Problem: Det går inte att svara

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Jordemor, 28 jan 2015.

  1. Jordemor

    Jordemor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Efter den sista uppdateringen av min Nexus 4 i dec 2014, så händer det ofta att jag inte kan svara när det ringer. Ibland fortsätter telefonen att ringa, men det är omöjligt att svara. Ibland verkar samtalet kopplas fram, jag ser att tiden går och den röda avstängningsknappen syns, men jag hör ingenting. När någon av dessa saker händer, så kan jag heller inte ringa upp det missade samtalet efteråt. Men det går att skicka meddelande både sms och med hangouts. Jag har formaterat om telefonen, men problemen kvarstår.
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har du tänkt tanken att det kan vara en app som inte blev rätt installerad vid uppdateringen och nu ställer till problem för dig, pröva att leta rätt på en cpu monitor app och låt den tala om för dig vilka appar som ligger och drar cpu kraft från din ögonsten.
     
  3. Doidon

    Doidon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem. Måste starta om telefonen för kunna ringa igen.
     
  4. Yalle

    Yalle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag har också liknande problem. I bland verkar det som att telefonen tappar allt ljud, inklusive ringsignal och Spotify, men andra gånger funkar Spotify...

    Jag har googlat lite och hittat ett förslag till lösning som verkar funka för vissa. Det är att man går in i Developer Options och slår av det experimentella "NuPlayer". Jag har just testat att slå av det så jag vet inte om det hjälper för mig men det känns som att det är värt att prova...
     
  5. Yalle

    Yalle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag har testat detta och det hjälper inte för mig...