Problem: Trasig SGS2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Anton Jonsson, 28 jan 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Anton Jonsson

    Anton Jonsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej
    Tappade min s2a idag i stengolv, var inte så högt runt en halv meter kanske.
    När jag tog upp den så funkade skärmen, MEN det var en typ blå/svart fläck i mitten.
    Typ som att man skulle hällt bläck från en bläckpenna på skärmen...
    La ner den i fickan och gick, tog upp den efter några minuter igen och då hade det svart/blåa spridit sig över NÄSTAN hela skärmen och man kunde knappt se.
    Och nu så har det täckt i princip hela skärmen, man ser nån centimeter där nere till höger och ca 1mm runt alla kanter.
    Men man kan inte göra något på mobilen.
    Den var även lite fuktig när jag hade haft den i mina byxor som var lite blöta/fuktiga.
    Snälla hjälp, vill verkligen ha igång den igen, har massa bilder mm.
    Tacksam för snabba svar!
     
  2. Anton Jonsson

    Anton Jonsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    bra respons på detta forum
     
  3. Psykos

    Psykos Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Du fattar väl att du har haft sönder den? Du får skylla dig själv lite om du först tappar den i backen och sen stoppar den i ett par blöta byxor.
     
    dannyh gillar detta.
  4. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Folk har väl ingen skyldighet att svara på trådar? Lägger man därtill att detta handlar om Galaxy S2 som inte är direkt ny så ser man ju åt vilket håll det lutar.

    Iaf, här kan du se hur du byter displayen:

    Finns säkert att köpa lös i sverige någonstans eller ebay eller liknande.
    Ska du bara ha bilderna på telefonen så borde det väl bara vara att stoppa in kabeln i datorn. Sen kanske telefonen måste vara upplåst men känner den av tryck så borde ju inte det vara några problem för du vet ju hur och var du ska trycka.

    Sen då du bytt display eller köpt ny telefon så är det första du ska göra är att starta Fotoappen och välja säkerhetskopiering på så slipper du bekymra dig om saker som dessa i framtiden.

    Men personligen skulle jag inte bytt skärm då säg att skiten kostar 1000kr så kan man ju lika gärna köpa en begagnad s2:a för 500:- som är hel.
    Får man tag på en skärm för under 500kr och byter själv så kan det kanske vara värt.
     
  5. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Det som hänt är att LCD;n har pajat under glaset. Då har vätskan i den läckt ut och till sist täckt hela skärmen.

    Nu har du redan fått svar men ändå.
    Hej och välkommen till Swedroid, säger jag fast jag inte är överdrivet aktiv.
    Det är få så nischade forum som kan mäta sig med den aktivitet som finns här. Nu hade du oturen att ha en skitgammal telefon och postade (helt rätt) i en forumdel som det inte är så mycket aktivitet i, just för att modellen är redigt gammal.
    Skaffa dig en lite nyare lur nu när du ändå måste och kom gärna tillbaka med frågor, här finns massor med kunniga människor som hjälper dig, helt gratis, kanske inte just jag, jag läser mest sådant som alla dessa kunniga människor delar med sig av.

    Fast om du nu prompt vill ha kvar din lur så är det ganska lätt att byta skärm på den!
    http://www.ebay.com/bhp/samsung-galaxy-s2-screen-replacement
    Notera att det är LCD;n du vill ha. Lättast är en komplett framsida med LCD och glas.
     
  6. Anton Jonsson

    Anton Jonsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Blev en ny mobil iallafall
    Tack för svar allihopa!
    /Ta bort/lås tråd tack :)
     
  7. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hej

    Vänligen rapportera endast regelbrott eller andra otrevligheter. Syftet med ett forum försvinner om vi skulle stänga alla ämnen. Jag har också lagt tillbaka dina orignalinlägg ovan då det på samma sätt som att ta bort eller låsa tråden motverkar syftet med ett diskussionsforum.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.