Behöver flasha om och roota min tel. Lite hjälp uppskattas.

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av AFX3D, 16 dec 2014.

  1. AFX3D

    AFX3D Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Haj Androids.

    Min tel vart lagad efter hårdvarufel, men dom körde in custom samsung rom och allt. Raderade precis allt, och min tel var perfekt innan.
    Custom recovery, CM och massor av annat.

    Nu måste jag göra om allt, men vill inte pajja tel. Brukar va försiktig när jag fixar min tel. Vill inte bricka den, även om det lär va svårt..

    Iallafall. Just nu har jag:
    4.4.2
    KOT49H.I9505XXUGNJ3
    I9505XXUGNJ3

    Och jag vet inte om det går att köra auto root, chainfire med detta. Odin är enkelt och smidigt.

    Läst att man kan flasha recovery utan root, och sen flasha CM från recovery, och sen få root. Aldrig kört på det sättet.
    Brukar först skaffa root, sen custom recovery osv...

    Nån som vet vilken version av philz touch recovery som är bäst, eller har nån enkel fungerande guide just nu att länka till?
    Vore bussigt.

    Sen får jag se när jag pallar börja fixa med denna tel igen. Inte pallat läsa så mycket och va över ett år sen jag fixade min tel där.
    (Sen detta med bootloader om det är på eller av nu, det vet jag ej än. Inte hunnit kolla upp. Måste läsa på hur man kollar upp det.)
    tackar.

    edit:
    Sen detta med att skriva till SD kortet också! Google verkar ha lagt in nån idiotisk kod i 4.4.2, att det inte går att skriva till mitt externa SD kort som jag alltid gjort. Det kan jag låsa upp när jag skaffat root sen också. Får se så det inte påverkar nått när jag fixar min tel igen som jag vill ha den utan massa bloatware och annat..

    Nån bra länk? Och vilken recovery är bäst nuförtiden? CWR körde jag med förr, och den var bra då. Sen bytte jag till philz touch för att CWR verkade ha lagts ner...

    edit2:
    Hittade denna länk. Min version hade support där...
    http://bestandroidstuffs.com/root-galaxy-s4-lte-i9505-on-xxugnj3-android-4-4-2-kitkat-firmware.html

    Bra. Har root nu iallafall. Så nu kan jag börja fixa resten...
    Börja om från scratch. Segt. Men bra att ha root iallafall. Enklare då.

    Löser nog resten själv nu. Har bara en telefon i princip, förutom en 7 år gammal jag haft en hel månad. That sucked. Så jag tar det lugnt så jag inte råkar klanta något... Gått bra alla gånger tidigare iallafall. Men mina andra smart-telefoner har gått sönder på andra sätt. Bra att ha root iallafall. 1st step.
    Får se om jag orkar köra in xposed sen och allt custom. Får ta den tid det tar.. Ingen bråska igentligen.
    Pardon all svammel text.
     
    Last edited: 17 dec 2014
  2. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

  3. AFX3D

    AFX3D Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack. Ska komma ihåg det. Hade underlättat om jag tagit en innan där. Men kör på det denna gången sen.
     
  4. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Du kan också köra Titanium Backup eller Online Nandroid Backup. Tråkigt att de wipade telefonen. Vet hur drygt det är att fixa tillbaka allt.
     
  5. AFX3D

    AFX3D Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Yes. Titanium kör jag jämnt..
    Men inte hunnit flasha CM än, enbart recovery och annat..

    Mjo, det är endel att fixa. Men ingen bråtska...
     
  6. AFX3D

    AFX3D Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    .
     
    Last edited: 24 dec 2014