Lenovo Vibe Z

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Leo83, 16 nov 2013.

  1. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Brickade min:cry: så det är väl dags för en annan telefon nu...
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Hur lyckades du med det? Det ska ju verkligen vara svårt att göra, speciellt om man har en humm om vad man gör och det vet jag att du har har mer än så
     
  3. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag var less på min gamla VibeUI-version så jag försökte uppdatera (flera gånger) men då bootade den bara om och hamnade i nått skumt läge som bara blinkade med lampan. Sen försökte jag flasha TWRP men det gick inte så bra, det blev bara "waiting for device" efter att den bootade om.

    Fick stänga av och sen var den brickad. Går att snurra igång något Qualcomm-läge som man ska kunna fixa den med, men när man är inne i Qualcomm-programmet så startar telefonen om hela tiden. Provat på två olika datorer och det gör ingen skillnad heller. En gång startade den inte om men då funkade det ändå inte att flasha bootloadern, det blev "waiting for device".

    Är väl inte omöjligt att det var något fel innan jag ens började, att uppdatera genom VibeUI har ju funkat förut (sen hur bra det funkar när uppdateringen är klart är ju en annan sak, men nu påbörjade den inte ens en uppdatering). En annan sak är att innan den pajade ur så var det grafikfel högst upp på första skärmen som visar Lenovo.

    Det är iallafall mycket lättare att bricka en Qualcomm-mobil än en MTK-mobil, särskilt om bootloadern är låst.
     
  4. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Kör min som modem hemma och det verkar som batteriet tar lite stryk av det. Mestadels USB-tethering då. Kanske man skulle tjacka nytt batteri på eBay, verkar lätt att byta ser jag på tuben. Någon som provat?
     
  5. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det är ganska lätt att få av baksidan men du behöver kunna skruva upp väldigt små stjärnskruvar. Sen måste du ta bort saker som är fasttejpade.
     
  6. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Någon som har en gammal med lite fokusstrul på kameran och uppdaterat ROM och fått det bättre?
     
  7. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Min funkade helt OK med Kitkat förut (1427 kanske?).

    Brickade mobilen och fick den reparerad på garantin (de bytte moderkort eller kanske hela telefonen), dock fungerade inte 3G för mig längre så nu är den tillbaka i Kina. När jag får tillbaka den igen ska jag lägga in nyaste ROM så får vi se...
     
  8. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Jaha, men du hade alltså fokusproblem innan och det blev bättre med kit kat?

    Bara så jag vet om jag ska försöka mig på en uppdatering. Nöjd som det är annars så vill ju inte riskera något :-)
     
  9. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jo det funkade dåligt i 4.2 och den kunde inte alls fokusera på avstånd sen funkade det bra i 4.4.

    Tror dessutom det finns en inställning i nyaste ROMarna som gör att problemet med kontakterna och +46 går att lösa. Dock glömde jag prova det innan jag hade flashat tillbaka en gammal version för att skicka tillbaka mobilen till Kina igen och där fanns inte inställningen.
     
  10. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Ok. Det låter ju fantastiskt bra. Tack för snabba bra svar. Då ska jag bara hitta en ny bra ROM :-)
     
  11. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
  12. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Yes! Då satt den! Rotad, upplåst bootloader och GApps också. Finemang!

    Ganska enkelt att bara flasha en ny ROM från min gamla version. Via någon annan recovery. Det var lite meckigt att få till resten bara (tog inte exakt den där 1503 utan det råkade bli orörda originalet eller nåt)

    Men nu är allt på rätt spår och det är bara till att börja göra sig hemma. Kameran verkar funka bra nu också!


    uploadfromtaptalk1422678707122.jpg
     

    Bifogade filer:

  13. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Ser ju bra ut! Använde du sakerna härifrån för att roota och lägga in recovery? Det var så jag brickade min förut.
     
  14. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Den sidan kikade jag mycket på, men just de verktygen använde jag inte. Här är de jag använde...

    ROM - Följde instruktion på sidan jag länkade ovan (denna). Men just själva ROM'en googlade jag på filnamnet och hittade en med samma namn som jag trodde var samma ROM. Men det var det ju inte, det var stock kina-ROM'en det, kinaappar, två språk (kin/eng), låst bootloader, inte root, inte GApps. Men det fick bli den ändå, kör ju ändå engelskt språk så, det andra var det lite småfix med bara som sagt :) [VIBEUI_V2.0_1503_7.254.1_ST_K910_NK_W_855A.zip]

    Roota - I ovan instruktioner stod att man skulle sideloada SuperSU direkt efter ROM'en så det gjorde jag och det funkade bra (har aldrig testat RootGenius). [UPDATE-SuperSU-v1.93.zip]

    Recovery - Här var det knepigt. Använde först CWM enligt ovan instruktioner men det var fel fingerprint så jag hittade en annan CWM som funkade bättre (och hade dessutom större text så man såg bättre). [recovery-clockwork-6.0.4.6-b140205-kiton.img.zip]

    ...men, i nästa steg hittade jag TWRP som jag försökt att flasha in permanent men utan framgång! Vad jag höll på att testa olika knep för att få till det, men inget funkar! Kan fastboota en recovery från Windows men jag kan inte flasha in den permanent. Det återställs alltid till stock recovery!? Fattar ingenting, men jag har slutat bry mig, går ju att köra custom recovery ändå såhär så det får väl duga. Tyckte Crowds TWRP var överlägset bäst, använder den nu. Den som finns i din tråd där. [TWRP_v2.8.0.1_Crowds_Recovery.img]

    Bootloader - Stötte på problem här, den blev låst när jag lade in nya ROM'en. Men på ROM-sidan där fanns en fil plockad från ett ryskt forum 'K910 Unlock bootloader + TWRP install.7z'. Där fanns ett verktyg man kör via adb '44_flash_unlocked_fastboot_K910SS_dd.bat'. Som funkade hur bra som helst! Just för att låsa upp bootloadern då. Testade lite olika här, bland annat den från din sida där 'unlock-bootloader' från Crowds, men den funkade inte, stod "true" som det ska men det funkade ändå inte. Den här funkade klockrent dock, har kört flera ggr. [K910 Unlock bootloader + TWRP install.7z]

    GApps - Här tog jag den på din sida. Lade in via TWRP. Funkar fint. [GApps_4.4.2.zip]

    Väderappfix - Följde instruktioner på din sida där men det funkar inte! Riktigt skumt, hittar varken Stockholm eller Göteborg. Känns inte som jag bryr mig så mycket om det iofs :)

    [​IMG]

    Lyckades dock klanta till mig två ggr så jag fick återgå till 4.2.2-qsb'n via stock recovery "SD Update", två gånger också! :)

    Först rensade jag lite för mycket så systemet flippade och det gick inte att göra någonting i stort sett. Enda som gick att göra då var ju att starta i recovery mode.

    Andra gången glömde jag att lägga in root direkt så när jag väl startat och trodde jag var klar så kom jag på det att, f--k! jag har låst bootloader och ingen root! Ahh, jobbigt, tvångströja! Det fick bli samma sak igen då alltså, går ju ändå rätt fort att gå via 4.2.2 och fixa allt igen.

    Nu har jag dock fått ordning på allt och känner mig tillfreds med mig själv, livet och telefonen! :) har börjat lägga in saker och sådär. Väldigt trevligt 4.4.2, samma vita avskalade tema som i mediaspelaren man fick som OTA-upgrade i 4.2.2. Lite nya finesser, bland annat har ju klockan timer!! Bara en sådan sak!! :) Har inte hittat nåt Exchange-konto-mojäng men det tror jag inte jag kommer sakna så mycket iofs. Mycket som är lite uppdaterat, rent GUI-mässigt då, nya systempanelen där med alla ikoner är kanon.

    Eftersom jag har kina-romen är det en del appar som känns man skulle klara sig utan också :) har dock installerat Ti-backup Pro så jag ska testa frysa lite appar enligt den där listan på din sida där.

    Slutligen då, kameran! Var och tog en fotorunda ute idag. Kameran är inte helt perfekt, men det är väl bättre iaf. Dock inte såhär klockren som jag tycker de borde vara, mina gamla Sonysar var ju bara att knäppa av så blev det alltid bra, här får man ha lite tur känns det som :) blir det bra blir det riktigt bra, men ofta blir det oskarpt också, lite ojämnt oskarpt också, riktigt konstigt. Som om det skulle vara askort skärpedjup, men det är det ju knappast på så liten sensor :) nä jag inte, kameran är lite underlig, men funkar väl iaf "ok" nu skulle jag säga. Efter en dags testande, får återkomma om jag ändrar mig. Har faktiskt gått och köpt en kompaktkamera att ha i fickan så detta är inte så stort problem längre. Den kameran är GRYM, jag gillar att fota och har haft många kameror också har jag den här nu som går ner i fickan och tar lika bra bilder som min systemkamera! (i de flesta fall iaf). Helgrymt, så jag är inte längre så "beroende" av en mobilkamera. Men måste säga att funderade på att byta lur bara för detta. T ex Vivo Xshot verkade ju nice, eller Galaxy S5 (eller rentav S6, men den blir ju DYR). Eller kanske rentav ZTE Blade S6 som släpps nu och den 10:e kommer det vara specialpris på Alibaba. Men... jag måste erkänna att jag är ganska nöjd med K910'an ändå! Tycker kanske telefonen kunde varit ett uns mindre, typ 5,0-5,2 nånting tror jag personligen hade varit den ultimata storleken. Men Lenovo Vibe Z är ju en bra telefon, premium, trevligt gränssnitt också. Jag lär behålla min ett bra tag till nu. Har ju börjat komma custom-Lollipop också. Nästa upgrade jag gör får bli när Lolli börjat bli stabil och bra :)
     
  15. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Om någon är nyfiken på lite mer i detalj hur jag gjorde så kan jag posta det jag skrev för min egen skull här. För att hålla koll på vad man gör liksom, är ju ändå första gången jag gett mig in på detta! :) det är ganska viktigt att göra vissa saker i rätt ordning och sådär så.

    Hämta ROM (v1503)
    Hämta CWM (recovery-clockwork-6.0.4.6-b140205-kiton.img)
    Hämta TWRP_v2.8.0.1_Crowds_Recovery.img
    Hämta SuperSU
    Hämta GApps för kit kat
    Kopierade över Lenovo USB-drivrutiner från telefonen
    Hämtade och installerade "Minimal ADB and Fastboot")
    Backup på userdata

    === Uppgradera ROM ========

    adb reboot-bootloader
    (installera adb-driver i Windows)
    fastboot boot cwm_recovery_custom.img
    cwm (valfritt): göra backup av ALLT (nandroid)

    cwm: install zip\sideload
    (installera sideload-driver i Windows)
    adb sideload kitkatrom.zip (starta INTE om nu)
    cwm: install zip\sideload
    adb sideload SuperSU (viktigt!!)
    cwm: wipe data/factory reset
    starta om
    kör '44_flash_unlocked_fastboot_K910SS_dd.bat' för att låsa upp bootloadern
    klar!

    === Installera Google Apps =========

    kopiera GApps_4.4.2.zip till sd-roten
    adb reboot-bootloader
    fastboot boot TWRP_v2.8.0.1_Crowds_Recovery.img
    [valfritt steg: gör backup av ALLT, "nandroid backup"]
    install zip: GApps_4.4.2.zip
    (välj rensa cache/dalvik)
    starta om
    klar!


    [​IMG]
     
  16. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag fick aldrig Gapps med CWM och de nyare VibeUI att fungera, på 1420 eller 1427 som jag körde förut fungerade det. Nu kom det alltid upp på kinesiska att någon app hade kraschat och man kunde inte komma vidare. Kan ju prova med filerna du körde och se om det går bättre (dock fungerade det med GMS Tool).

    Vet inte om jag vågar köra den är unlock-grejen, ungefär samma som brickade min och jag lär ju inte skicka den till Kina en tredje gång (särskilt inte på garanti).

    Angående kameran så kör jag med att trycka på stället där den ska fokusera och att den tar en bild samtidigt, kommer inte ihåg vad det heter i appen. Har du kört det?

    På väderappen kan du skriva in stockholm eller göteborg, men det måste vara på kinesiska :P

    Jag tycker faktiskt 5,5" är den bästa storleken, kör 5" nu och när jag temporärt hade min K910 hemma så kom jag fram till att jag väldigt gärna vill ha 5,5" istället. Det är en av anledningarna till att jag inte köper en S5 Duos.

    Sen tycker jag att Lollipop är väldigt överskattat som det är nu, man har tagit bort en massa viktiga funktioner och det fungerar inte så bra som det borde bara för att någon designer vill att allt ska se lika ut. Får hoppas Lenovo kan få ordning på det i VibeUI 3.0 eller liknande.

    Men K910 är en väldigt bra telefon, synd att Lenovo inte gör några direkta uppföljare (även om det finns både Vibe Z2 och Vibe Z2 Pro så tycker jag inte att de håller måttet riktigt).
     
  17. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    ok, läskigt. Ja en gång fastnade den i blålampa-läget och jag blev hyffsat orolig, men det gick att starta om sedan. Gjorde en nandroidbackup sist nu precis efter rom-upgrade, unroot och bootloader-unlock. Du kan få den om du vill och testa.

    Mjaha, jag fokuserade genom att peka på skärmen, redan då ser man att det inte blir bra. Men har inte testat direkt-läget du menar, eller vad det heter. Nu iaf, testade ju förut och då märkte jag ingen skillnad. Ska komma ihåg att testa detta imorgon.

    Jaha!! Haha, det var som böfvelen! Testade det och det verkar funka, -1 grad nu hemma i 哥德堡 :)

    ok, ja jag har ju aldrig haft en 5", kanske därför :) köpte dock en 8" platta nyligen som jag känner är bra när man vill sitta och bara surfa i soffan. Men den har man ju inte med sig överallt iofs. Riktigt skönt med 5,5" när man väl använder den iaf, det är ju en sak som är säker. Och man tenderar ju att använda telefonen ganska mycket :) iaf jag. Tjejen använder inte den så mycket men t om hon var sugen på en K910 :)

    ok, jaså Lolli överskattat och Z2'orna inge vidare. Hmmm. Då kanske jag stannar kvar i denna konfiguration så länge det går :) känns bra nu, har just invigt den minst använda finessen, ringa, och t om det funkade ju så :)
     
  18. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Blålampa-läget hamnade jag i varje gång jag försökte uppdatera OTA (man kan även ladda hem hela ROMen så att det ska funka om man rootat osv men det gav också bara blåa lampan). Så det var därför jag började mecka med recoveries osv, antar att jag borde kört QSB-filen istället och börjat om. Tyvärr hjälper inte nandroid om man brickar den utan då är den helt död utom något Qualcomm-debug-läge, vissa kan fixa sina där men med min gick det inte.

    Tyvärr är Vibe Z2 Pro 6" och processorn klarar nog inte riktigt av WQHD. Lite för stort för mig kanske, även min tjej kör 5,5" och tycker det är bäst. På Lenovo-forums.ru klagade vissa att det var problem med täckningen, men vem vet. Vibe Z2 är mer en budgetmobil med 720p och Snapdragon 410. Sen är ju problemet att man inte kan köpa de billigare kinesiska varianterna (utom Z2 Pro som varit svindyr) om man vill ha 4G för det är ju fel band.

    Får se hur det går med min Vibe Z nu, senaste är "30 jan Kina, Försändelsen har delats ut till mottagaren i utlandet".
     
  19. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Köpte lite grejjer på Alibaba's black friday-rea. Två case också nytt batteri (ej med på bild, men där fick man med verktyg. Har inte bytt dock för jag tror mitt är nog bra ändå).

    Tre olika case har jag testat nu. De är bra alla fast på olika sätt :) inget är bra på allt så att säga.

    Mofi (den bruna) - Bäst skydd. Gummihölje runt och tjockt lock. Har tappat den några ggr och det har aldrig hänt nåt :) Men rätt osexigt och jag tröttnade rätt hårt på det så jag köpte två nya. Detta case döljer K910'ans smäckra form så den ser ut som en mycket billig budgettelefon.

    Nilkin (den med slitna hörn) - Sämst skydd. Mest slimmat. Men jag skulle inte vilja tappa denna. Det skyddar inte så bra upptill och nertill heller. Hela vänstersidan är öppen också, ja det är ju plasten runt iofs men ingen hård kant så man kommer lätt åt volymknapparna oavsiktligt. Fönster som kan vara kul kanske. Magnetlåsning på locket, mest irriterande tyckte jag. Blev rätt snabbt slitet såhär, svarta hörn. Går inte heller att lägga telefonen i "filmläge" på bordet, med luren liggande lutandes mot locket alltså, det kan man med de två andra. Baksidan är helt i plast också, inte fuskskinn som de två andra, vilket gör att det är väldigt dåligt grepp på baksidan och man får inte lägga den någonstans så den glider iväg. Inte helnöjd med denna.

    Rock - Denna har jag nu och känns bra. Rätt sexigt fuskskinn som glänser lite, går även på baksidan. Bra grepp! Den är ganska slim och framhäver K910'ans skönhet tillräckligt bra. Enda negativa är att locket inte hålls riktigt öppet/stängt, har man haft den öppen länge och stänger så hålls det inte på plats om man inte lägger telefonen upp å ner, och vice versa när man sedan öppnar den. Men det kanske går att leva med, lite störande dock iofs. Men trots det är jag nog mest nöjd med detta case. Verkar inte bli så fult heller, har använt det några veckor nu ändå. Nilkinen blev ful efter bara två veckor.

    Lenovo K910 cases open.jpg Lenovo K910 cases closed.jpg
     
  20. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Du vågade inte prova originalet? Jag tycker fortfarande att det är bra. Nu verkar det bara säljas en orange variant (jag har grått som jag använt och så blått med repad display), får se om jag köper den också. Men vill väl ha en fungerande telefon först innan jag köper fler tillbehör.