New MOTO g (gen 2.0) 5" skärm.

Diskussion i 'Moto G (1-5:e generationen)' startad av acos, 7 sept 2014.

  1. acos

    acos Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så har nya Moto G släppts, med 5" skärm, 8mp kamera, framåtriktade högtalare, större internminne. Som annars verkar va väldigt lik förre versionerna av moto g.

    Själv gillar jag inte stora skärmar, så trotts bättre kamera så är jag mkt nöjd med min moto g LTE.

    Men ska ändå inhandla en till en bekant, så undrar om ngn vet när de kommer till amazon uk?
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
  3. The_JJ

    The_JJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Synd att dom inte behöll 4.5" skärmstorleken.
     
  4. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Har någon sett om den finns att köpa i vitt någonstans?
     
  5. Log300

    Log300 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tror inte den har släppts än, tyvärr.
     
  6. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
  7. Kaka!

    Kaka! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Telefon 2:
    Xiaomi 11 Lite 5G NE
    ROM:
    PixelOS
    Jag köpte en svart Moto G2 från amazon.co.uk. Betalade totalt 1748 kr inklusive frakt och telefonen dök upp på ica efter bara tre dagar.

    För det priset så är det ett kap, du får löjligt mycket telefon för pengarna. Och efter att använt den en vecka så är jag sjukt nöjd. Var först rädd att den skulle kännas för stor, men det är den absolut inte. Den har ett smidigt format, ligger skönt i handen, greppvänlig med sin plastbaksida, stor skärm och jag tycker faktiskt den ser helt okej ut.

    Batteriet varar utan problem en hel dag (beroende på användning förstås), kameran har jag inte hunnit testa så mycket men de få kort jag tagit är helt okej. Bra ljud i luren både för den man pratar med och den man hör.

    Den är rappare och snabbare jämfört med min gamla lur (Xperia ZR). Är ingen spelnörd men gillar att tappa lite Simpsons och här laggar det sällan till skillnad från min andra telefon.

    Dubbla sim-kort är helt underbart! Så himla skönt att slippa släpa runt på både arbetstelefon och privat lur. Trodde först att jag skulle sakna 4G men det har jag faktiskt inte gjort än. Däremot att notifikationsleden bara har en färg var en liten besvikelse. Är van vid att direkt kunna se vad som notifieras utan tända skärmen :/

    FM-radion har bra mottagning och RDS, både PS (programnamn) men även RT (radiotext). Tyvärr är stereosignalen mer eller mindre obefintlig även om du befinner dig nära sändaren... :/

    Bortsett från dessa två små detaljer så är jag oerhört nöjd med telefonen. Galet mycket telefon för pengarna.
     
  8. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Någon som lyckats hitta officiella skalet på svenska marknaden?
    Hittade några på Amazon, men de är för första generationen.

    Samt, den känns inte stor alls! Jämförde med en gammal Xperia S, princip lika stora.

    EDIT: Köpte den här: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00M0I5FKU/?tag=swedroid-21

    Rätt ok i kvalitet, passformen är inte 100%, men ganska nära. Den har en magnet, så man slipper använda power-knappen. Den fattas däremot en magnet som håller flip-covern fast. Detta är antagligen för den var för stark i GEN. 1 och sabbade den inbyggda kompassen.
     
    Last edited: 7 jan 2015
    Kaka! gillar detta.
  9. Filip Nilsson

    Filip Nilsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag funderar på att köpa den här telefonen, men varför finns det så lite skrivet om den osv? T.ex. har inte Swedroid en enda artikel. Den säljs inte av särskilt många kedjor i Sverige heller.

    Hoppas att frågan inte är allt för dum, är inte så insatt i android-lurar!
     
  10. Spode

    Spode Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2012
    Inlägg:
    337
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Har först generationens 4g och har haft 3g versionen också. Svårslaget till priset den säljs. Kan bara rekommendera.
     
  11. Kaka!

    Kaka! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Telefon 2:
    Xiaomi 11 Lite 5G NE
    ROM:
    PixelOS
    Vet inte varför det finns så lite information om Moto G2, men det kanske hänger ihop med att den inte säljs på så många ställen i Sverige. Överlag finns det väldigt få telefoner med stöd för dubbla sim-kort i Sverige.

    Efter ett par månaders användande så är jag fortfarande väldigt nöjd! Har kompletterat med ett skal (liknande som zelxi ovan hade köpt). Skönt att den väcker telefonen automatiskt till liv när man lyfter på locket :)

    Hade den bara haft 4G och lite mera RAM-minne så hade det blivit full pott, men för det priset man betalar kan man inte begära allt, kan bara rekommendera telefonen.
     
    Filip Nilsson gillar detta.
  12. Stefan85

    Stefan85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har en Moto G (1:st gen) och är lite iriiterad över de 8 gb internminnet....

    Någon som vet vart jag kan få tag i en Svart Moto G (2:nd gen) med 16 gb internminne?
    Kan inte hitta 16 gb, bara 8gb verionen här i Sverige

    EDIT:
    Hittade dethär, Moto G 2nd gen. 16GB. Är det någon bra idé att köpa från Indien?
    http://www.flipkart.com/moto-g-2nd-gen/p/itme3h4v4hkcffcs?pid=MOBDYGZ6SHNB7RFC
     
    Last edited: 31 jan 2015
  13. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    För 2000 kr kan du väl hitta något bättre om du ändå ska importera? Så bra är inte Moto G. Sen skickar de inte utomlands ändå.
     
  14. Stefan85

    Stefan85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar. Vad kan du rekomendera för under 2000kr?
    Jag tycker att min numvarande Moto G är helt otrolig (för de priset!) Jag jobbar i tung industri miljö med olja, slit och släng utan skal. Telefonen håller för allt. Enda jag stör mig på är att jag inte kan ha mer mp3:or utan att telefonen gnäller på för lite utrymme och liknande.
     
  15. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    "Håller för allt" brukar mest vara tur om mobilen inte är ruggad, tappa den i fel vinkel och skärmen spricker för ett fall på 50 cm.

    Om du gärna vill ha Moto G så kan du ju köpa 4G-versionen som har minneskortplats, på ett minneskort borde du kunna ha mer än 16GB mp3-or och så får du 4G på köpet.

    Annars kan du kolla på t.ex. Lenovo A806 som går att köpa från Kina för ca 1300 kr med 2GB RAM och 16GB lagring (plus minneskortplats). Andra 16GB-alternativ är ASUS Zenfone 5, Meizu M1 Note, Lenovo K3 (K30-W) etc.
     
    Spode gillar detta.
  16. dannebr

    dannebr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    moto z play XT1635-02

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    moto z play XT1635-02
    Telefon 2:
    Moto X Play XT1562
    Platta:
    sony tablet z3 compact

    tänkte bara kolla om du är medveten om att moto g andra genarationen,
    förutom dom inbyggda 8 gb minne även har plats för minneskort på max 32 GB
    Har inte sett den säljas med 16 gb internt i europa

    trivs själv med första generationen moto g, shoppade en gen 2 till sambon i helgen, får se hur den känns jämfört med min gamla

    //Daniel
     
  17. Stefan85

    Stefan85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Yes, :)
    Jag är medveten. Men ofta äts det interna minnet upp ändå. Så det var mer därför jag var sugen på en 16 GB. Hände ofta med min Desire något...
    Skulle du kunna göra mig en tjänst? Har du lust att prova den (eller din sambo) i några dagar och återkomma med vad du tycker och tänker? Det är ju gyllende läge om du har Moto G 1 och jämför Moto G 2 :)
     
  18. Stefan85

    Stefan85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag väntar inte längre, tänkte köpa mig en Moto G 2nd gen. imorgon. Till minneskortet, vad rekomenderar man? FAT32? Eller NTFS?