Problem: Min Note 3 sten dog precis?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Gurr, 1 nov 2014.

  1. Gurr

    Gurr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tja allesammans!

    Köpte en Note 3 i januari/februari i år och har aldrig varit så nöjd över en telefon. Jag har aldrig haft några problem med den överhuvudtaget, batteritiden är fantastisk och den laggar aldrig. När jag använder den mycket och ibland spelar spel på den kan den bli lite varm (inte överdrivet varm) vilket är fullt normalt. Har behandlat den väl och förutom 1-2 rispor på sidorna (från tapp, relativt låg höjd) så mår den bra.

    Eller jag trodde i alla fall att den mådde bra, fram tills idag. Då jag börjat spela lite Clash of Clans (ja, ja, jag vet..) på sistone så hade jag suttit lite extra mycket med spelet uppe idag, kanske i 1 timme (laddaren var ej i kopplad under tiden jag spelade). Hade ca. 6-7% batteri kvar när jag la undan mobilen och började kolla på en film som var ca. 2 timmar lång. Efter det att filmen tagit slut så tog jag upp min mobil och märkte att den var död. Först tyckte jag det var konstigt eftersom 6-7% aldrig tagit slut på 2 timmar då mobilen legat låst och orörd innan. Så jag provade koppla i laddaren men inget hände, den är helt svart, reagerar inte alls. Provade två andra laddare som jag har hemma (original samsung allting) och inget hjälpte. Har provat ta ut o in batteriet men absolut inget hjälper...


    Har någon haft ett liknande problem och vet vad det beror på? Andra som har tankar på vad det kan bero på?

    OM vi inte kommer fram till något som kan lösa problemet här, var ska jag då vända mig? Phonehouse (där jag köpte den?) eller till Samsung Sverige?


    Stort tack på förhand!

    /Gurr
     
  2. Mackarena

    Mackarena Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2013
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag skulle vända mig direkt till Samsung!!
     
  3. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    i med laddare. Håll sen in power+volym upp/ner + mittenknappen... (du kan få hålla så ett bra tag)...
    Nu bör den starta och ta laddning.

    masze©
     
    foffen och Gurr gillar detta.
  4. Gurr

    Gurr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Du är fantastisk masze :) Stort tack!

    Vad beror detta på? Varför behövs denna proceduren alltså..? Har aldrig behövt göra detta innan.
     
  5. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    härligt att du fick snurr på den igen.

    Jag vet faktiskt inte varför det fungerar men detta har funkat sen galaxy S.
    Kan vi kalla det hard reset? eller start i felsäkert läge ?

    masze©
     
    Gurr gillar detta.
  6. Mackarena

    Mackarena Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2013
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hade samma problem efter sista uppdateringen. Två dagar efter den dog telefonen på 76%
    Prövade ditt tips och vips. Har fungerat ganska felfritt sedan dess. Men bara nästan. Tack för dert tipset!

    Vad var det i sista uppdateringen, någon som vet?
     
  7. Gurr

    Gurr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem igen och gjorde samma procedur som masze förklarade sist och den sattes på igen.

    Nu har jag dock ett annat problem: mobilen verkar inte ladda. Har provat med 3 olika samsung laddare. Den laddar väldigt segt, 7% på 1 timme. Och såfort jag tar upp mobilen och går in på aftonbladet eller någon annan app i 2minuter så går batteriet ner på 6% (har lägsta skärmstyrkan på då också). Har mitt batteri dött helt plötsligt eller vad beror detta på?
     
  8. Mackarena

    Mackarena Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2013
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Oj. Mitt batteri har oxå varit konstig efter den blackouten.

    Den laddar ur väldigt fort.

    Har tyvärr ingen lösning på ditt problem
    Mvh Mackarena
     
  9. Gurr

    Gurr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Konstigt...

    Jag väntar på svar här i 1 timme tänkte jag sen drar jag till the phonehouse eller något för att kolla vad det kan bero på. De är ju dock inte alltid så kunniga där känns det som.

    Edit: har nu gått ytterligare 2 timmar sedan jag skrev förra inlägget och den är nu på 17% batteri. Då har jag inte rört den alls sedan ja började ladda. Så 10% på 2 timmar (då ja hade 6-7% sist jag skrev).

    Var bör jag vända mig för att bäst få hjälp att lösa problemet (om ingen har svaret här dvs.) är det The Phonehouse som gäller eller har jag bättre alternativ?
     
    Last edited: 22 dec 2014
  10. Mackarena

    Mackarena Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2013
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ring Samsung.
    Där har jag fått hjälp flera gånger
     
  11. tobbe12359

    tobbe12359 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2014
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 pro
    Platta:
    Apple Ipad 5th generation
    Smidigast är nog att vända dig direkt till Samsung :)
     
  12. Gurr

    Gurr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kontaktade dem via deras chatt.. Var inte någon fantastisk support skulle jag vilja säga :P
    De bad mig kolla om jag hade damm mellan laddaren och mobil porten... Sedan bad de mig att säkerhetskopiera mitt innehåll i mobilen och fabriksåterställa den, när det inte funkade så hänvisade de mig till min återförsäljare.

    De provade helt enkelt med klassiska "prova fabriksåterställa den" tricket och när det inte funkade så slussade de mig vidare. Riktigt pissigt och kan ej klassas som support ens en gång enligt mig. Får prova The Phonehouse som troligtvis kommer vilja ta in mobilen i 3 veckor och nu när det är jul och allt... Rätt taskigt.
     
  13. Mackarena

    Mackarena Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2013
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Men vilken otur du hade!
    Själv ringde jag in och sa att jag redan provat allt det där, de koppla de mig vidare och fick riktigt bra med hjälp.

    Så himmeles tråkigt!!
    Inget kul när sånt händer!!
    Men allt brukar ju hända av en anledning!!
     
  14. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Kolla så inte "tungan" i micro-usbporten nuddar nån kant utan är fri i mitten av hålan. Låter som att den laddar ur pga kortis(eller vad man ska kalla det). Klassiskt samsung problem. Jag brukar ta en matkniv och försiktigt bocka upp tungan så den inte nuddar kanten.

    Lycka till!
     
  15. Gurr

    Gurr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej Frisell.

    Tack för ditt svar, men detta bör väl inte hända när laddaren är i? Även när laddaren är i kopplad så dör ju mobilen väldigt snabbt och laddar MYCKET, MYCKET segt... :/

    Var i Samsung butiken i Kista gallerian nyss och försökte få hjälp. Killen kollade damm och mitt batteri som han menade att det inte borde bero på. Var knappt något damm och batteriet sa han att det inte verkar vara något fel på (efter att ha tittat på det bara). Han rekommenderade mig att gå till Samsung Service Center. Ska försöka göra det imorgon om jag hinner...

    Taskig timing såhär innan alla röda dagar osv...
     
  16. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Tänk på att majoriteten av de som hör av sig till supporten har ganska dålig koll. Därför lägger sig supporten på en låg nivå för att kunden ska hänga med. Men vad hade du förväntat dig att de ska göra? Magi?
     
  17. Gurr

    Gurr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja magi vore ju bra.

    Men helst göra något så att man ändå känner att man får hjälp, det kände inte jag. Ibland känner man att man får hjälp även om man inte lyckas lösa problemet. Om de hade försökt mer, undersökt mer eller liknande. Nu var det bara "fabriksåterställ, okej det funkade inte, gå till verkstan". Det känns inte så bra som kund att få det bemötandet enligt mig.

    Men visst, jag kanske är speciell. Vad har detta med något att göra ens förresten? :P Ville du veta vad jag är för typ av kund eller vadå?

    God jul så länge!
     
  18. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Vill du ha hjälp snabbt så gå till Samsungs verkstad i Kista. De fixar mobilen medan de bjuder på en kaffe.
     
  19. Gurr

    Gurr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tänkte försöka dra dit imorgon, var i Samsung butiken i Kista där de hade en tekniker men fick ej så mkt löst där. Ska försöka dra till Samsung Service Center på torshamnsgatan imorgon (om det är den du menar och inte den i gallerian?) och hoppas att det går bättre där.

    Har du någon aning om det kostar något eller om det går på garantin? Har för övrigt rootat telefonen innan men då det verkar vara hårdvaruproblem så bör det inte spela någon roll hoppas jag.
     
  20. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Precis, jag menar den som ligger en liten bit från gallerian.

    Allt som inte är självorsakat går väl på garantin? Du kan ju alltid fråga dem innan du lämnar in den. De har koll på vad som faller inom ramarna för garantin. Har du triggat knox? Det borde nog vara lugnt om du bara har rootat den.