Windows Phone - den officiella tråden

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Connecting, 8 aug 2013.

  1. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    [QUOTE = "jeensa, post: 1642462, ledamot: 32005"] Skulle gärna ha en 930 män tyvärr verkar batteriprestanda Vara Allt för uslet, Har ej möjligt att-ha laddaren Med i Arbetet ....

    mvh jensa [/ QUOTE]

    Vill pasta ATT 930 Har sv Mycket bra batteritid EFTER alla uppdateringar, Faktiskt intetsägande dom BÄSTA batteritiderna i klassen.
    This optimeras Mycket sen DEN kom ut.
    Det LeverantörsguideDu är Inte Bara Jag as Tycker Det. Read here t.ex. OCH DÅ veterinär Jag integre ILE about de Har alla DP uppdateringar.
    http://www.knowyourmobile.com/nokia/nokia-lumia-930/22023/nokia-lumia-930-review-king-windows-phones
    Då är detta nån av dom senaste reviews.
     
    Last edited: 16 dec 2014
  2. jeensa

    jeensa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Verkligen?? Visste inte att dom fått ordning på den, då kanske man kunde våga ge den ett försök trots allt....

    mvh jensa
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 369
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    930 är större, tjockare och tyngre. Har testat 930 men föll inte för designen eller känslan i handen, 830 känns smidigare och är estetiskt vackrare. Kameran på 930 är visserligen bättre på papperet men kameran i 830 har fått väldigt bra kritik i olika tester och lär inte vara mycket sämre i faktiskt användning. Batteritiden är också bättre på 830. I GSM:arenas batteritest var den t o m ca 50% bättre än 930. 930 borde haft ett större batteri, dessutom tycker jag inte 1080p är nödvändigt på 5 tum. Så jag tycker det en del som talar för 830, speciellt när den går ner till 2500 kr som den kostande när el-giganten körde ett erbjudande för ett tag sedan.
     
  4. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    [QUOTE = "jeensa, post: 1642472, ledamot: 32005"] Verkligen ?? Visste Inte att-dom Fatt ORDNING in den da Kanske mannen Kunde våga ge den Ett forsøk Trots Allt ....

    mvh jensa [/ QUOTE]

    Testade Forst 830 as available is a bh telefon, män köpte sen sv 930 SOM Jag Direkt lade in alla uppdateringar available Utvecklare Preview. Alla negativa kommentarer about 930 as Jag Läst OM, t.ex. batteritid, färgfel in Skärm OSV. LeverantörsguideDu är bortblåsta, SA ATT Saga barnsjukdomar.
    Det LeverantörsguideDu är Helt Enkelt en super lur in Allt nu. Överlägset BÄSTA telefon Jag skaft OCH DÅ kost Jag Saga att-Jag skaft Väldigt manga available AV dom SENASTE high end from Android. Ändå Bättre Lär Det Bli med t.ex. Kameran Närs nu denim Kommer Närs SOM Helst.

    Skulle nog säga, dels att batteritestet av GSMArena inte stämmer efter alla uppdateringar med DP, dels att det beror på användningssätt.
    Kör man mycket FHD video tar självklart 930 mer batteri än 830 på grund av skärmen, men all annan användning faktiskt mindre.

    Kameran är troligen överlägsen på 930 efter Denim uppdateringen av kameran.

    Formfaktorn är så klart alltid en smaksak, bredden är samma på båda, själv tycker jag man får så bra grepp på 930.
     
    Last edited: 16 dec 2014
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 369
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Hur är standbytiden efter uppdateringarna?
     
  6. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Får ni också en konstig översatt text. Vet inte om nån inställningar på min dator har ändrats.

    Standbytiden är svårt att säga beroende på teleoperatör, mottagning osv. men kan säga med 3G på utan data, wifi konstant på, mail och andra meddelande på, store på med uppdateringar av appar, väder mm. alltså nödvändigt på, allt annat av, då får jag ut ca. 8 dygn. Normalt, med får man säga ganska lätt användning, några samtal pr dag, lite video Youtube, lite fotande videofilmande och annat pillande, är 3-4 dygn inga problem, ibland mer, vilket jag normalt ligger på.
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 369
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Låter riktigt bra, verkar som de fått ordning på batteritiden genom uppdateringarna då.
     
  8. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Absolut stor skillnad. Gäller så klart en del på inställningar. T.ex. svart bakgrund som gör en del på AMOLED för att spara. Vad man har på i bakgrund osv. Men som sagt tävlar bland dom bästa i samma klass efter alla uppdateringar.
    Man kan säga så här, för att 930 ska göra samma jobb som t.ex. 830, 735 med den lilla Snapdragon 400 processorn tar 930 med Snapdragon 800 mindre batteri.
    Å andra sidan kan man vända på det och säga, eftersom 930 gör samma jobb så mycket snabbare, är det också möjligt att tömma batteriet snabbare så klart, helt beroende på användning.
     
    Last edited: 16 dec 2014
  9. jeensa

    jeensa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Okay tack för svaren ang batteritid.
    Funderar att byta min just 2 år gamla note2, tycker den orkar rätt bra ca 4-5 timme skärmtid/laddning och vill gärna klara samma med nästa telefon då jag ej kan ladda under arbetsdagen.
    mvh jensa
     
  10. SMASHerano

    SMASHerano Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2014
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Skulle du kunna länka? Farsan använder WP och vet att han skulle älska en sådan till sin tv. Tar mer än gärna emot andra bra alternativ (utöver det du redan gav förstås) också :)
     
    Last edited: 16 dec 2014
  11. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Ser att kostar lite mer nu, dollarn har gått upp också.
    http://www.geekbuying.com/Search/?keyword=tronsmart+t1000
     
  12. SMASHerano

    SMASHerano Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2014
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Tack, men kanske blir en CC ändå - smidigt att streama via datorn åtminstone, vad skulle du göra? Kanske uppenbart då du äger Tronsmart, dock bra med feedback/synpunkter då ett ev val närmar sig :)
     
  13. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Kan man på något sätt se sin skärmtid i WP? Finns det något app för det annars, någon som vet?
     
  14. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Går inte. MS har förmodligen inte tillgängligt API för det.
     
  15. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Får man fråga poängen med att veta skärmtiden? Är det en måttstock för batteritid? Känns som att det varierar även där menar jag eftersom man kör olika tunga saker även om skärmen är på konstant.
     
  16. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jodå du har rätt i att det varierar men skärmen är den största batteritjuven av alla och när den är tänd kan man tänka sig att användaren faktiskt använder telefonen. Oavsett vilken app man kör.

    Den ger en hyffsat rättvis bild på hur länge batteriet håller.
     
    Nappandroid gillar detta.
  17. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  18. inact_0027

    inact_0027 Guest

    Jag har haft en Windows Phone liggandes hemma ett tag som jag började leka med igår. Jag är nöjd med telefonen, men det är utbudet på appar som dödar mitt intresse.
     
  19. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Så är det, vi har olika behov av appar.
    Själv saknar jag inget i appar längre och tycker det mesta viktiga finns el. alternativa.
    Nu med WP10 lär nog den största bristen på appar ganska snabbt försvinna.
    WP 8.1 gillar jag skarpt redan och ser en hel del ytterligare förbättringar i användarvänlighet i WP10 och då inte minns söm-lösheten mellan enheterna.

    W10 och WP10 ser ut att tas emot väldigt positivt, tom. av dom annars mest WP kritiska analyser.
     
    Last edited: 24 jan 2015
  20. inact_0027

    inact_0027 Guest

    Jag saknar rätt mycket appar, men värst är nog avsaknaden av SEB.

    Nästa grej jag saknar är en vettig Gmail app, jag har provat tre tredjepartsappar och ingen har riktigt tillfredställt mig. Den inbyggda emailappen är inte heller tillräckligt bra. För tillfället använder jag MetroEmail som åtminstone verkar ha en vettig sökfunktion. Någon som har tips på någon bra Gmail-app?