Fråga: Forfarande prisvärt?

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av Kells, 27 jan 2015.

  1. Kells

    Kells Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan,

    Pajade min S3a för ett tag sedan och funderade på att köpa en LG G3a 32 GB (ca 3700 kr) sedan snubblade jag över prislappen för oneplus one 64 GB (2850 kr). Är OPO fortfarande ett bra och prisvärt köp? Hur är telefonen? - vad ska jag tänka på och vad offrar jag för något med tanke på priset? Är det värt att köpa officiella tillbehör för passformen och kvalité? Berätta gärna allt ni kan tänka på som ni skulle anse vara relevant för en fattig student som inte är alltför tekniskt kunnig!

    Tack så jättemycket (och eh, invite någon? (om jag får fråga här, om inte - ursäkta))
    / Kells
     
  2. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Du får en telefon med dubbelt så mycket minne, med fler anpassningsmöjligheter, skön känsla, snabb. Jag upplever fler buggar med OPO än med LG G2, sämre täckning (speciellt 4G utanför tätort men även generellt något sämre mottagning). Du går miste om en del smarta funktioner men får en del andra istället. Batteritiden är bra på båda. G3 har Lollipop, OnePlus får det förhoppningsvis snart.
    Båda telefonerna är stora, opo något större än G3. Det kan vara bra att tänka på storleken, för den märks.
    På opo kan du välja mellan kapacitiva knappar eller på skärmen, G3 saknar kapacitiva.
    Köper du en G3 i Sverige har du lättare till snabb och smidig garantiservice om olyckan skulle vara framme än med OnePlus som ska skickas utomlands.
    Jag valde OnePlus pga av priset, mängden minne och att den inte är så vanlig. Mina två senaste telefoner var LG Optimus G och G2 och jag gillade dem jättemycket, helt klart bland mina bästa sedan min första NMT någon gång i mitten av 90-talet.
    Opon har jag inte haft tillräckligt länge för att ranka den i min samling.
    I övrigt tror jag många andra här har mer erfarenhet av telefonen än jag har och kan ge bättre svar.
    Har en invit kvar att ge dig om du fortfarande är intresserad.
     
  3. semlan

    semlan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop, Comviq, Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max 256GB Svart Titan

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, Vimla
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max 256GB Svart Titan
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro 128GB Black
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold5 1TB Black
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4 LTE
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S 10.1 LTE
    Tele2 säljer LG G3a 32 GB (ca 2995 kr) nu, då ingår även trådlös laddare i priset.
     
  4. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Då skulle jag nog satsa på den.