Volymknappen bakåfram

Diskussion i 'Samsung' startad av Meto, 10 nov 2014.

  1. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Halloj

    Fick en Tab S 10.5 i Fars dags-present och vilken otroligt läcker platta! Har bara en fråga och det gäller volymjusteringen, jag är van med min Note 3 men på plattan är volymjusteringen tvärtom, dvs det som är ned på noten är upp på plattan och vice versa. Jag gissar att det inte är något fel på min platta utan ska vara så men det är otroligt bakvänt då det känns naturligt att höja volymen mot toppen av plattan (där också 3,5mm-uttaget sitter) och inte nedåt, så det kommer ta sin gilla tid att lära om. Ungefär som man i nästa kartbok la sydkorea mest norrut och nordkorea........ ja, ni fattar. Är det ingen annan som reagerat på det?

    Cheers
     
  2. wrnrsn

    wrnrsn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    411

    MINA ENHETER

    Jag tänkte lite i samma spår i början också, kändes knepigt på något sätt. Men nu är man van :)
     
  3. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag reagerade på det också men det finns ändå någon form av logik i det. Om man håller plattan i landscapeläge och har volymknappen uppe till vänster så när man trycker på volymknappen så kommer volymindikatorn upp på skärmen och då blir det plötsligt logiskt att trycka höger för att öka volymen.
     
  4. agusta44

    agusta44 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Går att dra på skärmens vänsterkant för att justera ljudet också, på högersidan kan du justera ljusstyrkan.