Problem: Hjälp mig att få tillbaka bilder på Wii

Diskussion i 'Spelkonsoler & spelströmningstjänster' startad av HasseY, 21 dec 2014.

  1. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Hej

    Min son har trollat bort bilder på Wii på något konstigt sätt. Han ville ändra tid på Wii och gick in i inställningen. Enligt honom har han förmodligen ändrat något som har med skärmstorlek att göra. Han kan nu i efterhand inte återberätta exakt vad som har hänt :-( Så nu ser vi inga bilder alls på skärmen, man kan bara höra ljudet.

    Skärmen, en gamla plattskärm, fungerar som den ska. Och jag tror inte att kablen har skadats heller. Så det förmodligen är något fel på inställningen som gör bilden försvann.

    Jag själv spelar mycket lite på Wii och kan inte komma på något sätt att återställa den. Sonen är jätte ledsen så klart och lilla systern är jätte arg på honom.

    Jag är mycket tacksam om någon kan tipsa mig vad/hur jag ska göra för att återställa Wii. Tack på förhand!

    MVH/HasseY
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 980
    Mottagna gillanden:
    8 447
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Börja med att testa wiiet i en annan TV och se om du får någon bild där. Prova även en norsk så utgår vi därifrån.
     
  3. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Tack, det ska jag göra. Tänkte inte på det.
    Förstå dock inte vad det är att prova en norsk?
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 980
    Mottagna gillanden:
    8 447
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Bara bryta strömmen och starta enheten igen. Kallas att göra en norsk [emoji6]