Huawei Ascend Mate 7

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av citronbitare, 10 sept 2014.

  1. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Återkom gärna med om du får plasthörlurar modell 10kr eller de annonserade riktiga lurarna. Jag fick budgetplastvarianten för diskussion med ICA just nu.
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det kan jag absolut göra, hur ser dom ut dom som ska följa med ?
    Dom jag fick såg ganska billiga ut, men står iallafall Huawei på dom
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du någon modellbeteckning på lurarna som egentligen borde följa med? Eller någon URL till dem på Huaweis hemsida?
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    nu har jag använt mate 7 snart en arbetsdag.

    Jag kan dela med mig av mina första intryck.

    Skärmen är verkligen super bra, jag måste säga..att den överraskade positivt.. och den är verkligen ljusstark..mer ljustark än min gta, livfulla färger, för att vara LCD är det även ganska bra betraknignsvinklar, betydligt bättre än min G2a.. Men värt att tillägga är att själva storlken gör också att skärmen uppleves bättre..blir ju en helt annan upplevelse med 6 tum

    Telefonen är i största laget... men jag tyckte G2an var pytteliten ibörjan nästan så liten så man skulle tappa den, men då hade jag haft min galaxy note i ca 2 år... nu saknar man ju G2an för den var så smidig speciellt att använda med en hand, men tror även man kan vänja sig igen om 1-2 veckor..

    Högtalaren tycke rjag var helt klart över förväntan jag har läst recensioner att dom flesta tycker högtalaren låter dåligt, men jag håller inte med, för att vara en mono högtalare som sitter på baksidan låter den bra, betydligt bättre än G2an och Galaxy note 1, den har mer bas, skulle inte säga att det låter som HTC men, den har små drag av HTCs ljud.. metallskalet tror jag bidrar till ljudkarraktären, blir liksom ett metalliskt resonans i ljudet som låter väldigt bra, blir en sorts "klinisk" karraktär.

    Kameran har jag inte hunnit prova ännu, men är ju bara att konstatera att kameran inte är bättre än G2an, och det är frågan om den är bättre än Galaxy note 1. har som sagt inte provat den så mkt så ta mina omdömmen om kameran med en stor nypa salt.. men det var mitt första intryck

    Fingertrycksläsaren verkar funka hyggligt, men precis som med LGs knock krävs det lite träning för att få in rätt teknik för att det ska funka varje gång... Avsakanden av LGs Knock på på Mate 7an är enorm... det faktiskt riktigt svårt att vara utan knock on... med G2an som är lite minder och smidigare hade man den oftare i fickan men nur när man har en större telefon som mate 7an har man den mer på bordet, G2an kunnde jag sitta ner och ha i bakfickan utan att jag tänkte på det, men mate 7an så märks det helt klart.. så behovet av Knock on är med andra ord större med mate 7 för min del.. Hoppas på något fulhack.. verkar ju gå att göra det på vissa telefoner t.e.x nya nexus 6..

    Nu kommer vi fram till det tråkiga... Innan jag köpte telefonen kollade jag ju benchmarks..vad man kan konstera från dom är att själva cpun är det inge fel på.. utan det är i GPUn som underpresterar, G2an som är från 2013 van GPU benchmarken.

    Detta är ett problem som jag måste åtgärda på något sätt, hoppas det går, för vad som är problemet för mig är att telefonen laggar rejällt, G2an känndes bra mkt rappare..det är väldigt mkt microlagg..här och där... Bara en sådan sak som öppna swiftkeys tangentbord går hackigt.. animationer i allmänhet går ryckigt och hackigt. Detta måste åtgärdas nu annars blir det än allt för stor irritations faktor för att jag ska vilja behålla den.

    Så jag undrar finns det någon lösning på problemet.. som det verkar går det ej att stänga av power saving funktionen, men jag har ställt den på "normal" , den var förinställd på smart.. Tror inte det gjorde någon märkbar skillnad..

    Alla recensenter jag sett hittils har sagt att det var väldigt bra flyt i telefonen, och menyerna, när det kommer till menyerna är jag beredd att hålla med när det kommer till program, och tangentbord flyter animationenerna inte på bra.. och detta tror jag tyvärr är GPUn... hoppas GPUn inte är för klen.. utan att det går att fixa.. att vänta på lollipop som förmodligen löser problemet känns inte så lockande då det lär dröjja många månader... alla tips är välkommna.. jag rootar ogärna då det är lite för krångligt och vill ej lägga tid på att nörda er mig i root-världen..
     
    Englund81, bernard, pacmeyer och 1 annan gillar detta.
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Elgiganten har nu sänkt priset till 3990 kr dom med.
     
  7. ldjoha

    ldjoha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan, jag skickade efter en Mate 7 från Kina. Guld beställde jag men fick ändra till silver för att få någon i år. 3 GB och 32 GB dual sim. Mer än nöjd förutom att det är mycket kinesiska appar i den. Nu finns det en firmware SP3 som jag laddat ner men inte tordats uppdatera telefonen med den ännu. Jag har skrivit till Huawei supportcenter men inte fått något svar ännu.

    Någon här som känner till om det bara är att uppdatera med den globala firmwaren eller kan det vara skillnader i hårdvaran som gör att det inte fungerar eller att telefonen brickas.
     
  8. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    hur mycket betalade du för din ?
    Antar att det fanns en anledning till varför du köpte från kina... Jag betala 3999 för min på ICA.

    Vilka hörlurar var det du fick med ? dom dyra eller dom billiga ?
     
  9. ldjoha

    ldjoha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    Jag betalade USD $ 711,99 (5220:36 draget från kontot) med frakt. Det är alltså modellen med 3 GB och 32 GB. 2 Simplatser. Aliexpress. Det tog en jäkla tid för telefonen vart dyrare kostade nästa 200 dollar mer ett tag än vad jag betalade. Fick vänta från den 6 okt till början av dec. Fick dessutom byta från Guld till Silver. Jag har köpt en svart från ICA som jag skall ge frugan i julklapp så den är inte öppnad ännu.

    Hörlurarna var dom som var på bilden tidigare. Alltså dom billigare.
     
    Last edited: 13 dec 2014
  10. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Om du har dual-SIM-versionen för China Unicom så lär det knappast fungera att flasha en internationell version, inte utan en massa fix och trix i alla fall. Att det är skillnader i hårdvaran vet du ju...

    Även om det skulle vara möjligt så kommer supporten knappast säga att det är OK och bara att köra, då måste dom ta ansvar om du brickar din enhet eller får problem rent allmänt.
     
    Last edited: 14 dec 2014
  11. ldjoha

    ldjoha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Jo men om man överger dualsimmen. Jag antar att det bara är mjukvarumässigt som det skiljer sig åt att hårdvaran får olika egenskaer. Troligen är det för dyrt att ha olika hårdvarulinjer beroende vart telefonen skall i världen. Men som sagt bara vad jag tror.

    Det är så mycket kinesiskt i telefonen som jag vill bli av med. Jag har hittat xda-developers så jag läser in mig där. Tack för svar i alla fall.
     
  12. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det är garanterat olika modem, du kommer inte få stöd för LTE band 8 eller 20 oavsett vilken firmware du flashar.

    Men har du uppdaterat till den nyaste versionen så borde du ha svenska ändå? Skulle du strunta i dual-SIM bara för att bli av med några Unicom-appar? Låter som du borde roota istället...
     
    ldjoha gillar detta.
  13. ldjoha

    ldjoha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    Jo svenska har jag, men det är en del appar bara på kinesiska och några med blandat kinesiska och engelska. Jag trodde att det var enklast att få bort dessa med en uppdatering av firmware, men om du säger att det inte är något bra utan bättre att roota och ta bort och lägga till den vägen så tror jag på dig. Kanske inte så enkelt men kan vara värt ett eller flera försök.
     
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Battertiden på min mate 7. Använde autostyrka på skärmen hela dagen. batterspar läget inställt på "normal"
     

    Bifogade filer:

  15. lidlcompany

    lidlcompany Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej allihop!

    Jag har använt min M7 i några dagar nu och är toknöjd - men jag har ett problem. När jag skickar iväg MMS bryts mitt nät i några sekunder medan MMS skickas. Detta sker oavsett styrkan på nätet, platsen jag är på eller personerna jag skickar till.

    Vad kan det bero på? Det jag har testat hittills är att plocka ur sim-kortet och putsa det några gånger - utan resultat.

    Alla idéer välkomnas!
     
  16. Peterrrrr

    Peterrrrr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Vore kul om ni har möjlighet att posta lite bilder tagna med kameran i denna telefon, gärna lite bilder tagna i städer och gärna någon ansiktsbild för att se hur den när det gäller hudtoner. :)
     
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    [TE="Peterrrrr, post: 1645105, member: 19837"]Vore kul om ni har möjlighet att posta lite bilder tagna med kameran i denna telefon, gärna lite bilder tagna i städer och gärna någon ansiktsbild för att se hur den när det gäller hudtoner. :)[/QUOTE]

    Jag måste säga att jag inte tagit så mkt bilder ännu med min mate 7

    Men tagit dessa har inte fipplat så mkt med inställningarna. Vet ej om jag hade högsta upplösningen osv

    http://imgur.com/ZOou93y
    http://imgur.com/W4Qu95F
    http://imgur.com/ukpWEUt
    http://imgur.com/7gJzCb8
    http://imgur.com/3WI3pu4

    (klicka på bilden för att få full storlek)
     
    Last edited: 21 dec 2014
    bvb gillar detta.
  18. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    bvb gillar detta.
  19. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Lite fler bilder tagna med Mate 7. (dubbel klicka på bilden för att få full storlek) vissa med HDR vissa utan..annars full storlek 13 megapixlar

     
    Last edited: 27 dec 2014
    chraist gillar detta.
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA


    Lite ner bilder med och utan hdr