Problem: Skärmen/glaset spricker av inre spänningar - Z3 Compact

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av BirdCatcher, 13 nov 2014.

  1. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Det värsta är att detta plågat alla Z-modeller och inte bara Z3.
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Ja, det låter onekligen ännu mer korkat. De flesta tillverkare som trots dumhet producera något skit brukar förbättra sig. Att fortsätta med ömtåligt glas är ju bara idioti. Kom ihåg när Nexus 4 lanserades och jag fick höra om glaset. Liksom VARFÖR? Alla vet att glas är det sämsta du kan tappa.

    Det är inte svårt att förstå varför Samsung är störst. De må ha TouchWiz (men alla har något som inte är Nexus) men i övrigt verkar de betydligt bättre än sina konkurrenter. Visst, HTC har sin kvalitetskänsla och högtalare, men det räcker inte. Samsung ger fortfarande mest mervärde till sina flaggskepp. Sen producerar de givetivs många obetydliga modeller som de flesta inte ens känner till.
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Glas är i mitt tycke det sämsta material man kan ha som baksida. Har mycket hellre plast.
     
  4. JonasFri

    JonasFri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja, nu har jag knåpat ihop en anmälan till ARN, får se hur det går med detta...
     
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Sugigt att sådant ska behövas. Sony vet så jävla väl om problemet och skall fixa det med detsamma. Det borde heller inte vara alltför svårt att se vad som är självsprucket och vad som är tappskada.
     
  6. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Du ska ta kontakt med Sony direkt och inte gå igenom tele2. Du kommer inte få den reparerad av tele2. Kontakta Sony så hjälper de dig skicka in mobilen till deras service center. Alltså gå inte igenom tele2 utan skicka den direkt till Sony och se vad de säger, även om tele2 säger att Sony inte godtog mobilen vilket är bullshit. De vet om problemet och lagar i princip alla telefoner i god will anda
     
    Griffin gillar detta.
  7. JonasFri

    JonasFri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har varit i kontakt med Sony direkt och fått till svar av dom att jag måste reklamera via återförsäljaren, dvs Tele2 i dettta fall. Och skulle jag vilja (kunna) skicka in telefonen till Sony istället för genom Tele2 så kostar det mig 500:- att få tillbaks telefonen olagad från Tele2 så det suger ju också...
     
  8. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Konstigt jag har läst att många skickar direkt till Sony så vet inte om tele2 är något undantag
     
  9. JonasFri

    JonasFri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja, inte vete jag, men telefonen ligger redan hos Tele2 så just nu har jag inte så många andra val än att gå genom dom för att få reklamationen gjord, har iaf gjort en ARN-anmälan och fått svar med ärendenummer att den är mottagen iaf...
     
  10. Kimball

    Kimball Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    661
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Kan tänka mig dessa ärenden är ett reeent helvete för butikerna / ÅF att hantera, reglerna överlag är väldigt hårt styrda mot att såna här skador anses som yttre åverkan från verkstadens sida oftast, vilket säkerligen leder till att många inte får hjälp i ärendet! Verkligen Sonys ansvar att erkänna felet och gå ut med info till såväl verkstäder som butik att dessa skador faktiskt går att reklamera direkt till dem.
     
  11. pikkilini

    pikkilini Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Skrämmande detta, köpte en Z3C via Tele2 till min tjej. Den ligger oöppnad i påsen i detta tillfälle men detta är ju avskräckande. Nästan så man funderar på att lämna tillbaka nu... Är de verkligen så här känsliga alltså?
     
  12. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Inte alla.

    @googleye@googleye
     
  13. tribe

    tribe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Inget att oroa sig för, är inte så många som råkat ut för det som en del vill få det att låta som.
     
    pikkilini gillar detta.
  14. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Min flickvän är i samma sits som några här inne verkar det som.

    Vi har skickat in den till halebop för att få den lagad men verkstaden säger att sony inte lagar displayer på garanti. Vi blev hänvisade till sony, Sony säger att man inte kan bedöma bilderna verkstaden tagit och att dom inte lagar displayer på garantin. Men att om vi reklamerar telefonen så gör dom en bedömning.

    Kommer hem och sätter sig i chatten med halebop och dom jävlarna säger att man inte får reklamera en vara förens den har varit på service för samma problem 3 JÄVLA GÅNGER, ska det kosta nästan 900 spänn för att få reklamera en jävla vara.......... IDIOTER RAWR
     
  15. JonasFri

    JonasFri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Gör en anmälan till ARN, ju fler som gör detta, desto större chans att få dom att göra rätt för sig! Du kan få ett dokument med en massa länkar som jag har sammanställt för att skicka med som visar vilket problem det är med dessa sprickande skärmar som Sony har på sina nyare mobiler...
     
  16. Katsuaki

    Katsuaki Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Tjo!
    vad har ni som råkat ut för sprickor för tillverknings vecka på era telefoner? Går det att se något mönster med avseende på tillverknings datum?

    Man blir lite nojig när man hittar den här tråden dagen efter inskaffandet av telefon i fråga :P
     
  17. JonasFri

    JonasFri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Vet inte, min ligger på lagning men jag förhandsbeställde den så bör ju vara tillverkad i första batchen...
     
  18. mikekop

    mikekop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag har haft/har Xperia Z, Z1C, Z2 och Z3, alla är fortfarande i min ägo, min dotter använder Z:an och min son Z2:an. Själv har jag Z1C som jobbtelefon (snickare) samt Z3:an. Ingen av dessa har "självspruckit", ingen har börjat ta in vatten. Punkt slut.
     
  19. Tally

    Tally Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min baksida "självsprack" vilket såklart är trist, men jag vill ge en eloge till Sonys support som har skött det mycket snyggt. Jag anmälde felet på deras hemsida, fick hemskickat ett returkuvert på 1-2 dagar och skickade in telefonen i söndags. Hämtade idag ut min reparerade telefon tillsammans med ett skärmskydd och baksideskydd i härdat glas "som plåster på såren".
    Snabbt och snyggt jobbat Sony!
     
    Griffin, markuz85, Katsuaki och 1 annan gillar detta.
  20. Zippo

    Zippo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jahopp, tjejens z3 compact som är 7 dagar gammal sprack idag,(hela front skärmen är sprucken och fungerar ej) Hon har försäkring på den via phonehouse(självrisk på 490:-) ska man skicka till Sony eller ska man köra på försäkringen ? Surt om Sony säger nej till garanti.