Söker testare för Kina gadgets, plattor, tv boxar, telefoner

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av err0r, 29 dec 2014.

  1. err0r

    err0r Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag kommer att posta så fort den är redo.
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    @err0r@err0r ska ha en eloge för det här initiativet!
    Jag har varit i Kina själv. En resa dit tur och retur kostar både pengar och är jobbiga rent fysiskt p.g.a. de olika tidszonerna. Kineserna och deras outröttliga förmåga att förhandla ska vi inte ens prata om.

    Alla som snackar om att err0r är en pengakåt person, borde lägga ner sitt skitsnack. Folk som har handlat av honom tidigare vet att den beskrivningen inte alls beskriver honom. Jag förstår att han blir misstänksam när folk väljer den dyraste produkten. Tyvärr är folk giriga i dagens samhälle med hög arbetslöshet.

    Dealen som err0r skrev i sitt första inlägg gäller fortfarande och han har inte ändrat något allvarligt. Dealen var att företag i Kina ska skicka produkter gratis till recensenten. Till en början måste de ju se att recensenterna gör ett bra jobb. Det var det som err0r försökte starta igång d.v.s. en plattform där förutom konsumenterna även företagen ser att recensenterna gör ett ordentligt jobb. Eftersom företagen inte vågar chansa innan några recensioner har kommit ut så har err0r valt att subventionera 50% av ord. pris. Är att subventionera lika med att mjölka pengar? Nej, kom tillbaka när ni har förstått vad err0r försöker göra. När plattformen är igång och företagen ser att det går bra så kommer de börja skicka enheter gratis till recensenterna och då slipper err0r lägga ner tid och pengar på det här.

    Rätta mig gärna om min beskrivning inte stämmer in på verkligheten.
     
    chraist, err0r, indika och 4 andra gillar detta.
  3. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Det stämmer nog bra det tror jag.

    Felet som gjordes var att skriva det så som just @err0r@err0r gjorde från början, tillverkaren skickar produkten direkt till testaren osv.. Sen kommer helt plötsligt en annons där folk får köpa produkterna och sen testa, så det är väl inte så konstigt att folk reagerar som man gjort.

    Men nu är väl det utagerat och möjligen kan detta starta om med nya förutsättningar kanske, det ska bli kul att följa och jag hoppas det kan bli något av det till slut.
     
    chraist och indika gillar detta.
  4. err0r

    err0r Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER



    Tack för dessa ord.
    Efter gårdågens drama började jag förlora motivationen, detta hjälpte att komma igen.

    Jag bodde i Kina så resan till tillverkeren kostar max 200kr tor från där jag bodde, det jag försökte förklara var att jag har laggt när en massa tid för att få till möjligheten till test produkter och har aldrig haft för avsikt att "mjölka" någon utan att få igång detta projekt, nog om det.

    Jag har läst igenom alla inlägg inkl. mina egna och förstår att utifrån andras perspektiv som klickade på Jobb & Tjänster och min ingående beskrivning så lät det som allt var redo och massa gratis produkter väntade på kö.

    Det jag hela tiden ville ha sagt är att det finns stora möjligheter till gratis test produkter direkt från tillverkaren och även ersättning med hjälp av mina kontakter i Kina och Swedroid som plattform.

    Som det nämnts tidigare i denan tråd så ville redaktionen här på Swedroid försäkra sig om recensionerna var av en viss kvaliten för att hamna på framsidan.

    Samma gäller Kina tillverkaren, som också vill veta i förväg vad dom får ut genom att skicka en gratis produkt till Sverige.

    Efter diskutionen i tråden kom vi fram till att det bästa vore att först posta en recension här i forumet, så att Swedroid redaktionen fick möjlghet att kvalitetskontrollera texten och gå vidare därifrån.


    Eftersom intresset var så stort och jag har en del prylar hemma som jag fick med mig från Kina i December, tyckte jag att det var en bra start att börja med.

    Jag misstänker också att många bara läste och tog in det dom ville:
    Jobb > Gratis telefon > Recension > Boom, i'm in.


    Sen kom det där om det onda, pengar.

    Jag tjänar ingenting genom att ge bort en 2200kr produkt till en okänd testare, så att Swedroid får sig en super recension och fler besökare på sidan.

    Jag ska ta och skriva om alla detaljer så att det blir tydligare så vi slipper några missförstånd.
    Det
     
  5. err0r

    err0r Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Ja, jag har nu läst igenom hela tråden och insett att jag misslett läsarna av tråden, jag var otydlig från hela början.

    Vad jag skulle ha börjat med:

    Det finns stora möjligheter att få gratis produkter från tillverkere i Kina, om vi kan visa upp ett par svenska recensioner här på Swedroid först.

    Jag ska fundera på detta ett par varv till, skriva ny beskrivning och försöka igen.
     
    chraist och indika gillar detta.
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Tack errOr för att de frågetecken som dök upp besvarades och förklarades!

    Absolut roligast hade varit om swedroid hade velat hoppa på tåget så har vi en redan idag stor plattform att visa produkterna. Tycker fortfarande att det hela låter intressant.
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Om inte Swedroid är med, vad tror ni om att skapa en gizchina.se? Gizchina är ju etablerat så borde vara ett bra sätt att skapa trovärdighet och locka besökare.
     
    Sweden2 gillar detta.
  8. KingLouie

    KingLouie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    681
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Om ni funderar på att sätta upp en egen blogg/sajt så är jag intresserad av att bygga den. Jag är utbildad webbutvecklare som behöver projekt till min portfolio.
     
    Sweden2 gillar detta.
  9. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
  10. err0r

    err0r Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag

    Jag tror att det vore bra att börja med en hemsida och samla alla tester och artiklar där, både så att Swedroid redaktionen får chans att se kvaliten på recensionerna och att Kinatillverkare har något tydligt se innan dom bestämmer sig att skicka gratis produkter.

    Jag har redan en se domän som passar för detta, dom som är fortfarande intresserade PMa mig så skickar jag länken.
     
  11. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Intressant koncept, verkligen något jag hade kunnat vara med på.

    En fundering kring det här med att stå för 50% av kostnaden. Hade man inte kunnat göra så att testaren står för 50% av kostnaden för att i slutet när recensionen är gjord kunna välja att antingen lämna tillbaka testenheten och få tillbaka sina pengar, dvs om man inte vill behålla den. Enheten som lämnas tillbaka kan då gå till försäljning antingen här på swedroid eller på den nya hemsidan. Pengarna från försäljning skulle då gå till att importera nya enheter. Hemsidan skulle alltså vara recensioner och säljsida.

    @err0r@err0r vilka tillverkare har du kontakt med?
     
    err0r och Sweden2 gillar detta.
  12. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    För att vara en nystartad sida så är den helt okej. @KingLouie@KingLouie kan säkert göra den snyggare och funktionsrikare.
     
  13. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Länk? Eller är jag blind? Hur som, länk? [emoji38]
     
  14. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Han skrev att man skulle pma honom, så skickade han länken. Så du är inte blind ; )
     
  15. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Jag avbokar min tid till optikern ;) tack!
     
  16. err0r

    err0r Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER


    Det där med 50% var jag tvungen att komma på då alla ville ha den dyraste enheten så fort jag postade en lista.
    Tanken är att den som recenserar får behålla enheten helt utan kostnad, men visst det vore möjligt att sälja testade produkter och på så sett investera i nya test enheter.
     
  17. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Har det hänt något mer med tankarna på en sajt eller samarbete med Swedroid? Jag är intresserad av att bidra - har själv lång erfarenhet av att skriva tester och guider (jobbade flera år som skribent och redaktör för IDG/MacWorld).
     
  18. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Det finns en WeChat-grupp. Skicka PM till err0r så hjälper han dig vidare.
     
  19. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Säljkonceptet diggar jag.

    En annan tanke är ju att du som organisatör kör någon slags poängsystem där man helt enkelt måste jobba sig upp för bättre enheter eller enheter utan pris eller något liknande. Helt okända användare får inte det värsta direkt (klart massor vill ha det värsta om det kan få det gratis) och bara betrodda testare får testa saker som ni verkligen vill ha testat och blir då lite säkrare över kvalitén av testerna som görs. Både för din skull och mot tillverkaren.
     
    Sweden2 gillar detta.
  20. err0r

    err0r Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Projektet är fortfarande igång, dock så har jag varit bortrest några dagar och det har legat på is.
    Jag kommer att svara på ditt PM nu.