deras kundservice inte svarar och det går inte att avsluta deras abonnemang själv via deras hemsida. Fick ringa min bank och spärra kortet istället.
     
  15. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Vectone/Delight ska man bara rekommendera sina allra värsta ovänner.
     
    Tom Reinhold Bäcker och induktion gillar detta.
  16. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Om någon skulle vara intresserad, så har vi inte fått nåt svar på 2,5 år!!!
     
    dalton gillar detta.